Elektromobilisti cestujúci po Slovensku majú dôvod na radosť. Spoločnosť Ionity, najväčší európsky poskytovateľ nabíjacích staníc, začala s plánovanou výstavbou nabíjacej infraštruktúry na severnej trase Bratislava-Košice. Nový nabíjací HUB aktuálne rastie pri diaľnici D1 v Dubnici nad Váhom.

Nový nabíjací HUB sa už nachádza na mape nabíjačiek Ionity. Umiestnený je na čerpacej stanici Shell na Priemyselnej ulici. Pôjde tak o druhý nabíjací HUB Ionity na Slovensku, prvý sa takisto nachádza na čerpacej stanici Shell pri Senci. Vzdialenosť medzi stanicami Ionity je 114 km.

Ionity (Screenshot)

Nový HUB by už mal spĺňať moderné štandardy Ionity a od začiatku bude vybavený 6 nabíjacími stojanmi s možnosťou rozšírenia do budúcna.

Tento rok pribudnú ďalšie

Plánom spoločnosti je vybudovať stanice z Bratislavy do Košíc na severnej, ale aj na extrémne poddimenzovanej južnej trase. Cieľom je vybudovať stanice, ktoré budú od seba vzdialené 70 až 80 kilometrov. V prepočte to teda vychádza na 8 či 9 nových lokalít s nabíjačkami Ionity. Aktuálne spoločnosť hľadá miesta, pričom tri alebo štyri lokality by mohli byť sprevádzkované už tento rok.

Peter Ševce v rozhovore neupresnil, či to budú lokality na severnej, alebo južnej trase, no určite zvýšia pohodlie počas cestovania naprieč Slovenskom. Nové nabíjacie lokality totiž budú zodpovedať aktuálnym štandardom zo západnej Európy, a teda budú disponovať šiestimi stojanmi s možnosťou ďalšieho rozšírenia. Na Ionity Senec sú iba dva nabíjacie stojany, čo je pomerne málo.

Južná trasa konečne aj pre elektromobily?

Najlepšou správou je zrejme snaha posilniť nabíjacími stanicami aj južnú trasu, ktorá je extrémne poddimenzovaná. Tejto téme sme sa venovali už v minulosti. Z Bratislavy do Košíc sa už v dnešnej dobe dostaneš v podstate bez problémov ako južnou, tak aj severnou trasou. Cesta popod Tatry je ale nabíjacími stanicami pokrytá podstatne lepšie, preto sa dá pohodlne naplánovať aj pre elektromobily s nižším dojazdom.

Nabky.sk (úprava redakcie)

Južnou cestou je to už o niečo horšie, nižší počet nabíjačiek je cítiť najmä na úseku od Lučenca po Košice, kde si musí majiteľ elektromobilu s nižším dojazdom naozaj dôkladne naplánovať zastávky na nabíjanie.

Tento úsek dokonca spôsobil mierne vrásky na čele aj nám pri ceste okolo Slovenska na VW ID.3. Akonáhle sme sa dostali do Košíc, o nabíjačky už nebola núdza. To isté platí aj o Prešove, v dvoch najväčších mestách na východe Slovenska môžeš nabíjať „na každom kroku“.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú