Nedávno sme priniesli informáciu o tragickej nehode Tesly Model S v USA, pri ktorej zahynuli dvaja starší muži. Verejnosť sa konečne dočkala aj vyjadrenia Tesly, respektíve samotného Elona Muska, ktorý vyvrátil akékoľvek špekulácie, že by bol za nehodu zodpovedný autopilot. Na novinky upozornil portál Electrek.

Doplnené 1. mája:

Na verejnosť sa dostali nové zistenia a podľa hlavného inžiniera Tesly, Larsa Moravyho, musel na sedadle vodiča niekto sedieť. Volant bol totiž po nehode zdeformovaný a takúto deformáciu by mohlo spôsobiť ľudské telo. Ako informuje portál Bloomberg, Autopilota, ktorý vo vozidle ani nebol aktivovaný, respektíve sprístupnený, by za daných okolností ani nešlo zapnúť, pretože bezpečnostný pás na sedadle vodiča nebol pri nehode zapnutý. V takomto prípade totiž nie je možné autopilota zapnúť.

Doplnené 21. apríla:

Správy o tragickej nehode elektrombilu Tesly otriasli aj majetkom Elona Muska. Po zverejnení detailov o havárii Modelu S v Spojených štátoch mala táto situácia dopad aj na akcie spoločnosti, ktoré sa hneď v pondelok prepadli o 3,8 %, čo spôsobilo pokles majetku Elona Muska o 5,6 miliardy dolárov, upozornil Forbes.

Zobraziť celú galériu (1)
Snímka obrazovky/Forbes

Z pôvodnej ceny zhruba 750 dolárov za akciu z piatka 16. apríla sa tak akcie prepadli v pondelok 19. apríla pod hranicu 700 dolárov za akciu. V ďalších dňoch sa však hodnota opäť mierne zvýšila a výraznejší rast ceny akcií prišiel na prelome pondelka a utorka, kedy sa hodnota dostala nad 730 dolárov. Aktuálne sa však akcia Tesly predáva za niečo málo vyše 700 dolárov (podľa Forbes).

Hodnota majetku Elona Muska, ktorý je aktuálne tretím najbohatším človekom planéty, hneď po Jeffovi Bezosovi a Bernardovi Arnaultovi, sa však ani po spomenutom prepade akcií Tesly výrazne nezmenila a prišiel “len” o niekoľko miliárd. K dnešnému dňu totiž stále jeho majetok činí podľa Forbes neuveriteľných 175 miliárd dolárov.

Pôvodný článok:

Podľa záchranných zložiek a vyšetrovateľa pri nehode v okrajovej časti Houstonu v Texase tragicky zahynuli dvaja ľudia po nehode elektromobilu Tesla. Ten ihneď po náraze do stromu zachvátil požiar, čo mohlo byť príčinou smrti tejto dvojice. Ako dodáva portál CNBc, vo vozidle Tesla Model S z roku 2019 sa viezli dvaja muži vo veku 59 a 62 rokov.

NEPREHLAIDNI
Nikto nešoféroval auto. Dvaja ľudia zomreli pri hrozivej nehode Tesly so zapnutým autopilotom, znovu odhalila obrovskú nezodpovednosť ľudí

Kľúčovým faktom v tomto prípade je, že na mieste vodiča nikto nesedel. Jeden pasažier sedel na sedadle spolujazdca a druhý na zadných sedadlách. Automaticky sa tak vynorila otázka, či náhodou dvojica nemala zapnutého autopilota, respektíve funkciu Full Self-Driving. Komentár Elona Muska k príspevku na Twitteri však tieto špekulácie vyvracia.

Autopilot nehodu nezapríčinil

Používateľ @Amart15416132 vo svojom príspevku na Twitteri napísal, že absolútne nedáva zmysel tvrdenie, že za nehodu je zodpovedný autopilot. Bezpečnostné prvky na spustenie autopilota vyžadujú, aby na sedadle vodiča niekto sedel, respektíve aby bolo „zaťažené“. Autopilot ďalej vyžaduje, aby vodič držal ruky na volante, respektíve aby prevzal riadenie minimálne každých 10 sekúnd.

Tou najpodstatnejšou vecou ale je, že autopilot neprekračuje rýchlostné limity a auto podľa zistení zišlo z cesty pri vysokej rýchlosti, teda vyššej, než je v obytnej zóne, kde sa nehoda stala, povolené.

Na tento komentár odpovedal aj Elon Musk, ktorý potvrdil, že podľa údajov z ich serverov pred nehodou autopilot zapnutý nebol. Navyše toto konkrétne vozidlo ani nemalo sprístupnenú pokročilú funkciu FSD. Klasický autopilot Tesly totiž vyžaduje, aby bola cesta, po ktorej ide vozidlo, riadne označená čiarami. Táto podmienka v obytnej oblasti, kde sa nehoda udiala, splnená nebola.

Celý prípad ale ešte prešetruje Národný cestný úrad v USA. Ak ale skutočne za nehodu nemôže autopilot, ktorý teda podľa slov Elona Muska zapnutý nebol a ak na sedadle vodiča nikto nesedel, tým pádom sa tento prípad stáva ešte záhadnejším a zamotanejším.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú