Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Kým vo svete sa aktuálne živo diskutuje, či loot boxy v hrách predstavujú formu hazardu a štáty kvôli nim menia legislatívy, herný gigant EA svoje praktiky naďalej obhajuje a najnovšie tvrdí, že platený obsah vo FIFA iba reflektuje skutočný futbal.

Presne týmto vyjadrením sa prítomnosť lootboxov v hre snaží obhájiť jeden z vysokých manažérov spoločnosti, Chris Bruzzo. Ten v rozhovore pre Eurogamer kontroverznú praktiku živo bráni a zdôrazňuje, že nová FIFA k zakúpeniu plateného obsahu nijak netlačí a ide len o voľbu samotných hráčov.

Na otázku, prečo FIFA loot boxy vôbec ponúka, Bruzzo reagoval netradičnou odpoveďou – „robíme všetko pre to, aby sme v hre predstavili skutočný svet futbalu.“ Získavanie hráčov prostredníctvom náhodných balíkov podľa neho reflektuje spôsob, akým sa hráči nakupujú v skutočnom športe.

EA

Na námietku redaktora, že v reálnom futbale si tímy hráčov nevyberajú náhodne, ale kupujú ich, ak si ich môžu dovoliť, Bruzzo reagoval odpoveďou, že až 9 z 10 balíčkov vo FIFA Ultimate Team je zakúpených cez hernú menu, ktorú hráči môžu zadarmo získať.

Nikoho do kúpy nenútia

Eurogamer sa ďalej spýtal, či je v poriadku, že FIFA aj naďalej ponúka možnosť získať najlepších hráčov za peniaze. Aj v tomto prípade sa zástupca EA nezľakol a argumentoval slobodným rozhodovaním.

„Hovorí sa tomu voľba. Je to hráčova voľba. Keď som mal 22 rokov, mohol som hrať a vybudovať typ tímu, ktorý som chcel. Dnes je pre mňa voľbou zahrať si hru, zarábať mince FUT a občas do hry niečo investovať, aby som svoj tím mohol doplniť. Myslím si, že takúto možnosť by mi hra mala ponúknuť.“

Videl si už? 
Z tohto padneš na zadok, hráči v novej hre eFootball 2022 vyzerajú katastrofálne

Štatistiky EA podľa Bruzza ukazujú, že až 78 % hráčov si platený obsah vo FIFA nikdy nezakúpi. Gamesradar však upozorňuje, že zvyšných 22 % hráčov vo FIFA míňa obrovské čiastky – len za minulý rok mala EA z transakcií v Ultimate Team zarobiť 1,6 miliardy dolárov.

Nie je preto divu, že z obhajovania loot boxov zo strany spoločnosti sa už stala tradícia. V roku 2019 napríklad EA v britskom parlamente mikrotransakcie označila za etické a zábavné a prirovnala ich ku kinder vajíčkam.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú