Automobilky sa snažia elektromobilitu propagovať naozaj rôznymi spôsobmi. Za najväčšiu bizarnosť ale rozhodne môžeme považovať kampaň amerického Fordu. Ako uvádza portál Electrek, automobilka vytvorila vôňu benzínu, ktorá má milovníkom spaľovákov uľahčiť prechod na elektrické autá.

Ak sa ti celá táto kampaň zdá byť bizarná a uletená aj po prečítaní prvých riadkov, je to absolútne v poriadku. Ona taká totiž naozaj je. Ford nedávno na svojich zákazníkoch vykonal malý prieskum a jednou z otázok bolo, čo pre nich predstavuje problém pri prechode zo spaľovacieho auta na elektromobil.

Až jedna pätina opýtaných uviedla, že zo všetkého najviac im chýba vôňa benzínu. Benzín, respektíve jeho vôňa patrí k najemotívnejším vôňam vôbec, v prieskumoch prekonal napríklad vôňu syra či vína a doťahuje sa aj na vôňu novej knihy.

Ford ukázal, že keď sa chce, tak sa dá

Keďže až u 20 % opýtaných predstavuje najväčšiu prekážku pri prechode na elektromobil chýbajúca vôňa benzínu, Ford sa rozhodol konať a v spolupráci s firmou Olfiction vytvoril vôňu s názvom Mach-Eau.

Podľa vyjadrenia automobilky vôňa nevonia úplne ako benzín, je však nadizajnovaná tak, aby ľuďom túto vôňu pripomínala.  Okrem toho sa vo vôni Mach-Eau objavuje nádych dymu, gumy a tiež „zvierací element“, ktorý má zasa nadväzovať na konské plemeno Mustang, ktoré je ikonou automobilky už niekoľko desaťročí.

Ford

Ford však tvrdí, že voňavku s touto vôňou predávať nebude. Vytvoril ju iba ako kampaň, ktorá má dokázať, že nič nie je nemožné a že ak aj zarytí milovníci spaľovákov majú zdanlivo nezlomné dôvody, prečo nechcú presedlať na elektromobil, tak aj takéto „bizarnosti“ sa dajú veľmi jednoducho a elegantne vyriešiť.

Americká automobilka bizarnosťami prekvitá

Reklamné billboardy pri cestných ťahoch sa stali v uplynulých rokoch neúnosným problémom, ktorý sa snažia riešiť mnohí aj u nás na Slovensku. Predstavme si však, že by sa takáto reklama dostala počas jazdy priamo na obrazovky áut, kde by otravovala vodiča pri šoférovaní.

NEPERHLIADNI
Ford naleje do elektromobility miliardy dolárov. Po ikonickom pickupe plánuje elektrifikovať ďalšie modely

Z takejto absurdnej predstavy však zrejme plánuje americký Ford spraviť realitu a reklamu z billboardov chce podľa nového patentu priniesť do infotainmentu áut, informuje Interesting Engineering.

Ford (Úprava redakcie)

Hoci teda mnohí proti tomuto druhu reklamy pri cestách vehementne bojujú, Ford sa rozhodol ísť opačným smerom a zabezpečiť si patent na kontroverzný systém, ktorý by billboardy rozpoznával a zobrazoval priamo na obrazovkách v jeho modeloch.

Kamerový systém v moderných vozidlách by tak v budúcnosti nemusel slúžil len na sledovanie okolia pri cúvaní, monitorovaní situácie pred vodičom, ale aj na rozpoznávanie otravnej reklamy na billboardoch.

Podľa patentu automobilky by kamery rozpoznávali prvky reklamy, ktorú by následne premietli v infotainmente áut, pričom by sa vodičovi, respektíve celej posádke vozidla, zobrazili aj možnosti nákupu daného produktu alebo služby.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom