Európsky sen realitou. Čínska automobilka oficiálne predala luxusný SUV elektromobil prvému majiteľovi
Čínska automobilka BYD napreduje ohromným tempom a pomaly začala s dobývaním európskeho trhu. Elektrické 7-miestne SUV BYD Tang doručili prvému európskemu majiteľovi z Nórska, informoval portál InsideEVs.
Loď naplnená stovkou elektromobilov BYD Tang zakotvila v nórskom prístave ešte v júni, no s dodávkami zákazníkom sa automobilka spolu s lokálnym distribútorom RSA príliš neponáhľala.
Prvý majiteľ sa už ale môže zo svojho elektrického SUV tešiť a ďalší budú ihneď nasledovať. Do konca roka chce automobilka v Nórsku doručiť zákazníkom až 1500 kusov SUV Tang.
V budúcom roku by sa k nemu mal pridať aj plne elektrický sedan BYD Han, ktorý ale nedávno pohorel v crash teste. Problémy spôsobila revolučná Blade batéria, ktorá má byť podľa automobilky omnoho bezpečnejšia než tradičné batérie v elektromobiloch. V prípade spomínaného crash testu však bol opak pravdou.
Solídny elektromobil s nie príliš „čínskou“ cenovkou
Európska verzia BYD Tang začína v základnej konfigurácii na sume takmer 58 000 €, čo rozhodne nie je málo, informuje Electrive. Od čínskeho elektromobilu by sme skôr čakali, že európskym bude konkurovať primárne svojou cenou.
V prípade BYD to žiaľ neplatí, no vzhľadom na vyššiu cenovku ide o naozaj solídny elektromobil. Kombinovaný dojazd podľa WLTP automobilka udáva na úrovni 400 km, pričom v meste toto veľké SUV zvládne prejsť až 528 km na jedno nabitie.
NEPREHLIADNI
Magická hranica prelomená. Batérie od čínskej firmy sú konečne lacné, skáče po nich aj Tesla
O dojazd sa stará spomínaná Blade batéria s kapacitou 86,4 kWh. Nabíjanie s výkonom 110 kW dokáže batériu dobiť z 30 na 80 % za rovnú pol hodinu. K dispozícii je aj palubná AC nabíjačka s výkonom 7 kW, čiže na dnešnú dobu značný podpriemer.
Výkonu má veľké SUV dostatok. Dva elektromotory zabezpečujú pohon všetkých štyroch kolies a ich kombinovaný výkon činí 380 kW, z 0 na 100 km/h auto zrýchli za 4,6 sekundy.
Napreduje raketovým tempom
Automobilke BYD sa v posledných mesiacoch nesmierne darí. Doposiaľ predala už viac ako 1 milión vozidiel, väčšinu z toho na domácom čínskom trhu. Okrem toho sa jej podarilo získať veľmi významného partnera, ktorý od nej bude kupovať spomínané Blade batérie.
Tým partnerom je Tesla a batériu spoločnosti BYD má používať v najlacnejšom a najmenšom Modeli 2, ktorý sa aktuálne vyvíja v Číne. V šanghajskej Gigafactory bude prebiehať aj výroba lacnej Tesly.
Úspech spoločnosti BYD spočíva práve v tom, že si sama pre svoje elektromobily vyrába aj spomínané batérie. Tie navyše dokáže vyrábať extrémne lacno, v priemere za 55 € na kilowatthodinu. V budúcnosti môžu túto cenu ešte znížiť použitím sodík-iónových článkov o ďalších 30 %.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
Briti dostali geniálny nápad: Vyvíjajú ultra ľahké auto, bude však stáť veľké peniaze
Škoda experimentuje so skeptikmi elektromobility. Neuroveda a AI odhalili prekvapivé reakcie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
PRIESKUM: PS stúpa na historické maximum, Smer padá po konsolidačnom balíčku
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Šéf SIS Pavol Gašpar čelí novým obvineniam: SaS tvrdí, že sa snažil ututlať svoju nehodu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP