Jeden z TOP elektromobilov dostal veľké vylepšenie. Odstránili vec, ktorú mnohí nenávideli (RECENZIA)
Hyundai Ioniq 5 je auto, ktoré ťa zaujme ešte skôr, než si doň sadneš. Dizajnom evokuje budúcnosť, ale v realite je to poriadny kus elektrického SUV. Testovaná verzia vo výbave N Line s väčšou 84 kWh batériou, pohonom všetkých štyroch kolies a matným lakovaním Ecotronic Gray Matte pôsobila ako futuristický koncept, ktorý si niekto omylom nechal zaparkovaný pred domom.
Ale Ioniq 5 nie je len o dizajne. Je to plnohodnotné rodinné SUV s poriadnym priestorom, výkonom, rýchlym nabíjaním a takmer všetkými technológiami, ktoré si dnes môžeš priať.
Prekvapivo veľké auto
Aj keď z fotiek môže Ioniq 5 pôsobiť ako hatchback, realita je iná. S dĺžkou 4,6 metra, výškou 1,6 metra a rázvorom neuveriteľných 3 metrov je toto auto rozmermi blízko k modelom ako Audi Q5 alebo dokonca limuzíne Audi A8. Tento dlhý rázvor sa pozitívne prejavuje najmä v priestrannosti interiéru, najmä vzadu je miesta na nohy viac než dosť.
Päťmiestna kabína v testovanom modeli s čiernym interiérom pôsobí vzdušne a moderne, aj keď nie úplne prémiovo. Niektoré plasty by mohli pôsobiť kvalitnejšie, no celkový dojem je veľmi dobrý.
Výkon a jazda
V testovanej konfigurácii s dvoma elektromotormi (jeden na prednej a jeden na zadnej náprave) ponúka Ioniq 5 systémový výkon 239 kW (321 koní), čo sa prejaví aj na akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,3 sekundy. Pocitovo je auto svižné, no stále si zachováva charakter komfortného SUV.

Na bežné jazdenie máš vždy dostatok výkonu a trakcie, najmä vďaka pohonu všetkých kolies. Jazdné vlastnosti sú zamerané skôr na pohodlie než na športové zážitky. V zákrutách cítiš isté náklony karosérie, no auto drží stopu dobre a je stabilné aj pri rýchlych prejazdoch zakrútenými cestami.
Ioniq 5 má mäkko naladený podvozok, ktorý vo vyšších rýchlostiach dobre filtruje nerovnosti. V meste však vie byť jazda trochu tvrdšia, najmä kvôli veľkým 20-palcovým diskom kolies vo výbave N Line. Na typických slovenských dierach to občas v kabíne citeľne zaduní.

Celkovo však ide o nadpriemerne komfortné auto, určite pohodlnejšie než Tesla Model Y, ktorá je tvrdšia a hlučnejšia. Ak by si chcel ešte jemnejší podvozok, odporúčal by som zvážiť Genesis GV60, ktorý je s Ioniqom 5 technicky príbuzný, no prémiovejší.
Ticho a interiér
V elektrickom SUV prirodzene chýba hluk spaľovacieho motora, no to ešte neznamená úplné ticho. Ioniq 5 je v meste aj na diaľnici príjemne odhlučnený, no na väčších kolesách sa k tebe predsa len prenesie viac hluku od vozovky. Na diaľnici je však stále veľmi komfortný spoločník na dlhé trasy.

Dizajn palubnej dosky je moderný a netradičný. Dve 12,3-palcové obrazovky poskytujú všetko potrebné – digitálny prístrojový štít aj infotainment. Našťastie, Hyundai zachoval aj niektoré fyzické tlačidlá, čo značne uľahčuje ovládanie klimatizácie a ďalších funkcií počas jazdy.
Vo výbave N Line nechýba head-up displej, bezdrôtové nabíjanie, prémiové audio od Bose či vyhrievanie a ventilácia sedadiel. Infotainment podporuje Android Auto aj Apple CarPlay, hoci nie bezdrôtovo, čo je škoda.
Ako vodič si nájdeš príjemnú pozíciu za volantom. Sedačky sú pohodlné a v N Line verzii aj dobre vyzerajú. Vzadu sa usadia aj vyšší pasažieri bez problémov a nohy si môžu natiahnuť ako v biznis triede. Zadné sedadlá sú posuvné a dajú sa skloniť, čo pridáva na flexibilite.

Kufor má objem 520 litrov, čo je v segmente veľmi slušné. Pod podlahou kufra je ďalší priestor na nabíjací kábel alebo adaptér pre funkciu Vehicle to Load (V2L), vďaka ktorej môžeš autom napájať napríklad kávovar alebo elektrickú pílu.
Dojazd a nabíjanie
S veľkou 84 kWh batériou a pohonom 4×4 ponúka Ioniq 5 reálny dojazd okolo 450 kilometrov (oficiálne 501 km). V praxi to bude závisieť od štýlu jazdy a počasia, no počas kombinovaného testu (60 % diaľnica, 20 % okresky a 20 % mesto) sme sa dostali na úroveň mierne pod 450 km.

Nabíjanie je silná stránka tohto modelu, keďže podporuje až 260 kW jednosmerné nabíjanie. Ak natrafíš na dostatočne výkonnú nabíjačku, vieš nabiť batériu z 10 na 80 % za približne 18 minút. Na bežných 50 až 100 kW nabíjačkách to bude trvať približne hodinu.
Ioniq 5 získal plný počet 5 hviezdičiek v testoch Euro NCAP a ponúka všetko, čo by si od moderného auta čakal – automatické núdzové brzdenie, sledovanie mŕtveho uhla, asistenta udržiavania v jazdnom pruhu či systém monitorovania únavy vodiča.
Záruka od Hyundai je tradične štedrá: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov na celé vozidlo a 8 rokov alebo 160 000 km na batériu. To najlepšie? Hyundai konečne z Ioniqu 5 odstránil povinnosť výmeny chladiacej kvapaliny batérie. Práve tento servisný zákrok bol mnohými majiteľmi doteraz kritizovaný.
Takto vyzerá nový Hyundai Ioniq 5, ktorý sme testovali
Záver
Hyundai Ioniq 5 je jeden z najlepších elektrických modelov vo svojej triede. V testovanej špecifikácii s veľkou batériou, pohonom všetkých kolies a výbavou N Line ide o rýchle, praktické, komfortné a dizajnovo výnimočné SUV. Nie je to najlacnejší model na trhu, no vzhľadom na výbavu, technológie a celkový dojem cena dáva zmysel.
Ak hľadáš elektromobil, ktorý dokáže ohúriť dizajnom, prekvapiť priestorom a podržať v každej situácii, Ioniq 5 rozhodne stojí za zváženie. Ceny začínajú od 46 590 €, čo je veľmi rozumná cenovka za auto, akým je nový Hyundai Ioniq 5. V testovanej konfigurácii ale už hovoríme o cene 66 980,00 €, teda o viac než 20-tisíc € viac, čo určite stojí za zváženie. Koniec koncov, za nie až tak veľký príplatok si už človek môže kúpiť základné BMW iX, ktoré sme nedávno testovali v samostatnom článku a jednoznačne patrí do absolútne inej kategórie áut.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky

Energetická mafia v Európe. Takto sa miliardári „nabaľujú“ na tvojom účte za elektrinu

Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii

Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily

Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú" cestu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Predseda NKÚ prehovoril o „miznúcich miliardách z Bruselu“

Fico kriticky na Rybníčka: „Otvorene odkážte protivládnemu voličstvu, že nás treba vítať s nabitou zbraňou“

Štát ti môže zaplatiť celý vodičák: 1 700 eur má možnosť získať viacero Slovákov

Putinov režim sa rozpadá zvnútra. Rusi získali 1 % územia za tisíc dní, tvrdí analytik

Ministerstvo nakúpi luxusné SUV za milióny eur. Rezort Šutaja Eštoka hovorí o veľkej úspore
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
- Štát ušetrí Slovákom desiatky eur na STK. Ak spĺňaš túto podmienku, kontrola ťa čaká každé 4 roky
- Slováci stále veria emisnému nezmyslu. Spaľováky totálne pohoreli v najnovšej štúdii
- Elektromobil si dobiješ za jazdy, zadarmo a pri výkone 300 kW. Európsky štát postavil „zázračnú“ cestu
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Automobilová dohoda storočia: BMW sa spojí so Samsungom, aby svet urýchlene prešiel na elektromobily
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
Veľmoc zrušila dotácie na EV a prišiel šok. Zrazu ich ľudia nechcú, automobilky strácajú dych
Slovensko kleslo v prestížnom rebríčku. Naša ekonomika v oblasti digitalizácie stagnuje, v tomto sme však prví na svete
Staneme sa energetickou veľmocou? V ideálnej oblasti Slovenska má vyrásť až 17 elektrárni
Kým Ukrajina bojuje, EÚ veselo dováža veľkú komoditu z Ruska. Nemec žiada okamžitý zákaz
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

NAŽIVO: Predseda NKÚ prehovoril o „miznúcich miliardách z Bruselu“

Fico kriticky na Rybníčka: „Otvorene odkážte protivládnemu voličstvu, že nás treba vítať s nabitou zbraňou“

Štát ti môže zaplatiť celý vodičák: 1 700 eur má možnosť získať viacero Slovákov

Putinov režim sa rozpadá zvnútra. Rusi získali 1 % územia za tisíc dní, tvrdí analytik




