Extrémny zimný test elektromobilov: Opäť si najlepšie viedli tieto značky, porazili aj Teslu
Nórsky portál Dinside uskutočnil ďalší zaujímavý test elektromobilov v extrémne chladných podmienkach. Znovu sa ukázalo, že zimu najlepšie zvládajú kórejské autá, ktorým v takomto prípade ubudne z udávaného dojazdu najmenej.
Zima elektromobilom neprospieva, presvedčili sme sa o tom aj my v redakcii pri teste Audi e-tron, Peugeot e208 či plug-in hybridov Cupra Leon a Mercedes GLA. Túto dookola omieľanú frázu dokonca potvrdil aj Slovák, ktorý v zaujímavom teste na svojom Modeli 3 síce prešiel z Bratislavy do Košíc bez jedinej zastávky na nabíjanie, no vyšlo mu to len tak tak.
Naše podmienky sú ale oproti tým nórskym pre elektromobily „prechádzkou ružovou záhradou“ a až táto severská krajina naplno preverí ich schopnosti. A veru že aj preverila, nórsky portál si posvietil na 12 veľmi populárnych elektromobilov v Európe.
Ako upozornil InsideEVs, tento extrémny test potvrdil, že veľkosť batérie a ani cena vozidla rozhodne nezaručujú, že s takýmto autom zvládneš v zime prejsť viac kilometrov na jedno nabitie, ako s lacnejším elektromobilom s menšou baterkou.
Rovnako ako v teste z roku 2019, aj v tom minuloročnom sa opäť najlepšie ukázali kórejské elektromobily, konkrétne Kia e-Niro a Hyundai Kona Electric, ktoré v mrazoch dosiahli spotrebu 20 kWh/100 km.
Ešte lepšie si však viedol Hyundai Ioniq so spotrebou iba 17 kWh/100 km. Paradoxne najhoršie dopadli drahé luxusné autá ako Audi e-tron či Mercedes EQC, ktorých spotreba sa pohybovala okolo 28 kWh/100 km. Tu je samozrejme najväčší kameň úrazu vysoká hmotnosť a proporcie luxusných SUV elektromobilov.
NEPREHLIADNI
Rozhovor s dlhoročným majiteľom elektromobilu: 1000 km dám aj za 10 €, spaľovák by som si už nikdy dobrovoľne nekúpil
Ani Tesly v mrazivých podmienkach príliš neoslnili, Model 3 dosiahol priemernú spotrebu 24 kWh/100 km a Model S až 26 kWh/100 km. Elektrické Niro a Kona sa tak so svojimi 64 kWh batériami takmer vyrovnali dojazdu Tesly Model S, ktorá však má batériu s kapacitou až 100 kWh. Podrobné výsledky testu, ako veľkosti batérií testovaných elektromobilov, papierový dojazd a skutočný dojazd v zimnom teste, si môžeš pozrieť v tabuľke:
Model | Kapacita batérie (kWh) | Skutočný dojazd (km) | Udávaný dojazd WLTP (km) | |
Tesla Model S | 100 | 391 | 639 | |
Hyundai Kona E | 64 | 333 | 449 | |
Kia e-Niro | 64 | 333 | 455 | |
Jaguar i-Pace | 90 | 322 | 470 | |
BMW i3 | 42 | 199 | 306 | |
Nissan Leaf | 40 | 150 | 270 | |
Kia e-Soul | 64 | 319 | 452 | |
Audi e-tron | 86 | 304 | 431 | |
Tesla Model 3 | 72 | 301 | 567 | |
Mercedes EQC | 80 | 283 | 417 | |
Renault Zoe | 52 | 245 | 395 | |
Hyundai Ioniq | 38 | 235 | 311 |
Na záver je dobré podotknúť, že testovanie spočívalo z jazdy v kolóne pri priemernej rýchlosti 75 km/h, pričom prvých 10 minút boli na všetkých vozidlách zapnuté všetky komfortné funkcie ako kúrenie, rozmrazovanie vozidla a vyhrievanie sedadiel.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
Vedci šokovali svet. Dramaticky zlepšili životnosť batérií elektromobilov pomocou dreva
Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známy reťazec stiahol z pultov obľúbené ovocie: Hrozí kontaminácia vírusom žltačky
Ako ísť do dôchodku v 35 rokoch: Investičný byt ti môže zabezpečiť pasívny príjem
Dekan Lekárskej fakulty SZU skončil. Jeho meno sa spája s kauzou kolonoskopií
PRIESKUM: Tretina Sloveniek riskuje svoje zdravie tichým trápením, odmieta lekára a volí rady z internetu
30 minút jednoduchej aktivity prekvapuje aj skúsených diabetológov. S cukrom v krvi robí zázraky
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Volvo stvorilo rodinné auto do vojny. A stále vie jazdiť na elektrinu
-
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
- Európa má novú elektromobilovú veľmoc. Krajine menšej ako Slovensko vládne Škoda a Volkswagen
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
Ruskí vojaci sa vzdali robotom. Na Ukrajine padol historický moment
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP