Nemecko otvorilo obrovskú stanicu s nabíjacími stojanmi elektrických áut, ktorá sa stala najväčšou na svete. Ako pritom upozorňuje portál Electrive.com, tento rekord len nedávno zlomila Čína vďaka nabíjaciemu hubu, ktorý vybudoval ropný gigant Shell v spolupráci s čínskou automobilkou BYD – na nabíjačke v Nemecku je zaujímavé to, že napriek stovkám stojanov sa nachádza vedľa malého mestečka.

Spája dôležité dopravné tepny

Ohromná nabíjacia stanica s celkovo až 259 nabíjacími miestami sa nachádza vedľa Merklingenu, menšieho mesta s obyvateľstvom len čosi nad 2 000. Takéto umiestnenie má však veľmi dobrý zmysel, keďže nabíjací hub slúži legendárnej diaľnici Deutsche Bahn – konkrétne však, prekvapivo, jej železničnej časti.

A práve tu spočíva hlavný rozdiel medzi stanicou v Merklingene a tou, ktorá bola vybudovaná v Číne. Nemecký hub má síce o jednu nabíjačku viac, avšak umožňuje nabíjanie len výkonom do 11 kW. Určená je totiž pre tých, ktorý mieria do práce vlakom. Na tejto stanici môžu nechať svoje elektrické auto, ktoré sa v priebehu dňa pomaly nabíja.

V prípade nemeckej nabíjacej stanice si dali skutočne záležať a všetky parkovacie miesta sú kryté strechou s fotovoltickými panelmi. Tie majú každoročne vyprodukovať približne 900 000 kWh elektrickej energie, čo je dostatok na nabitie približne 15 000 elektromobilov Tesla Model 3 alebo Volkswagen ID.3. Fotovoltické strechy má aj stanica v Číne, ktorá má ale ročne vyprodukovať „len“ okolo 300 000 kWh elektrickej energie.

Napreduje aj Slovensko

Aj keď Slovensko z hľadiska elektromobility drasticky zaostáva, nabíjacie stanice sa u nás darí budovať pomerne úspešne a majú dobré pokrytie. Nové nabíjačky na území Slovenska pribúdajú pravidelne, problémom sú však výkonné rýchlonabíjačky v blízkosti kľúčových dopravných tepien, kde sú potrebné najviac.

Plán do budúcnosti

Nabíjací hub bol na tomto mieste postavený aj s očakávaním, že budú v budúcnosti v tejto oblasti potrebovať parkovať práve elektrické autá. Klasické parkovisko preto nedáva zmysel a je výhodné vytvoriť sieť nabíjačiek, vďaka čomu je možné udržiavať elektromobily nabité počas dňa – namiesto toho, aby ich majitelia naraz nabíjali počas špičky, keď sa vrátia z práce.

Túto stanicu môžu na parkovanie použiť aj autá so spaľovacími motormi. Cena samotného nabíjania je 0,50 € za kWh a 0,99 € ako poplatok za každé nabitie. Vybudovanie tohto hubu stálo viac ako 4 milióny eur, z ktorých 2,5 milióna pokryla spolková krajina Baden-Württemberg, dodáva SWR.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP