Elektrické „Géčko“ rozhodne nezaváha. Mercedes dá novej generácii legendy revolučné batérie s rekordnými parametrami
Keď Mercedes oznámil, že pracuje na elektrickej verzii ikonickej triedy G, mnohí fanúšikovia boli skeptickí, či dokáže elektromobil dôstojne nahradiť legendárny frajerský spaľovák. Nové informácie o technológiách, ktoré elektrická trieda G dostane, však naznačujú, že pôjde o skutočne dôstojnú náhradu, píše portál Electrive.
Reč je konkrétne o batérií, ktorá je jednou z najpodstatnejších súčastí elektrického auta. Od tej sa odvíja nie len dojazd či rýchlosť nabíjania, ale aj jazdné vlastnosti, pretože batéria priamo vplýva na hmotnosť elektromobilu. A že je tento teréniak poriadne ťažký už v základe, je ti asi jasné.
Nemecká prémiová automobilka investuje do elektromobility nemalé peniaze a úsilie a okrem vývoja nových elektrických modelov pracuje aj na novej generácii batérií. V spolupráci s firmou Sila Nanotechnologies teraz oznámili fantastickú správu, a to že prichádzajúca elektrická trieda G dostane revolučnú batériu založenú na princípe kremíkovej anódy.
Až o 40 % vyššia energetická hustota
Elektrické „Géčko“ má prísť na trh už v polovici tejto dekády a ako píše InsideEVs, bude to vôbec prvý Mercedes, ktorý využije novú generáciu akumulátora. Tlačová správa je pomerne chudobná na technické parametre novej batérie, no ten najpodstatnejší údaj sa v nej nachádza.
Článok s kremíkovou anódou dosahuje energetickú hustotu až 800 Wh/liter, čo je zhruba o 20-40 % viac, než pri súčasných batériách pre elektromobily. Vďaka tomu bude možné zmenšiť samotnú batériu a tým znížiť jej hmotnosť, alebo do rovnakého objemu „napchať“ viac článkov, čím sa výrazne zvýši celková kapacita akumulátora.
Výroba batérií bude prebiehať v novej továrni v americkom štáte Washington. Ich výroba bude navyše stopercentne „zelená“ nakoľko sa má využívať iba energia z obnoviteľných zdrojov.
Čo ponúkne elektrické „Géčko“?
Na trhu je už od roku 1979 a za viac ako štyri dekády si trieda G našla svojich verných fanúšikov. Doba sa však mení a s ňou sa mení aj trieda G. Mercedes EQG kombinuje nový dizajnový podpis rodiny EQ s tradičnými hranatými tvarmi, ktoré sú naopak typické pre triedu G.
Po bokoch dverí môžeme vidieť podsvietené LED pásy, v prednej časti zasa dominujú tradičné okrúhle svetlomety, ktoré dopĺňa Black Panel typický pre rodinu EQ. Ten nahrádza klasickú mriežku chladiča používanú pri spaľovákoch.
Koncept je obutý na 22-palcových hliníkových diskoch, ktoré majú exkluzívny offroadový dizajn. V zadnej časti badať jednu z najväčších smien v porovnaní s klasickou triedou G.
Kryt na rezervnú pneumatiku nahradil hranatý box, v ktorom sa ukrýva wallbox na nabíjanie elektromobilu. Wallbox ale bude zrejme za príplatok, no box v zadnej časti má byť štandardom. Poslúžiť tak môže napríklad aj na uloženie nabíjacieho kábla či 230 V nabíjačky.
Preverený pohorím Schöckl
Rovnako ako každé Géčko so spaľovákom, bude aj EQG preverené náročným terénom pohoria Schöckl. Jedna z najnáročnejších offroadových trás je dlhá 5,6 kilometra a auto na nej musí zdolať až 60-stupňové stúpania.
EQG teda bude plnohodnotným offroadom. Náročný terén mu pomôže zdolávať až štvorica elektromotorov. Každý z nich poháňa individuálne jedno koleso, dvojstupňová prevodovka zasa nájde svoje využitie v tých najnáročnejších podmienkach.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
EÚ zaplavujú čínske elektromobily. Prichádza fatálna daň a obmedzenia dovozu
Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
Na nabitie prejde iba 80 km. Česi testujú nový vlak na baterky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
-
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
- Veľká sieť čerpacích staníc na Slovensku končí. Toto bude náhrada
-
- EÚ chystá veľkú zmenu. Tisíce Slovákov prídu o vodičák
- Nové radary s AI nahnevali vodičov. Odhalia aj prekvapivý priestupok
- Revolúcia odštartovala. Spustili výrobu prelomovej batérie bez lítia
- Efektivitou preráža strop. Postavili ničiteľa spaľovákov, ktorý rozprášil aj monopost F1
- Ďalší Muskov bizár: Ak chceš odomknúť plný dojazd Tesly, musíš vysoliť poriadnu sumu
Analýza: Ojazdené autá zlacneli, a na trhu ich bolo medzimesačne menej
Japonská automobilka Toyota dosiahla v uplynulom finančnom roku rekordný zisk
USA zrušili povolenia na dodávky pre čínsku spoločnosť Huawei
Rusko podniklo ďalší rozsiahly útok na energetickú infraštruktúru Ukrajiny
Apple rozzúril fanúšikov. Z balení potichu odstránil ďalšiu vec, dôvodom je ekológia
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené