V súčasnosti sa čoraz viac stretávame s tým, že popredné technologické spoločnosti ako Apple či Samsung za nové modely smartfónov pýtajú nemalé peniaze a zákazníci si taktiež na tieto ceny začínajú zvykať. Vysoká cena nemusí automaticky znamenať pokles zákazníkov, čo platí aj v prípade iPhonu X.

Nie je to tak dávno, keď viacerí odporcovia iPhonov tvrdili, že spoločnosť stagnuje a jej najlepšie časy sú už za nami. Koncom roka 2017 však Apple predstavil v poradí 11. generáciu smartfónov a dlho očakávaný iPhone X. Mnohí odborníci, odporcovia či dokonca priaznivci Applu boli spočiatku šokovaní vysokou cenovkou. Na adresu smartfónu sa viaceré obchodné či analytické spoločnosti vyjadrovali slovami ako predražený či mŕtvy a predpokladali veľmi nízky dopyt.

Skutočnosť však bola iná. Širokou verejnosťou odpisovaný iPhone X priniesol spoločnosti najlepší štvrťrok. Potvrdilo sa tak, že nie všetko, čo predpovedajú analytici, bude pravdou a záujem zákazníkov o produkty Apple neklesá, aj keď sú ceny čoraz vyššie a vyššie.

Nasledujúce roky môžu priniesť menšie zisky

V súčasnosti sa polemizuje o tom, že úžasné zisky a úspech iPhonu X si vezme svoju daň v podobe následného zníženia príjmov firmy pre roky 2019-2020. Nepoznáme ale veľa ľudí, ktorí by menili smartfón každý rok. To platí aj v prípade Applu, kedy iPhone X bol tak populárny, až to môže spoločnosti uškodiť.

Zobraziť celú galériu (0)
Marques Brownlee/YouTube

Práve fakt, že na iPhone X prešlo toľko zákazníkov môže spôsobiť následný materiálny pokles v roku 2019. Nakoľko si už ľudia zvykli na ceny nových zariadení a sú ochotní si priplatiť, ani zavedenie modelu s nižšou cenovkou nemusí pomôcť. Navyše sme sa pri iPhone X presvedčili o tom, že vysoká cena automaticky neznamená nízky dopyt, práve naopak. Predpokladá sa tak, že príjmy Apple v roku 2019 budú predstavovať o 10 % nižšiu sumu, s akou počítajú odborníci z Wall Street.

Pošli nám TIP na článok



Apple