Hrozivá stránka elektrifikácie. Závodný hybrid z WRC nevedeli uhasiť, zhorel do tla
Batérie v elektromobiloch sú dobre chránené proti mechanickému poškodeniu a tým pádom aj proti vzniku požiaru, no i tak môže pri prevádzke nastať problém, ktorý vyústi až k vznieteniu akumulátora. Na podobný prípad upozornil aj portál TopCarNews, v pretekoch WRC totiž začal horieť hybridný Hyundai i20 N, ktorý sa žiaľ nepodarilo uhasiť.
V súvislosti s požiarom batérií elektromobilov a hybridov sa hovorí ako o „odvrátenej stránke elektromobility“. Aj keď požiare batériových áut nevznikajú tak často, keď už nastanú, väčšinou auto zhorí do tla.

To, aké je náročné uhasiť vozidlo s vysokonapäťovým akumulátorom, dokazuje aj prípad z WRC v Japonsku. Niekoľkonásobný majster sveta Dani Sordo a jeho kopilot Candido Carrera našťastie vyviazli z vozidla bez zranení.
Príčina vzniku zatiaľ nie je známa
Auto začalo z ničoho nič horieť počas druhého kola pretekov WRC v Japonsku. Podľa šéfa tímu Hyundai Juliena Monceta musí tím preskúmať možnú príčinu vzniku požiaru, nakoľko ju nebolo možné určiť hneď, keďže auto bolo v plameňoch vyše hodiny a zhorelo do tla.
Zo závodného hybridného špeciálu tak zostal iba vrak a to aj napriek zásahu a snahe hasičských zložiek tento požiar uhasiť. V poradí ide už o druhý požiar hybridného Hyundaiu v krátkej dobe.
Ako píše RoadAndTrack, v apríli začalo horieť auto Olivera Solberga, tímového kolegu zo stajne Hyundai. V tomto prípade ale určili ako príčinu jeho vzniku výfuk zatlačený späť do auta po nehode.
Zároveň je však treba podotknúť, že v motoršporte sa s požiarmi stretávame často. To platí pre elektrifikované, ale aj výhradne spaľovacie závodné špeciály.
Naši hasiči sa pripravujú
Pri hasení elektromobilov a hybridov aj naďalej visí otázka, či je vôbec takéto vozidlo možné uhasiť a či sú naše záchranné zložky pripravené na manipuláciu s elektrifikovanými autami.
Nedávno sme totiž boli svedkami toho, ako havarovaný hybrid musela niekoľko dní strážiť polícia, nakoľko slovenskí hasiči nemali potrebnú techniku na bezpečné odstránenie vozidla z miesta nehody.
Toto sa však musí jednoznačne zmeniť. Slovenské záchranné zložky by mali čo najskôr dostať potrebnú techniku, bez ktorej bude hasenie elektrických áut nemožné.
Dobrou správou je, že Hasičské a záchranné zložky sa pravidelne vzdelávajú v oblasti elektromobility. Pred pár dňami to boli napríklad zložky z krajského zboru v Trnave, ktorí sa oboznámili s hasením a správnym postupom pri manipulácií s elektromobilmi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku

Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

Slovenský úspech, aký si nečakal: Naše mesto sa dostalo do TOP 10 zimných destinácií, porazilo aj Mníchov
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Musia okamžite konať. Známu automobilku čaká kvôli elektromobilom strata až 19,5 miliárd dolárov
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Proruskí hackeri v decembri zintenzívnili útoky na vládne inštitúcie vyspelej krajiny Európy
Najväčší zamestnávateľ na Slovensku dočasne vypne výrobu. Vieme, čo bude ďalej
Malý ostrov sa mení na najnebezpečnejšie miesto Ázie. Veľmoci rozmiestňujú rakety a chrlia vyhrážky
Nová TV stanica na Slovensko nepríde. Po veľkých plánoch prišlo vytriezvenie
Čína varuje svojho „úhlavného nepriateľa“: Prestaňte dávať zbrane do tejto krajiny, inak príde odveta
Historický moment na mori: Japonsko spúšťa prvú autonómnu osobnú loď na svete
Prísna regulácia AI narazila. Európska komisia urobila krok, ktorý nikto nečakal
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Poplach na západnom Slovensku. V budove našli vysoko výbušnú kyselinu
PREMIUMZimná dovolenka sa môže zmeniť na finančnú nočnú moru. Európsky preukaz zdravotného poistenia Slovákom nestačí

Brusel odklepol bezprecedentných 90 miliárd pre Ukrajinu. Slovensko si vyjednalo výnimku

GymBeam kupuje nemeckú výrobnú firmu. Chce ovládnuť trh západnej Európy

