Hyundai vytiahol dizajn zo 70. rokov, aby ho prerobil na vodíkový superšport s brutálnym dojazdom a výkonom
N divízia automobilky Hyundai sa už stala medzi fanúšikmi áut pojmom. Aby to tak ale zostalo aj po elektrifikácii, spoločnosť musí pracovať na nových modeloch s alternatívnymi pohonmi. Na udalosti N Day 2022 preto predstavila dva športové modely s alternatívnymi pohonmi. Klasický nabíjateľný elektromobil RN22e dopĺňa zaujímavý vodíkový koncept N Vision 74, ktorý prichádza s dizajnom ako zo 70. rokov.
Retro ide znova do módy, minimálne v podaní Hyundai, nakoľko koncept N Vision 74 vyzerá naozaj úžasne. Vozidlo totiž vychádza z dizajnu Hyundai Pony Coupe z roku 1974, ktorý vyvinul legendárny automobilový dizajnér Giorgetto Giugiaro.
Koncept bol potom zabudovaný do prototypov prvého sériového športového automobilu Hyundai. Do výroby sa síce nakoniec nedostal, ale odvážny postoj udal tón celej spoločnosti.
Retro-moderna v podaní Hyundai
N Vision 74 zdedil čistý povrch, dynamický proporčný profil a jedinečný B stĺpik z konceptu Pony Coupe z roku 1974. Vodíkové „N-ko“ však kombinuje retro prvky s modernými dizajnovými riešeniami. Nájdeme tu napríklad parametrické pixelové svetlá, ktoré sú typické pre elektromobily, respektíve ekologické vozidlá kórejskej automobilky.

Aj interiér kombinuje prvky s odkazom na model Hyundai Pony Coupe s modernými riešeniami, vďaka ktorým pôsobí moderne. Dôležitou súčasťou športového auta je nepochybne samotný vodič, a tak je aj interiér N Vision 74 orientovaný práve na vodiča. Virtuálny kokpit je doplnený analógovými tlačidlami.
Ultimátny výkon vďaka hybridnej vodíkovej technológii
Tým, že je N Vision 74 poháňaný systémom palivových článkov a elektrickým pohonom batérie, zlepšuje sa účinnosť chladenia, pričom je možné použiť dva rôzne zdroje energie v závislosti od rôznych jazdných podmienok.

Kombinácia umožňuje lepšie vektorovanie krútiaceho momentu pomocou dvoch zadných motorov, a tým aj presné a citlivé zatáčanie. N Vision 74 navyše skúma rovnováhu medzi výkonom a chladením pomocou trojkanálového chladiaceho systému. Spolu so schopnosťami dlhého dojazdu a rýchleho tankovania zaručuje N Vision 74 zábavu z jazdy s udržateľným zdrojom energie.
Vodíkový elektromobil dosahuje pri pohone zadných kolies maximálny výkon vyše 500 kW (670 koní) a krútiaci moment presahuje 950 Nm. Ako sme už uviedli vyššie, koncept kombinuje technológiu klasického elektromobilu s vodíkovými článkami. Batéria má preto veľkú kapacitu až 62,4 kWh a nabíjať sa dá teoretickým výkonom 350 kW, nakoľko je postavená na 800 V architektúre.
Vodíková nádrž má objem 4,2 kg a jej plné natankovanie trvá 5 minút. Celkový dojazd modelu N Vision 74 je vyše 600 km a maximálna rýchlosť dosahuje až 250 km/h.
Retro je v móde, vie to aj Lamborghini
Niektoré autá sa do dejín automobilového priemyslu zapísali skutočne veľkými písmenami a medzi tieto vozidlá patrí aj Lamborghini Countach. Legenda zo 70. a 80. rokov znova ožila. Pôvodný Countach bol v mnohých ohľadoch revolučným autom, a preto bolo len otázkou času, kedy dostane svojho nástupcu.

Ten prichádza práve teraz, nové Lamborghini Countach kombinuje „retro-moderný“ dizajn a disponuje hybridným motorom. Jeho spaľovaciu zložku však tvorí poctivá a výkonná V12.
Retro-modernu priniesla aj automobilka Opel, ktorá oživila svoj model Manta. Iba nedávno nemecká automobilka Opel oficiálne predstavila elektrifikovanú verziu legendárneho modelu Opel Manta a z jej špecifikácií sme doslova padli na zadok. Je dosť možné, že pôjde o jeden z najlepších a najzábavnejších retro elektromobilov na trhu, Manta GSe si totiž zachovala originálnu štvorstupňovú manuálnu prevodovku.

Pôjde tak o jeden z mála elektromobilov s manuálnou prevodovkou. Z ostatných špecifikácií tú máme elektromotor s výkonom 108 kW (147 koní), ktorý poháňa zadnú nápravu, o zábavu s týmto autom tak rozhodne nebude núdza. Krútiaci moment dosahuje 255 Nm.
Znovuzrodená legenda tak kombinuje to najlepšie z oboch svetov, pocit z riadenia a štýl starých automobilov s moderným elektrickým pohonom, ktorý je úplne ekologický.

Manta GSe nie je žiaden krížnik na dlhé trate a ani sa naň nesnaží hrať. Je to predovšetkým štýlovka vhodná do mesta a na prípadné „nedeľné“ výlety v okolí domova. Batéria s kapacitou 31 kWh totiž vystačí iba na prejdenie približne 200 km. Maximálny nabíjací výkon dosahuje 9 kW skrz palubnú AC nabíjačku. Plné nabitie tak trvá v rozmedzí troch až štyroch hodín.
Retro dizajn skvele kombinujú moderné prvky, ako napríklad nový dizajnový podpis Opel Vizor, ktorý zahŕňa moderné úzke LED svetlá. V interiéri sa zasa vyníma plne digitálny kokpit s názvom Pure Panel. Ten pozostáva z dvojice displejov orientovaných na vodiča, pričom jeden má veľkosť 12″ a ten druhý 10″.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Dcéra Juraja Blanára havarovala na nebezpečnom úseku. Minister incident objasnil
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
-
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Drony ich nevedia zneškodniť. Rusko rozmiestnilo rakety s dosahom do Európy
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

V 17-tich mala náušnice s Ficom a torty v tvare srdca s jeho menom. Králiková dostala kľúčový post na ministerstve
PREMIUMAž 29,9 % Slovákov žije v preplnených domácnostiach. Priemerné nájomné je 727 eur, nové bývanie pribúda extrémne pomaly

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

