Hrozivá skúsenosť z praxe. Táto skupina ľudí prejde na elekromobily zatiaľ len ťažko
Elektromobilu sa skôr či neskôr zrejme nikto z nás nevyhne. Pre fanúšikov elektromobility to nie je žiaden problém, no odporcovia sa jednoducho budú musieť podvoliť. Príklad z praxe, na ktorý upozornil portál Autoforum.cz však ukazuje, že pre určitú skupinu ľudí aktuálne elektromobily nie sú zrovna najšťastnejším riešením.
Zrejme sa už domnievaš, že narážame na obchodných zástupcov rôznych firiem, ktorí na cestách trávia väčšinu pracovného času. Taký obchodný zástupca najazdí denne stovky kilometrov a akákoľvek povinná zastávka na nabíjanie ho prirodzene oberá o čas.
Možnosti, ako by aj takýto človek mohol používať elektromobil prakticky bez obmedzení, existujú, no zatiaľ sú len ťažko realizovateľné.
Pracovná efektivita klesla o polovicu
Ako píše portál Autoforum v článku, autor tohto príspevku sa stretol s obchodným zástupcom, ktorý od firmy dostal ako svoje služobné auto elektromobil Škoda Enyaq iV 60.
Ten disponuje 58 kWh batériou a dojazd na jedno nabitie činí 380 až 400 km. Enyaq s touto batériou však rozhodne nie je „manažérsky“ elektromobil, s ktorým by sa dalo jazdiť denne krížom krážom po krajine.
Obchodný zástupca, ktorý je spomínaný v článku, dorazil na stretnutie vzdialené 170 km od jeho domova, no po príchode na miesto mu v aute zostal dojazd zhruba 100 km. Naspať by sa tak nedostal a po ceste teda musel niekde nabíjať.
Žiaľ, vzhľadom na odľahlejšiu lokalitu miesta stretnutia auto nemohol nabiť počas tejto zastávky. Cesta domov sa mu teda predĺžila o spomínané nabíjanie a do článku priznal, že s elektromobilom jeho pracovná efektivita klesla zhruba o polovicu.
S vhodnejším autom by to bolo lepšie
Človek, ktorý každý druhý deň najazdí 1 000 km, rozhodne patrí do skupiny, pre ktorý je ešte stále vhodnejší spaľovák. To nie je žiadnym tajomstvom a myslí si to mnoho fanúšikov elektromobility.
Spomínaný človek však rozhodne na výkon svojej prace dostal asi ten najmenej vhodný elektromobil. Určite by sa mu jednoduchšie jazdilo napríklad s Enyaqom s najväčšou 77 kWh batériou, či s nejakým úspornejším sedanom ako Tesla Model 3.
Je jasné, že obchodný zástupca si často nemôže vyberať miesta stretnutí, a tak si zastávky len ťažko prispôsobí, aby mohol počas státia nabíjať, no do budúcna sa táto stránka rozhodne zlepší. Jedno je však isté, ľudia, ktorí v práci najazdia extrémne množstvo kilometrov, budú musieť svoje cesty s elektromobilmi viac plánovať a prispôsobovať nabíjaniu. Toto bude platiť až do doby, pokiaľ nebude nabíjanie rovnako rýchle ako tankovanie.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Nie je to len auto. Obľúbená automobilka ukázala nový elektromobil s geniálnou funkciou
Jazdí skvelo, nabíja extrémne rýchlo. Nová Kia je „raketa” na kolesách, ale čo z toho, keď sa do nej nezmestíš
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
HIV sa šíri medzi ruskými vojakmi alarmujúcim tempom. Armádni lekári sa snažia štatistiky utajiť
KVÍZ: Posledná otázka zlomí nervy 90 % Slovákov. Ak nezvládneš túto gramatickú výzvu, vráť sa do školskej lavice
Ľudstvo „prepísalo“ kalendár: Zem bude mať 2 nové ročné obdobia. Tradičné zanikajú, varujú vedci
Minimálna mzda stúpne na 915 eur. O koľko si prilepšíš a koľko to bude stáť tvojho šéfa? (PREHĽAD)
REBRÍČEK: 10 top miest na letný výlet po Slovensku. Na polovicu z nich mnohí zabudli
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP