Horiaca megaloď v Atlantickom oceáne nakoniec nesie aj elektrické autá, pričom požiar už zachvátil aj ich batérie a zásadne tak nabral na sile.

Do ovzdušia sa teraz dostávajú ďalšie toxické výpary, za požiar ale vôbec nemusia byť vinné samotné elektromobily, informuje portál Driving.

Ekologická a finančná katastrofa

Podľa Futurism sa na palube nachádza približne 4 000 áut, pričom až 1 100 z nich je značky Porsche a nachádzajú sa medzi nimi aj elektrické modely Taycan s veľkými elektrickými akumulátormi. Na lodi sú však aj luxusné autá značky Bentley.

V plameňoch sa ocitli dokonca aj elektrické modely dalších značiek koncernu Volkswagen, ktorý má na lodi populárne SUV ID.4 a Audi e-tron. Uhasiť požiar auta je výzva, o to viac v prípade elektromobilu. Ak je ich 4 000 na jednej lodi, hasenie je prakticky nemožné a neostáva nič iné, než evakuácia posádky a hľadenie na katastrofu, ktorá je nielen finančná, ale predovšetkým ekologická, píše Independent.

Zákazníkom bude suma za tieto vozidlá vrátená, s najväčšou pravdepodobnosťou si však kúpia ďalšie auto a emisie vyprodukované pri ich výrobe sa tak zdvojnásobia.

Oveľa horšie sú toxické výpary, ktoré sa uvoľňujú pri požiari osobných áut – pri klasických aj elektromobiloch, keďže v oboch prípadoch horí množstvo plastov a elektroniky.

Podobné lode horia bežne

Správa sa síce objavila na verejnosti veľmi rýchlo a je podsúvaná ako ďalšia tragická problematika elektromobility, no nie je to tak. Práve naopak, ako dokazujú nové štúdie, elektrické autá horia oveľa zriedkavejšie, ako autá so spaľovacími motormi a najhoršie sú na tom hybridy, ktoré horia približne 2-krát tak často, ako spaľovacie.

Čo za požiar môže teraz, zatiaľ známe nie je, no vôbec nemusí ísť o samotné elektromobily. Ako totiž dodáva portál Driving, takéto nákladné lode s autami horievajú v priemere 3-krát do roka a len málokedy sa dostanú do správ.

Porsche

Odborníci pritom podotýkajú, že pri elektromobiloch je obzvlášť dôležité poriadne ich o loď upevniť a zaistiť tak, že počas transportu nedôjde k mechanickému poškodeniu a nárazom. Ako sa totiž ukázalo počas experimentov, takéto zaobchádzanie môže pri elektrických autách riziko požiaru zvýšiť.

Je tiež možné, že po tomto medializovanom incidente spoločnosti celkovo prehodnotia prepravu elektrických áut a zavedú viacero opatrení, aby k podobným incidentom nedochádzalo – škody sa totiž v tomto prípade šplhajú na desiatky miliónov a samotná loď na tom tiež nie je najlepšie.

Samozrejme, automobilky sú stále uprostred čipovej krízy, takze výpadok dodávok podobných rozmerov znamená ďalšiu štartu niekoľkých mesiacov.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP