Gatesova spoločnosť používa AI, aby ťažila vzácne kovy pre batérie. Práve sa z nej stal „jednorožec“
Firma KoBold Metals, ktorá má sídlo v kalifornskom meste Berkeley, sa špecializuje na extrakciu vzácnych kovov, ktoré sú kľúčové pre výrobu batérií elektrických vozidiel prostredníctvom umelej inteligencie. Nedávno sa jej podarilo uspieť v kole financovania, vďaka čomu sa stala takzvaným „jednorožcom“, pretože jej hodnota presiahla hranicu 1 miliardy dolárov, informuje Startitup.
Spoločnosť podporujú prominentní investori ako Breakthrough Energy Ventures na čele s Billom Gatesom a americká spoločnosť Andreessen Horowitz. KoBold Metals sa svojou aktivitou zameriava na riešenie rastúceho dopytu po kovoch ako lítium, nikel, kobalt a meď využitím sily strojového učenia pomocou AI.
Spoločnosť zafinancoval Bill Gates
V súčasnej dobe sa k „jednorožcom“, pridávajú zhruba dve nové spoločnosti za deň, uvádza Bloomberg. Spoločnosť KoBold Metals bola založená v roku 2018 a rýchlo sa stala popredným hráčom v ťažobnom sektore vďaka využitiu možností AI a strojového učenia.
Nedávne kolo financovania, počas ktorého získali 200 miliónov dolárov, na seba upútalo pozornosť skrz zapojenie významných investorov, vrátane spoločnosti Breakthrough Energy Ventures Billa Gatesa, ktorej podporovateľmi sú aj Jeff Bezos a čínsky podnikateľ Jack Ma.
Spoločnost sa primárne zameriava na využívanie AI na identifikáciu a skúmanie ložísk vzácnych kovov, ktoré sú dôležité pre výrobu batérií pre elektromobily. KoBold Metals využitím nástrojov a konceptov umelej inteligencie optimalizuje proces prieskumu určením najcennejších údajov, ktoré sa majú zozbierať v každom kroku, uvádza Cryptopolitan.
Miliardový rozdiel medzi ponukou a dopytom do 2050
Tento prístup maximalizuje zníženie neistôt, ktoré sú spájané s ťažbou pod zemským povrchom. To následne spoločnosti umožňuje používať techniky vŕtania s presným zameraním.
Firma dnes prevádzkuje viac ako 60 projektov na troch kontinentoch s ročnou investíciou 100 miliónov dolárov. Okrem toho vyčleňuje značnú časť svojho rozpočtu na výskum a vývoj na pokrokové aplikácie AI na modelovanie zemského podpovrchu a skúmanie hĺbok, ku ktorým sa tradičnými technikami nemožno dostať.
Aj keď proces získavania kovov môže byť dlhší, vŕtanie bude cielenejšie, informuje spoločnosť. Napríklad sa očakáva, že nedávna akvizícia medeného ložiska v Zambii prináša výsledky za osem rokov, informuje Yahoo.
Spomínaný nárast dopytu po kovoch ako lítium, nikel, kobalt či meď, bol zapríčinený rýchlym rastom priemyslu elektrických vozidiel a globálnym prechodom na čistejšie zdroje energie. KoBold Metals predpovedá, že už do roku 2050 bude mať dopyt po týchto kovoch za následok značný rozdiel medzi ponukou a dopytom vo výške 12 miliárd dolárov.
Využitie AI a technológií strojového učenia spoločnosťou KoBold umožňuje spoločnosti tento hroziaci nepomer efektívne riešiť. Proces dosiahnutia kovových ložísk môže byť časovo náročný, no konkrétne a presné techniky vŕtania, ktoré spoločnosť používa, zaisťujú efektívnu ťažbu po dosiahnutí zdrojov.
Dlhodobá vízia spoločnosti zahŕňa vytvorenie udržateľného a odolného dodávateľského reťazca pre kovy vzácnych zemín využitím svojho ťažobného prístupu založeného na AI. Zabezpečením prístupu k týmto kľúčovým zdrojom sa KoBold Metals snaží prispieť k pokračujúcemu vývoju a širokému prijatiu elektrických vozidiel.
Európe hrozí, že prehrá preteky o batérie do elektromobilov
Európe hrozí, že prehrá preteky o to, aby sa stala globálnou veľmocou pri výrobe batérií do elektromobilov. Hlavnou prekážkou je práve prístup k surovinám spolu s rastúcimi nákladmi a tvrdou konkurenciou, ktorú spoločnosť KoBold ďalej rozširuje. O probléme hovoril už aj Európsky dvor audítorov (EDA), píše TASR.
EDA varuje, že Európskej únii (EÚ) sa možno nepodarí splniť ciele v oblasti klímy, keďže sa pri tom do značnej miery spolieha na využívanie elektrických vozidiel. Tie sú poháňané batériami, ktoré obsahujú viaceré ťažšie dostupné kovy od kobaltu po nikel a lítium.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Slovensko zapíše do histórie. Naše lietajúce auto má za sebou obrovský úspech
- Má 1900 koní a prekoná aj monopost F1. Slávna talianska automobilka začala predávať brutálny elektromobil
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Tesla oklamala ľudí. Za toto môžu všetci skončiť vo väzení
Európska komisia schválila prevzatie U.S. Steel japonským koncernom Nippon Steel
Aktuálne: Toto poteší všetkých Slovákov. Obľúbená banka spustila obrovskú vychytávku
Česko si kvôli kybernetickým útokom predvolalo ruského veľvyslanca
Nepochopíš, ako si existoval bez nej. Vďaka novinke YouTube sa už nikdy nebudeš nudiť
Platforma Voice of Europe sa dostane na sankčný zoznam EÚ
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené