Katastrofa horiacej megalode VW: Môžu za požiar elektromobily na palube?
Horiaca megaloď v Atlantickom oceáne nakoniec nesie aj elektrické autá, pričom požiar už zachvátil aj ich batérie a zásadne tak nabral na sile.
Do ovzdušia sa teraz dostávajú ďalšie toxické výpary, za požiar ale vôbec nemusia byť vinné samotné elektromobily, informuje portál Driving.
Ekologická a finančná katastrofa
Podľa Futurism sa na palube nachádza približne 4 000 áut, pričom až 1 100 z nich je značky Porsche a nachádzajú sa medzi nimi aj elektrické modely Taycan s veľkými elektrickými akumulátormi. Na lodi sú však aj luxusné autá značky Bentley.
V plameňoch sa ocitli dokonca aj elektrické modely dalších značiek koncernu Volkswagen, ktorý má na lodi populárne SUV ID.4 a Audi e-tron. Uhasiť požiar auta je výzva, o to viac v prípade elektromobilu. Ak je ich 4 000 na jednej lodi, hasenie je prakticky nemožné a neostáva nič iné, než evakuácia posádky a hľadenie na katastrofu, ktorá je nielen finančná, ale predovšetkým ekologická, píše Independent.
Zákazníkom bude suma za tieto vozidlá vrátená, s najväčšou pravdepodobnosťou si však kúpia ďalšie auto a emisie vyprodukované pri ich výrobe sa tak zdvojnásobia.
Oveľa horšie sú toxické výpary, ktoré sa uvoľňujú pri požiari osobných áut – pri klasických aj elektromobiloch, keďže v oboch prípadoch horí množstvo plastov a elektroniky.
Podobné lode horia bežne
Správa sa síce objavila na verejnosti veľmi rýchlo a je podsúvaná ako ďalšia tragická problematika elektromobility, no nie je to tak. Práve naopak, ako dokazujú nové štúdie, elektrické autá horia oveľa zriedkavejšie, ako autá so spaľovacími motormi a najhoršie sú na tom hybridy, ktoré horia približne 2-krát tak často, ako spaľovacie.
Čo za požiar môže teraz, zatiaľ známe nie je, no vôbec nemusí ísť o samotné elektromobily. Ako totiž dodáva portál Driving, takéto nákladné lode s autami horievajú v priemere 3-krát do roka a len málokedy sa dostanú do správ.
Odborníci pritom podotýkajú, že pri elektromobiloch je obzvlášť dôležité poriadne ich o loď upevniť a zaistiť tak, že počas transportu nedôjde k mechanickému poškodeniu a nárazom. Ako sa totiž ukázalo počas experimentov, takéto zaobchádzanie môže pri elektrických autách riziko požiaru zvýšiť.
Je tiež možné, že po tomto medializovanom incidente spoločnosti celkovo prehodnotia prepravu elektrických áut a zavedú viacero opatrení, aby k podobným incidentom nedochádzalo – škody sa totiž v tomto prípade šplhajú na desiatky miliónov a samotná loď na tom tiež nie je najlepšie.
Samozrejme, automobilky sú stále uprostred čipovej krízy, takze výpadok dodávok podobných rozmerov znamená ďalšiu štartu niekoľkých mesiacov.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Má priemerny dojazd, no úchvatnú kompaktnosť. Nissan vylepšil elektrický Leaf, cena však poriadne zaskočí
Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci hádžu do koša „superpotravinu“: Znižuje tlak, chráni kosti a spomaľuje starnutie
Mrazivá predpoveď expertov: Ruská armáda sa poučila z chýb. Ukrajinu čaká ešte väčšia deštrukcia
Slováci objavili rýchly spôsob, ako sa zbaviť dlhov. Veritelia často nedostanú vôbec nič
Zlomená panva a rozdrvená tvár. Lekári varujú pred najnebezpečnejším zvykom Slovákov v aute
Potravina za pár drobných môže odhaliť rakovinu hrubého čreva. Renomovaný lekár prezradil jednoduchý trik
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Po ruských dronoch prichádza tvrdá odpoveď. Británia predlžuje svoju misiu nad Poľskom
Británia posiela Ukrajine technológiu, ktorá mení vojnu. Na fronte pribúdajú tisíce dronov denne
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP