Elektromobily „trápi“ totálny zabijak dojazdu. Tesla kvôli tomu prešla sotva 100 km
V jednom majú spaľováky oproti elektromobilom výrazne navrch – diaľnica. Odpor vzduchu vplýva na spotrebu elektrických áut podstatne viac než je to pri spaľovákoch, čo odhaľuje aj nové video na kanáli Cars on Autobahn.
Ak potrebuješ denne prekonávať dlhé vzdialenosti a lietať autom krížom-krážom po krajine, elektromobil zrejme pre teba ešte nie je správna voľba. Dokonca ani keď príde na trh nová technológia batérií s vyššou energetickou hustotou sa elektromobil na diaľnici zrejme nevyrovná spaľováku.
Teraz však nenarážame na obyčajné diaľnice, kde je maximálna rýchlosť obmedzená na 130 km/h. Narážame na nemeckú diaľnicu, kde je na určitých úsekoch rýchlosť neobmedzená.

Zatiaľ čo bežný spaľovák si po takejto diaľnici dokáže uháňať stovky kilometrov bez nutnosti zastavenia, elektromobil, dokonca aj jeden z tých najlepších, prejde ledva 100 km.
Na plný plyn ďaleko nezájdeš
Tesla Model 3 patrí k tým najlepším elektromobilom z hľadiska svojho pohonu a dojazdu. Verzia Performance, ktorá je hlavným aktérom videa nižšie, navyše poskytuje dostatočný výkon, aby to v ideálnych podmienkach vytiahla na maximálku cez 250 km/h.
Vodič vo videu však mal na vozidle obuté zimné pneumatiky, a tak bola rýchlosť obmedzená na 235 km/h. S autom nabitým na 80 % sa vydal na diaľničný úsek s neobmedzenou rýchlosťou, pričom chcel zistiť, koľko prejde s Modelom 3 takýmto štýlom na jedno nabitie.
Prejsť sa mu podarilo iba 84 km, z diaľnice musel zísť so 16 % batérie, nakoľko k ďalšej nabíjačke by už s touto kapacitou v akumulátore nedošiel. Ak by chcel využiť 100 % kapacity akumulátora, po prepočítaní by na plný plyn prešiel 141 km na jedno nabitie.
Elektromobilisti ale zväčša nabíjajú svoje autá na 80 %, nakoľko potom je už nabíjací výkon nižší a nabíjanie sa stáva časovo neefektívne. Väčšina zvykne jazdiť na rezervu okolo 10 %, ak by teda išiel po diaľnici na plný plyn z 80 % na 10 % SoC, prešiel by iba 99 km.
Netreba zabúdať, že s klesajúcou kapacitou batérie klesá aj maximálny výkon a neskôr vo videu už jeho maximálka dosahovala sotva 200 km/h. Nuž, v tomto majú zatiaľ spaľováky jednoznačne navrch a aj s naftovým autom strednej triedy si dokážeš uháňať rýchlosťou cez 200 km/h po diaľnici stovky kilometrov na jednu nádrž.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Konzervatívci dali zbohom nafte. Susedia Slovenska už kupujú viac elektromobilov

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

NOVÝ PRIESKUM: Smer sa stabilizoval, Hlas ďalej klesá. Voľby by vyhrala táto strana
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
Putin uráža európskych lídrov, Poľsko odpovedá ostrým nasadením Patriotov
Európska únia definitívne uzavrela kapitolu energetickej politiky. Plyn z Ruska dostal stopku
Nabíjačky budú mať priamo na diaľniciach. Nemci investujú miliardu eur do „elektrickej rarity“
Zabezpečia „Východný štít“. Poľsko po 30 rokoch obnoví výrobu zákernej zbrane
Slovensko má dve šance na Oscara. Najdiskutovanejší film roka o hroznej tragédii ale vypadol
Kým ostatní riešia konflikty, Európa poslala do vesmíru raketu. Rusko ani USA už nepotrebujeme
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Putin pritvrdil: Európskych lídrov označil za prasatá a pohrozil dobytím území silou
PREMIUMLegendárny slovenský výrobca vianočných gulí prišiel o 50 % zamestnancov. V globálnej kríze bojuje o prežitie

Rodičovský dôchodok sa od základu zmení. Polovica seniorov nedostane vôbec nič

Vládny špeciál premiéra Fica zostal po nehode v Bruseli uzemnený. Čaká na posúdenie výrobcom

