Európu si podmaní ďalší elektromobil z Číny. Má dojazd cez 800 km, nejazdí však bez emisií
Čínske elektromobily pomaly, ale isto prenikajú do Európy. K väčším automobilkám sa pridávajú aj tie menej známe, ktoré však na oplátku prinášajú zaujímavé technické riešenia. Jednou z nich je aj Voyah, ktorý do Nórska prináša model Free, informuje český portál Autoforum.
Voyah Free je luxusné, výkonné a pekelne rýchle elektrické SUV, ktoré si bude chcieť Európanov podmaniť cenou aj pomerne netradičným systémom pohonu. Ide totiž o elektromobil, ktorý dopĺňa spaľovací motor. Ten však neslúži na pohon, ale funguje ako generátor na výrobu elektriny. Môžeme ho teda nazvať akýmsi predlžovačom dojazdu alebo „range extenderom“.
V tomto smere nejde o úplný unikát, podobné riešenie svojho času ponúkalo aj BMW i3 a aktuálne zas Nissan Qashqai.
Takmer 700 koní za cenu pod 35 000 €
Ako informuje portál CarNewsChina, Voyah Free disponuje dvojicou elektromotorov s výkonom 694 koní a krútiacim momentom 1 040 Nm. Toto elektrické SUV tak má viac výkonu, než napríklad Audi RSQ 8 či BMW X6 M Competition.
Pri elektromobiloch sa pochopiteľne vysoký výkon dosahuje ľahšie, no to neznamená, že elektrické SUV bude aj rýchlejšie. Stovku totiž dosiahne až za 4,5 sekundy. Nemecká konkurencia je zrejme niekde inde aj z hľadiska kvality spracovania, no „Číňan“ si chce Európanov podmaniť svojou cenou.
Tá sa na domácom čínskom trhu pohybuje v rozmedzí od 43 500 € do 50 500 €. To je menej než tretinová cena oproti dvojici vyššie spomenutých luxusných športových SUV. Za ešte nižšiu cenu bude zrejme dostupná výkonná verzia s výkonom 347 koní a pohonom iba zadnej nápravy.
Dve verzie, jedna elektrická, druhá „hybridná“
Čínska automobilka ponúka tri verzie auta. Prvé dve sú čisto elektrické a disponujú batériou s kapacitou 88 kWh, ktorá zabezpečuje dojazd 505 km na jedno nabitie, avšak podľa optimistickej normy NEDC.
Zaujímavejšou voľbou môže byť verzia s 33 kWh batériou a dojazdom na úrovni 140 km, ktorej však pomáha 1,5-litrový spaľovací motor. Práve ten slúži na priebežné dobíjanie akumulátora.
O pohon sa teda stále starajú výhradne elektromotory a auto zrejme môžeme nazývať skôr elektromobilom než nejakým hybridom. Spaľovací motor v úlohe generátora dokáže predlžiť dojazd na jedno nabitie + tankovanie až na 860 km, čo je pozoruhodné.
Prvým európskym trhom, kam sa novinka dostane už v štvrtom kvartáli tohto roka, je (ako inak) Nórsko. Európske ceny zatiaľ známe nie sú, no ak sa priblížia tým čínskym, môže ísť o mimoriadne úspešné vozidlo aj na trhoch, kde motoristi ešte nie sú úplne pripravení vzdať sa spaľovacích motorov kvôli menej komfortnému nabíjaniu.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Volkswagen má batériu, ktorá zníži ceny elektromobilov. Solid-state technológiu otestoval v motocykli Ducati
Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ministerka Šimkovičová skončila v nemocnici. Zdravotný stav zostáva nejasný
Pokuty až 5 000 eur: Slováci často netušia, že bežným kúrením porušujú zákon
Fico „na čele pelotónu“: Zarába 8-násobok priemernej mzdy, prekonal ho len jeden politik (REBRÍČEK)
MIMORIADNE: Policajti NAKA bez obvinení, generálny prokurátor Žilinka ich zrušil
Putin našiel nečakanú „zbraň“ vo vlastnej kríze. Problémy Rusov mu pomáhajú v jednej kľúčovej veci, tvrdí ekonóm
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
-
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Nový radar s AI zarazil vodičov. Nemeria však rýchlosť, dáva mastné pokuty za niečo úplne iné
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu kúpila zbrane za vyše 2 miliardy eur
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP