Výrobca pneumatík prichádza s technológiou, ktorá pomôže predchádzať kolíziám v nepriaznivých podmienkach. Vďaka integrovaným senzorom dokážu pneumatiky rozpoznať klzké a nebezpečné podmienky na ceste, čo zlepšuje systém automatického núdzového brzdenia (AEB). O téme informoval portál The Verge. 

Inteligentné rozpoznanie povrchu

Goodyear spolu s holandskou výskumnou organizáciou TNO vytvorila technológiu SightLine. Cieľom je skombinovať senzory v pneumatikách s pokročilými asistenčnými systémami vozidla. Inteligentné senzory umožnia AEB reagovať skôr v prípade, ak je rozpoznaná prekážka na ceste, či nepriaznivé podmienky ako dážď, sneh či ľad. Spoločnosť tvrdí, že skorší zásah AEB pomôže skrátiť brzdnú dráhu, čím zníži riziko nehody.

„Zatiaľ čo existujúce systémy sú zvyčajne optimalizované pre vysoko priľnavé povrchy, ako je suchý asfalt, integrácia systému Goodyear SightLine môže pomôcť systému AEB efektívne fungovať vo väčšom spektre jazdných podmienok, vrátane povrchov s nízkou priľnavosťou, ako sú mokré cesty alebo ľad,“ uvádza výrobca vo vyhlásení. Spoločnosť uvádza, že nový systém je schopný pracovať pri rýchlostiach až do 80 km/h.

Goodyear

 Vylepšenie technológie

Technológia SightLine bola prvýkrát predstavená v roku 2021, kedy ponúkala možnosti ako monitorovanie tlaku v pneumatikách, snímala úroveň trenia medzi pneumatikou a vozovkou, či vedela upozorniť na opotrebovanie. Goodyear chce technológiu ponúknuť aj výrobcom automobilov ako integrovaný bezpečnostný systém pre AEB.

„Technológia je už dostupná a predstavuje len rozšírenie našej doterajšej práce, ktorú robíme už niekoľko rokov,“ povedal viceprezident pre globálnu inováciu a hlavný technologický riaditeľ Goodyear, Chris Hensel.

Zatiaľ však komerčná dostupnosť nie je stanovená. Podľa hovorkyne Goodyear, Caitlyn Duran ide len o ukážku, ktorá demonštruje potencionálne výhody technológie a nie o uvedenie na trh. Kedy sa tejto technológie skutočne dočkáme na trhu je tak otázne. Technológia však prichádza v čase, kedy Národná správa bezpečnosti cestnej premávky (NHTSA) v USA schválila nariadenie, že všetky vozidlá predávané v USA musia byť vybavené technológiou AEB do roku 2029.

Goodyear

Hoci 90 % vozidiel už disponuje s AEB, regulačné úrady vyžadujú robustnejšie verzie – aby vozidlo bolo schopné zastaviť pri vyšších rýchlostiach a detegovať zraniteľných účastníkov cestnej premávky. Automobilový priemysel žiadal o odklad, nakoľko súčasná technológia nedokáže splniť tieto požiadavky. Goodyear však verí, že práve ich technológia bude riešením.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú