Jazda na spotrebu alebo plné diaľničné tempo? Zistili sme, aký štýl jazdy elektromobilom je najrýchlejší
Jazda elektromobilom prináša so sebou isté úskalia a jedným z nich je aj nabíjanie. Pri nabíjaní jednoducho strácame častokrát drahocenný čas, no dlhé cesty sa však nedá ísť bez prestávky, a preto je filozofia pri jazde elektrickým autom taká, že na prestávku zastavím tam, kde sa dá nabíjať.
Tento prístup aspoň čiastočne eliminuje stratu, ktorú spôsobuje čas strávený na nabíjačke. Ďalšou otázkou ale zostáva, či je následne výhodnejšie na ceste jazdiť čo najefektívnejšie a ísť takpovediac „na spotrebu“, alebo si to po diaľnici „rúbať“ maximálnou povolenou rýchlosťou.
Jazdou na spotrebu v tomto prípade myslíme diaľničné tempo do 110 km/h, kedy má elektromobil ešte relatívne dobrú spotrebu. Jazda takýmto štýlom má za následok, že po ceste nie je nutné tak často nabíjať.

Naopak jazda maximálnymi povolenými rýchlosťami (napríklad na diaľnici 130 km/h) má za následok podstatne vyššiu spotrebu. Tým pádom je potrebné nabíjať častejšie, respektíve dobiť viac kWh energie, no táto časová strata sa naopak „dobieha“ priamo na ceste.
Ktorý z týchto dvoch štýlov jazdy je teda v konečnom dôsledku efektívnejší a rýchlejší? My sme túto skutočnosť preverili na Kii EV6, ktorá má diaľničný dojazd približne 350 km a disponuje tiež výkonným nabíjaním až do 240 kW.
Pravidlá ešte viac preverili schopnosti auta
Na začiatok sme určili zopár pravidiel, aby to náš elektromobil nemal také ľahké. Trasa smerovala z nabíjacej stanice ZSE Drive v Beladiciach priamo do Košíc k nabíjačke GreenWay na Prešovskej ceste.
Dĺžka trasy je podľa navigácie 329 km a prejsť by sme ju mali za 3 hodiny 32 minút. Kia EV6 by túto vzdialenosť zvláda prejsť aj na jedno nabitie, preto sme sa rozhodli, že budeme štartovať so 60 % energie v batérii, aby sme museli po ceste zopárkrát zastaviť na nabíjačke, inak by totiž test nemal žiaden význam.

Ďalším pravidlom bolo, že po príchode do cieľa sme museli auto znovu nabiť na 60 % a až po dosiahnutí tohto stavu nabitia batérie sme zastavili stopky.
Zo západu na východ „na spotrebu“
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Koľko trvala cesta aj s nabíjaním svižným tempom a tempom na spotrebu
- Ktorý štýl jazdy je z časového hľadiska efektívnejší
- O koľko viac ťa bude stáť rýchlejšia jazda na nabíjaní
- Čo je najväčším problémom elektromobilov pri zimnom cestovaní
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
Čítaj viac z kategórie: E-autá
Teraz čítajú

Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky

TEST: Dojazd cez 400 km za prekvapivo nízku cenu. Na tento čínsky elektromobil nikdy nezabudnem

Spaľováky skončili. Čína a Nissan vyvrátili mýtus o špinavej výrobe elektromobilov, ktorý vykrikujú aj Slováci

Zmenil Teslu na obytné auto a prešiel 5 600 kilometrov. Ľahký modul mení elektromobil na mini apartmán

Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Experti odhalili tajomstvo dlhšieho života: Zabudni na drahé výživové doplnky, stačí jednoduchá zmena jedálnička
PREMIUMŽilinka išiel pre funkciu „cez mŕtvoly“, tvrdí novinár Vagovič a opisuje prekvapivé zákulisie moci (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Warren Buffett drží obrovské množstvo hotovosti. Toto ukazuje na veľký problém ekonomiky

5 krvných testov, ktoré by po štyridsiatke nemal nikto podceniť. Odborníci radia, čo si nechať skontrolovať

Najdlhšie komerčné lety sveta lámu rekordy. Cesta bez prestávky trvá takmer 19 hodín a prekonáva 15-tisíc kilometrov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- Európske automobilky stoja pred kontroverzným krokom. Číňania prišli s taktikou, ktorá ich môže zničiť
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Pochopili, že ubližujú sami sebe. Bohatá krajina chce okamžite zrušiť clá na elektromobily z Číny
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- VIDEO: Zbláznila sa Čína? Neuveríš, čím pokryli celé pohorie
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
Minister Smeru-SD v tom má jasno: Emisný systém je nezmyselný, EÚ stráca konkurencieschopnosť
Trump obvinil dve veľmoci z tajných jadrových testov. USA plánujú vlastné skúšky, experti sú zaskočení
Ľudia naleteli nekonečnému nezmyslu. Experti odhalili banálny dôvod, prečo sú psy z Černobyľa modré
Bývalý minister to povedal na rovinu: Energopomoc je nefér, Slovensko nezvláda základnú vec. Mám riešenie
Prvýkrát po dvoch rokoch sa karta obrátila: Slovensko takmer úplne prerušilo dodávky elektriny na Ukrajinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Experti odhalili tajomstvo dlhšieho života: Zabudni na drahé výživové doplnky, stačí jednoduchá zmena jedálnička
PREMIUMŽilinka išiel pre funkciu „cez mŕtvoly“, tvrdí novinár Vagovič a opisuje prekvapivé zákulisie moci (TÝŽDENNÝ PREHĽAD)

Warren Buffett drží obrovské množstvo hotovosti. Toto ukazuje na veľký problém ekonomiky

5 krvných testov, ktoré by po štyridsiatke nemal nikto podceniť. Odborníci radia, čo si nechať skontrolovať

