Najobľúbenejší elektromobil od Hyundai pozná slovenské ceny, nová Kona Electric sa začala predávať
Po minulotýždňovom zverejnení slovenského cenníka modelu IONIQ 5 prišiel rad aj na už úspešne etablovaný elektrický model Kona. Kona Electric prešla modernizáciou, ktorá sa dotkla nie len dizajnu. Na Slovensku sa bude nová KONA Electric predávať s dvoma kapacitami batérie a v dvoch úrovniach výbavy. Jej cena začína na sume 33 990 €. K dispozícii je už aj online zákaznícky konfigurátor.
Základom sú teda dva stupne výbavy s označením Electric a Electric+. Model Kona Electric s menšou, 39,2 kWh batériou a elektromotorom s výkonom 100 kW (136 koní), začína na sume 33 990 €, už aj s cenovým zvýhodnením 1 500 €. Verzia Electric je dostupná aj so 64 kWh batériou a elektromotorom o výkone 150 kW (204 koni), cena tohto modelu začína na 40 990 €.
Najlepšie vybavený kúsok Kona Electric+ sa predáva iba so 64 kWh batériou a 150 kW (204 koňovým) elektromotorom, no lepšia výbava vystrelila jeho cenu na 42 490 €.
Základný model disponuje 7,2 kW palubnou nabíjačkou, zatiaľ čo Kona Electric+ má v základe 10,5 kW nabíjačku, pri klasickom modeli je za príplatok. Rozdielov vo výbave je niekoľko, Hyundai už spustil aj online konfigurátor, kde si svoju vysnívanú Konu Electric môžeš nakonfigurovať.
Vyrába sa v susednom Česku
Od uvedenia na trh v roku 2018 prevýšil záujem o model Hyundai Kona Electric v Európe očakávania automobilky. Za dva roky sa celosvetovo predalo viac ako 120 000 kusov, z toho viac ako 53 000 iba v Európe. V auguste stanovili tri vozidlá Kona Electric na nemeckom okruhu Lausitzring rekord, keď na jedno nabitie prešli 1 026 km.
Okrem toho sa Kona Electric v januári zapísal do Guinnessovej knihy rekordov v kategórii Najvyššia nadmorská výška dosiahnutá v elektrickom vozidle, keď v Tibete prešiel cez horský priechod Sawula vo výške 5 731 metrov nad morom. Medzi ďalšie ocenenia tohto SUV patrí napríklad aj zaradenie na zoznam Top 10 najlepších motorov roka 2019.
Automobilka tiež v marci spustila výrobu tohto modelu v závode HMMC v Českej republike, čo zákazníkom výrazne skrátilo čakacie doby na elektromobil, ktorý sa dočkal nového modelu pre rok 2021.
Čistý a štýlový dizajn
Ten dostane najmä viacero úprav exteriéru. Moderný vzhľad prednej časti umocňujú denné LED svetlomety, ktoré dopĺňa asymetricky umiestnený nabíjací konektor. Do bokov vozidla zase zasahujú ostrejšie tvarované svetlomety. Nová Kona Electric je taktiež oproti predchádzajúcej verzii o 25 milimetrov dlhšia.
Čo sa interiéru týka, medzi najväčšie novinky patrí použitie 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej dosky. Tej sekunduje základný 8-palcový infotainment systém s možnosťou využívať bezdrôtové prepojenie mobilného telefónu s vozidlom prostredníctvom Apple CarPlay a Android Auto. V rámci príplatkovej výbavy sa dodáva aj 10,25-palcová obrazovka AVN, ktorá združuje viacero prvkov multimédií a komfortu navyše vrátane navigácie, prepojenia Bluelink či služieb Hyundai LIVE Services.
Novinkou je aj prepracovaná technológia ambientného osvetlenia a Kona Electric ponúka aj vyhrievanie zadných sedadiel, čo zvýši pohodlie na dlhých cestách. V druhom rade sa nachádza aj prípojka USB na nabíjanie elektronických zariadení.
Špičkový dojazd v rámci segmentu
Rovnako ako predchodca, aj nový model Kona Electric ponúkne dva rôzne druhy elektrického pohonu. Základná verzia využíva batériu s kapacitou 39,2 kWh, takže motor s výkonom 100 kW (136 k) s ňou zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy. Verziu s vyšším dojazdom a batériou s kapacitou 64 kWh poháňa elektromotor s maximálnym výkonom 150 kW (204 k). Elektromobil s ním zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 sekundy. Obe verzie ihneď poskytujú maximálny krútiaci moment 395 Nm.
Po vylepšení pneumatík pre modelový rok 2020 dosahuje verzia so 64 kWh batériou špičkový dojazd na nabitie do vzdialenosti 484 kilometrov (WLTP). Model s 39,2 kWh batériou dôjde do vzdialenosti 305 kilometrov (WLTP).
Lítiovo-iónové polymérové batérie sa 100 kW rýchlym jednosmerným prúdom nabijú z 10 na 80 % za 47 minút. Bežné nabíjanie striedavým prúdom na domácich nástenných nabíjačkách zaberie s klasickým 7,2 kW adaptérom z 10 na 100 % 6 hodín v prípade verzie s 39,2 kWh batériou a až 9 hodín a 15 minút u verzie s 64 kWh akumulátorom.
Hyundai však v rámci príplatkovej výbavy ponúka výkonnejšiu 10,5 kW palubnú nabíjačku, ktorá tento čas skráti na 4 hodiny 20 minút u základného modelu a 6 hodín a 50 minút v prípade verzie s vyšším dojazdom. Vodiči môžu nabíjať vozidlo aj z domácej zásuvky pomocou kábla so zabudovaným ovládaním ICCB, no to zaberie až 17, respektíve 28 hodín.
Viac bezpečnostných prvkov
Elektrické SUV od Hyundaiu tiež získalo niekoľko nových bezpečnostných prvkov systému Hyundai SmartSense, ako napríklad asistent monitorovania mŕtveho uhla, asistent upozorňujúci na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní, upozornenie na odjazd vpredu stojaceho vozidla, upozornenie na bezpečné opustenie vozidla a upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
Na Slovensko prichádza “elektrický Hummer” z Číny. Má brutálne parametre a poznáme cenu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Aktuálne: Najväčší kryptopodvodník histórie pozná trest
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené