Hrozivá stránka elektrifikácie. Závodný hybrid z WRC nevedeli uhasiť, zhorel do tla
Batérie v elektromobiloch sú dobre chránené proti mechanickému poškodeniu a tým pádom aj proti vzniku požiaru, no i tak môže pri prevádzke nastať problém, ktorý vyústi až k vznieteniu akumulátora. Na podobný prípad upozornil aj portál TopCarNews, v pretekoch WRC totiž začal horieť hybridný Hyundai i20 N, ktorý sa žiaľ nepodarilo uhasiť.
V súvislosti s požiarom batérií elektromobilov a hybridov sa hovorí ako o „odvrátenej stránke elektromobility“. Aj keď požiare batériových áut nevznikajú tak často, keď už nastanú, väčšinou auto zhorí do tla.
To, aké je náročné uhasiť vozidlo s vysokonapäťovým akumulátorom, dokazuje aj prípad z WRC v Japonsku. Niekoľkonásobný majster sveta Dani Sordo a jeho kopilot Candido Carrera našťastie vyviazli z vozidla bez zranení.
Príčina vzniku zatiaľ nie je známa
Auto začalo z ničoho nič horieť počas druhého kola pretekov WRC v Japonsku. Podľa šéfa tímu Hyundai Juliena Monceta musí tím preskúmať možnú príčinu vzniku požiaru, nakoľko ju nebolo možné určiť hneď, keďže auto bolo v plameňoch vyše hodiny a zhorelo do tla.
Zo závodného hybridného špeciálu tak zostal iba vrak a to aj napriek zásahu a snahe hasičských zložiek tento požiar uhasiť. V poradí ide už o druhý požiar hybridného Hyundaiu v krátkej dobe.
Ako píše RoadAndTrack, v apríli začalo horieť auto Olivera Solberga, tímového kolegu zo stajne Hyundai. V tomto prípade ale určili ako príčinu jeho vzniku výfuk zatlačený späť do auta po nehode.
Zároveň je však treba podotknúť, že v motoršporte sa s požiarmi stretávame často. To platí pre elektrifikované, ale aj výhradne spaľovacie závodné špeciály.
Naši hasiči sa pripravujú
Pri hasení elektromobilov a hybridov aj naďalej visí otázka, či je vôbec takéto vozidlo možné uhasiť a či sú naše záchranné zložky pripravené na manipuláciu s elektrifikovanými autami.
Nedávno sme totiž boli svedkami toho, ako havarovaný hybrid musela niekoľko dní strážiť polícia, nakoľko slovenskí hasiči nemali potrebnú techniku na bezpečné odstránenie vozidla z miesta nehody.
Toto sa však musí jednoznačne zmeniť. Slovenské záchranné zložky by mali čo najskôr dostať potrebnú techniku, bez ktorej bude hasenie elektrických áut nemožné.
Dobrou správou je, že Hasičské a záchranné zložky sa pravidelne vzdelávajú v oblasti elektromobility. Pred pár dňami to boli napríklad zložky z krajského zboru v Trnave, ktorí sa oboznámili s hasením a správnym postupom pri manipulácií s elektromobilmi.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Európska únia čelí rekordným dlhom: Nové dáta ukázali, kto sa ocitol v prvej desiatke najzadlženejších štátov (REBRÍČEK)
Päť potravín, ktoré ničia tvoj mozog: Lekárka odhalila, čo nikdy neje, preto zostáva mladá a plná energie
Nespavosť devastuje telo aj myseľ, varujú odborníci. Vedci odhalili desivú pravdu o nedostatku spánku
Najdrahšie krajiny sveta: Život v niektorých stojí tisíce dolárov mesačne. Európa má až päť zástupcov (REBRÍČEK)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP