Nórsky portál Dinside uskutočnil ďalší zaujímavý test elektromobilov v extrémne chladných podmienkach. Znovu sa ukázalo, že zimu najlepšie zvládajú kórejské autá, ktorým v takomto prípade ubudne z udávaného dojazdu najmenej.
Zima elektromobilom neprospieva, presvedčili sme sa o tom aj my v redakcii pri teste Audi e-tron, Peugeot e208 či plug-in hybridov Cupra Leon a Mercedes GLA. Túto dookola omieľanú frázu dokonca potvrdil aj Slovák, ktorý v zaujímavom teste na svojom Modeli 3 síce prešiel z Bratislavy do Košíc bez jedinej zastávky na nabíjanie, no vyšlo mu to len tak tak.
Naše podmienky sú ale oproti tým nórskym pre elektromobily „prechádzkou ružovou záhradou“ a až táto severská krajina naplno preverí ich schopnosti. A veru že aj preverila, nórsky portál si posvietil na 12 veľmi populárnych elektromobilov v Európe.
Ako upozornil InsideEVs, tento extrémny test potvrdil, že veľkosť batérie a ani cena vozidla rozhodne nezaručujú, že s takýmto autom zvládneš v zime prejsť viac kilometrov na jedno nabitie, ako s lacnejším elektromobilom s menšou baterkou.

Rovnako ako v teste z roku 2019, aj v tom minuloročnom sa opäť najlepšie ukázali kórejské elektromobily, konkrétne Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric, ktoré v mrazoch dosiahli spotrebu 20 kWh/100 km.
Ešte lepšie si však viedol Hyundai Ioniq so spotrebou iba 17 kWh/100 km. Paradoxne najhoršie dopadli drahé luxusné autá ako Audi e-tron či Mercedes EQC, ktorých spotreba sa pohybovala okolo 28 kWh/100 km. Tu je samozrejme najväčší kameň úrazu vysoká hmotnosť a proporcie luxusných SUV elektromobilov.
NEPREHLIADNI
Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
Ani Tesly v mrazivých podmienkach príliš neoslnili, Model 3 dosiahol priemernú spotrebu 24 kWh/100 km a Model S až 26 kWh/100 km. Elektrické Niro a Kona sa tak so svojimi 64 kWh batériami takmer vyrovnali dojazdu Tesly Model S, ktorá však má batériu s kapacitou až 100 kWh. Podrobné výsledky testu, ako veľkosti batérií testovaných elektromobilov, papierový dojazd a skutočný dojazd v zimnom teste, si môžeš pozrieť v tabuľke:
Model | Kapacita batérie (kWh) | Skutočný dojazd (km) | Udávaný dojazd WLTP (km) | |
Tesla Model S | 100 | 391 | 639 | |
Hyundai Kona E | 64 | 333 | 449 | |
Kia e-Niro | 64 | 333 | 455 | |
Jaguar i-Pace | 90 | 322 | 470 | |
BMW i3 | 42 | 199 | 306 | |
Nissan Leaf | 40 | 150 | 270 | |
Kia e-Soul | 64 | 319 | 452 | |
Audi e-tron | 86 | 304 | 431 | |
Tesla Model 3 | 72 | 301 | 567 | |
Mercedes EQC | 80 | 283 | 417 | |
Renault Zoe | 52 | 245 | 395 | |
Hyundai Ioniq | 38 | 235 | 311 |
Na záver je dobré podotknúť, že testovanie spočívalo z jazdy v kolóne pri priemernej rýchlosti 75 km/h, pričom prvých 10 minút boli na všetkých vozidlách zapnuté všetky komfortné funkcie ako kúrenie, rozmrazovanie vozidla a vyhrievanie sedadiel.
Teraz čítajú

Koniec spaľovákov. Ďalšia známa automobilka Slovákov ohlásila dátum, odkedy vyrobí už len elektromobily

ROZHOVOR ROZHOVOR: Za deň som prešiel vyše 1000 km po Slovensku, s malým elektromobilom odídem aj do Chorvátska

Google navádzal k ekologickej katastrofe. Prečo odporúčal ľuďom vyhadzovať autobatérie do mora?

Najštýlovejší elektromobil sveta? Volkswagen chce z ID.3 kabriolet, takto môže vyzerať

Zlomové testy sú hotové, elektrické lietadlo od Rolls-Royce vzlietne už o pár týždňov
Články, ktoré hýbu svetom

NESMIEŠ PREHLIADNUŤ Slovensko má nového kráľa vakcín v Google. Sputnik V raketovo vystrelil o 450 %, ľudia majú záujem už aj o očkovanie

Nové Need for Speed sa odkladá. Prednosť v EA dostala iná hra

Majitelia tatranskej reštaurácie s 23-ročnou históriou: Zadlžujeme sa a pomoc od štátu je pomalá, je to likvidačné

Zaočkovaný Bill Gates prezradil, kedy budú môcť ľudia prestať nosiť rúška aj v spoločnosti
