Reklamné billboardy pri cestných ťahoch sa stali v uplynulých rokoch neúnosným problémom, ktorý sa snažia riešiť mnohí aj u nás na Slovensku. Predstavme si však, že by sa takáto reklama dostala počas jazdy priamo na obrazovky áut, kde by otravovala vodiča pri šoférovaní.

Z takejto absurdnej predstavy však zrejme plánuje americký Ford spraviť realitu a reklamu z billboardov chce podľa nového patentu priniesť do infotainmentu áut, informuje Interesting Engineering.

Billboardy pri cestách predstavujú riziko

Verejné priestranstvá, ale aj množstvo ciest sú mnohokrát doslova preplnené reklamnými billboardami, ktoré sa snažia upútať pozornosť veľkou reklamou. Reklama je jednoducho všade okolo nás. Billboardy pri cestách sa snažili mnohí obmedziť aj v našej krajine. Často ale ide o boj na dlhú trať.

Nejde pritom len o legálne postavené billboardy, ale aj o nelegálne stavby, s ktorých odstraňovaním je často veľký problém. Navyše takéto konštrukcie pri cestách predstavujú neraz veľké nebezpečenstvo. Odvádzajú totiž pozornosť vodičov a mnohokrát pred nimi zaniká aj vizuálne dopravné značenie. V noci je potom situácia ešte rizikovejšia.

Ford si patentoval kontroverzný systém. Reklamu z billboardov prenesie do áut

Hoci teda mnohí proti tomuto druhu reklamy pri cestách vehementne bojujú, Ford sa rozhodol ísť opačným smerom a zabezpečiť si patent na kontroverzný systém, ktorý by billboardy rozpoznával a zobrazoval priamo na obrazovkách v jeho modeloch. Kamerový systém v moderných vozidlách by tak v budúcnosti nemusel slúžil len na sledovanie okolia pri cúvaní, monitorovaní situácie pred vodičom, ale aj na rozpoznávanie otravnej reklamy na billboardoch.

Zobraziť celú galériu (2)
TASR – Milan Kapusta

Podľa patentu automobilky by kamery rozpoznávali prvky reklamy, ktorú by následne premietli v infotainmente áut, pričom by sa vodičovi, respektíve celej posádke vozidla, zobrazili aj možnosti nákupu daného produktu alebo služby. Ford by mohol tento systém obraňovať tým, že billboardy často obsahujú len vizuál, teda produkt alebo službu, bez informácií o tom, kde a ako sa dá zakúpiť a za akú cenu.

Práve tento „problém“ billboardov chce riešiť vo svojom reklamnom systéme pre infotainment, ktorý vodičovi priamo ponúkne možnosť nákupu. Zároveň však môže nadviazať spoluprácu s marketingovými firmami a inzerentmi, ktorí by chceli mať reklamu v jeho autách.

Takýto systém by sa však u vodičov stretol s veľkým odporom. Nielenže by ešte viac odpútaval ich pozornosť počas jazdy, ale navyše by ich pohltil ďalšími kvantami už tak všadeprítomnej reklamy.

NEPREHLIADNI
Elektrifikácia si vyberá krutú daň. Ikonický Ford Mustang bude v ďalšej generácii už len elektromobil

Takéto riešenie by zásadne zvyšovalo riziko počas šoférovania, no pri dnešných službách by sme sa nedivili, pokiaľ by Ford umožnil vodičom za poplatok takéto reklamy skryť. Veľký problém s presadením tohto patentovaného systému by však mala automobilka aj v praxi. Oponovať by jej totiž mohli mnohé bezpečnostné orgány. Ostáva tak len veriť, že reklamný systém Fordu ostane iba v rovine patentu a nedostane sa nakoniec aj do áut, kde by vodičom strpčoval každú jazdu.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

Články, ktoré hýbu svetom