Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
Zimné obdobie predstavuje pre elektromobily výzvu, keďže nízke teploty negatívne ovplyvňujú výkon batérií a zvyšujú spotrebu energie na vykurovanie interiéru. Prestížny nemecký portál AUTO BILD sa rozhodol sám otestovať, ale aj zhromaždiť výsledky iných testov zo sveta a ukázať, ktoré elektrické vozidlá zvládajú zimu najlepšie a ktorým klesá dojazd najviac.
Nemecký test
Chladné teploty, najmä pod +10 °C, znižujú kapacitu batérií. Kým pri smartfónoch je tento jav značne viditeľný, u elektromobilov nie je až taký dramatický vďaka väčším a lepšie izolovaným batériám. Napriek tomu môže byť pokles značný, a to až o 46 % pri niektorých modeloch, ako napríklad Volkswagen ID.4 s 82 kWh batériou.
AUTO BILD uskutočnil test pri teplotách od -5 °C do +10 °C a stabilnej rýchlosti 130 km/h, pričom priemerné straty dojazdu sa pohybovali okolo 30–40 %.
Spomínaný VW ID.7, dosiahol pri teplote +8 °C na diaľnici dojazd 363 km, čo predstavuje pokles o 40 % v porovnaní s deklarovanou WLTP hodnotou 599 km. Je nutné však podotknúť, že WLTP je teoretická premenná, ktorej sa žiadny elektromobil (a dokonca ani vozidlo so spaľovacím motorom) ani len nepribližuje a slúži na porovnávanie medzi modelmi.
Normovaný postup navyše vytvára priemer miestnej dopravy, poľných ciest a diaľnic – normovaná spotreba teda musí byť pod čistou diaľničnou spotrebou. Pri jazde s optimalizovaným dosahom v letných teplotách prešiel ID.7 takmer 800 kilometrov.
Modely s najlepším zimným dojazdom v teste
Veľké batérie sú kľúčové pre zachovanie dlhého dojazdu aj v zime. Modely ako Mercedes EQS, BMW i7 či Nio s 100-kWh batériami sa radia medzi víťazov. Napríklad Nio dosiahol pri teplote +8 °C 362 km, čo je len o 35 % menej oproti WLTP dojazdu 560 km.
V nižšej cenovej kategórii sa situácia mení. Modely ako Hyundai Kona Electric alebo Peugeot e-3008 s menšími batériami čelia výraznejším stratám. Kona s batériou 65,4 kWh mala pri teplote +8 °C dojazd 272 km, čo je takmer polovičný pokles oproti WLTP hodnote 514 km.
Najrozsiahlejší zimný test EV na svete na ďalšej strane ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Začína nová éra čistej energie: Európa bude masívne dovážať vodík, kúpime ho od bohatej krajiny
Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
Čaká ju finančná rana. Ďalšia známa automobilka je v problémoch, má sa spojiť s dvoma partnermi
Audi len po 2 rokoch znova mení názvy modelov. Tentokrát to má dávať zmysel
Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km. Číňania otestovali extrémnu batériu pre elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dcéra Slováka s majetkom 800 miliónov eur zahájila výstavbu najväčšieho centra svojho druhu v Európe
Z garáže k tržbám 646-tisíc eur: Tento nenápadný prírodný „elixír zdravia“ by som odporučil Slovákom
Tisíce Slovákov dostanú príspevok až do 1 000 eur mesačne. Štát mení podmienky finančnej pomoci
Satelit odhalil tajnú čínsku ponorkou. Môže ísť o najväčší podmorský dron na svete, varujú analytici
Na Slovensku objavili toxické živočíšne produkty. Predstavujú vážne riziko, varuje organizácia
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Inovácia, aká sa len tak nevidí. Francúzi nainštalovali fotovoltiku na kuriózne miesto, ušetria milióny eur
- Nepotrebujú ani kvapku nafty. Európa poslala na more flotilu budúcnosti, prepojí kľúčové územie
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
-
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Nepotrebujú ani kvapku nafty. Európa poslala na more flotilu budúcnosti, prepojí kľúčové územie
- Inovácia, aká sa len tak nevidí. Francúzi nainštalovali fotovoltiku na kuriózne miesto, ušetria milióny eur
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- Namiesto plynového pedálu má páku. Rusi postavili Ladu s kurióznym pohonom
-
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák. Polícia dostala nový prístroj, Slovákov začali kontrolovať priamo na ceste
- Na slovenský trh vstupuje značka s lacnými autami. Ponúka nadštandardnú výbavu za nízke ceny
- Nepotrebujú ani kvapku nafty. Európa poslala na more flotilu budúcnosti, prepojí kľúčové územie
- Inovácia, aká sa len tak nevidí. Francúzi nainštalovali fotovoltiku na kuriózne miesto, ušetria milióny eur
- Namiesto plynového pedálu má páku. Rusi postavili Ladu s kurióznym pohonom
Susedná krajina masívne investuje do armády. Nakúpi tisíce dronov za miliardy eur
Koniec štedrých dotácií na zelenú energiu. Štát už nebude podporovať špekulantov
Slovenské cesty sú čoraz plnšie. V minulom roku pribudlo vyše 78-tisíc osobných áut
Slováci budú možno tankovať lacnejšie. Trumpove clá môžu paradoxne znížiť ceny palív
Záujem o drahé kovy prudko rastie. Dopyt po zlate dosahuje historické maximum
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dcéra Slováka s majetkom 800 miliónov eur zahájila výstavbu najväčšieho centra svojho druhu v Európe
Z garáže k tržbám 646-tisíc eur: Tento nenápadný prírodný „elixír zdravia“ by som odporučil Slovákom
Tisíce Slovákov dostanú príspevok až do 1 000 eur mesačne. Štát mení podmienky finančnej pomoci
Satelit odhalil tajnú čínsku ponorkou. Môže ísť o najväčší podmorský dron na svete, varujú analytici
Na Slovensku objavili toxické živočíšne produkty. Predstavujú vážne riziko, varuje organizácia
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené