Európsky parlament len pred pár dňami schválil úplný zákaz predaja spľovákov od roku 2035 a teraz sú na rade členské štáty EÚ, aby tento zákon prijali alebo sa voči nemu odvolali. Prvou lastovičkou, ktorá začína robiť „problémy“, je paradoxne Nemecko, líder v oblasti elektromobility, informuje agentúra Reuters.

Nemecký Minister financií Christian Lindner si myslí, že zákaz predaja spaľovákov od roku 2035 je nezmysel a nemecká vláda túto európsku novelu preto nepodporí.

Na utorkovom podujatí BDI sa Lindner vyjadril, že aj po roku 2035 budú existovať medzery, ako obísť zákaz predaja spaľovákov, takže legislatíva prakticky nebude mať žiaden zmysel. Minister financií však dodal, že Nemecku bude aj naďalej európskym lídrom v oblasti elektromobility, píše Autonews.

Krajina zákaz nepotrebuje

Je teda dosť možné, že krajina ako Nemecko takýto zákaz vôbec nebude potrebovať, nakoľko väčšina motoristov dobrovoľne prejde od spaľovákov k elektrickým autám podobne, ako sa to deje už dnes v Nórsku.

Ak však chceme niečo rázne zmeniť, zmeny musia byť plošné a nielen na území zopár európskych krajín. Jedno je ale isté, ak sa aj taká vyspelá krajina ako Nemecko stavia proti novej legislatíve zákazu predaja spaľovákov od roku 2035, niečo podobné môžeme očakávať od viacerých členských štátov.

Chceme tým dosiahnuť emisné ciele

Zákaz predaja spaľovákov je súčasťou veľkého projektu Fit for 55, ktorého cieľom je znížiť emisie CO2 až o 55 % (v porovnaní s úrovňami z roku 1990) do roku 2030.

Ambiciózny legislatívny balík Fit for 55 požaduje tiež intenzívnejšie využívanie obnoviteľnej energie, vyššiu energetickú účinnosť, rýchlejšie zavedenie druhov dopravy s nízkymi emisiami a infraštruktúry a palív na ich podporu, zosúladenie daňových politík s cieľmi Európskej zelenej dohody, opatrenia na zabránenie úniku uhlíka, ako aj nástroje na ochranu a rast prírodných ekosystémov zachytávania uhlíka.

Európske združenie výrobcov automobilov zároveň varovalo, že stanovené ciele sú už teraz mimoriadne náročné a dajú sa dosiahnuť len s masívnou podporou infraštruktúry nabíjania.

Podľa automobiliek je nevyhnuté v prvom rade vyhodnotiť, či nasadenie nabíjacej infraštruktúry a dostupnosť surovín na výrobu batérií budú počas nadchádzajúceho obdobia schopné zodpovedať pokračujúcemu prudkému nárastu počtu batériových elektrických vozidiel.

Nabíjacie stanice každých 60 kilometrov

Ako najnovšie informuje portál Techzle, na stretnutí Rady Európskej únie vo Francúzsku ministri dopravy navrhli veľmi zaujímavé riešenie problému s nabíjacou infraštruktúrou. Navrhovaná legislatíva by sa dotýkala všetkých 27 krajín EÚ a vyžadovala maximálnu vzdialenosť 60 kilometrov medzi nabíjacími stanicami.

Ako ďalej píše portál RideApart, v legislatíve bolo tiež stanovené, aby každá stanica disponovala minimálne výkonom 150 kW. Ak sa tento návrh podarí schváliť, členské štáty musia uvedené zmeny uviesť do platnosti na všetkých transeurópskych trasách do 2025. O päť rokov neskôr, teda v roku 2030, by už zmeny mali byť implementované na všetky európske trasy.

Okrem dostupnosti a vzdialenosti nabíjacích staníc bola predmetom záujmu aj ich štandardizácia. Podľa dostupných informácií zákonodarcovia navrhli štandardizáciu nabíjacích staníc spôsobom, že jednotlivé nabíjacie stanice by disponovali univerzálnymi nabíjacími adaptérmi a jednotným platobným systémom, čo by výrazne uľahčilo spôsob používania a zlepšilo skúsenosť zákazníka.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP