Rozhoduje kľúčový faktor. Veľké testy ukázali, ktoré elektromobily strácajú v zime najmenej dojazdu
Zimné obdobie predstavuje pre elektromobily výzvu, keďže nízke teploty negatívne ovplyvňujú výkon batérií a zvyšujú spotrebu energie na vykurovanie interiéru. Prestížny nemecký portál AUTO BILD sa rozhodol sám otestovať, ale aj zhromaždiť výsledky iných testov zo sveta a ukázať, ktoré elektrické vozidlá zvládajú zimu najlepšie a ktorým klesá dojazd najviac.
Nemecký test
Chladné teploty, najmä pod +10 °C, znižujú kapacitu batérií. Kým pri smartfónoch je tento jav značne viditeľný, u elektromobilov nie je až taký dramatický vďaka väčším a lepšie izolovaným batériám. Napriek tomu môže byť pokles značný, a to až o 46 % pri niektorých modeloch, ako napríklad Volkswagen ID.4 s 82 kWh batériou.
AUTO BILD uskutočnil test pri teplotách od -5 °C do +10 °C a stabilnej rýchlosti 130 km/h, pričom priemerné straty dojazdu sa pohybovali okolo 30–40 %.

Spomínaný VW ID.7, dosiahol pri teplote +8 °C na diaľnici dojazd 363 km, čo predstavuje pokles o 40 % v porovnaní s deklarovanou WLTP hodnotou 599 km. Je nutné však podotknúť, že WLTP je teoretická premenná, ktorej sa žiadny elektromobil (a dokonca ani vozidlo so spaľovacím motorom) ani len nepribližuje a slúži na porovnávanie medzi modelmi.
Normovaný postup navyše vytvára priemer miestnej dopravy, poľných ciest a diaľnic – normovaná spotreba teda musí byť pod čistou diaľničnou spotrebou. Pri jazde s optimalizovaným dosahom v letných teplotách prešiel ID.7 takmer 800 kilometrov.

Modely s najlepším zimným dojazdom v teste
Veľké batérie sú kľúčové pre zachovanie dlhého dojazdu aj v zime. Modely ako Mercedes EQS, BMW i7 či Nio s 100-kWh batériami sa radia medzi víťazov. Napríklad Nio dosiahol pri teplote +8 °C 362 km, čo je len o 35 % menej oproti WLTP dojazdu 560 km.
V nižšej cenovej kategórii sa situácia mení. Modely ako Hyundai Kona Electric alebo Peugeot e-3008 s menšími batériami čelia výraznejším stratám. Kona s batériou 65,4 kWh mala pri teplote +8 °C dojazd 272 km, čo je takmer polovičný pokles oproti WLTP hodnote 514 km.

Najrozsiahlejší zimný test EV na svete na ďalšej strane ->>>
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré šokovali celý svet

Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy

Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu

Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi

Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

Milujú ho tisíce Slovákov, po roku 2026 ho už nekúpiš. Legendárne auto dostalo v Európe stopku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Pošlú ich rovno do šrotu? Kontroverzná regulácia EÚ o autách sa blíži, vyvoláva veľké obavy
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
- Oplatí sa Slovákovi elektromobil v roku 2025? Pozreli sme sa na náklady a výhody oproti spaľováku
- Elektromobily preniknú za nepriateľské línie, Nemecko ohlásilo kľúčovú investíciu
- Za hodinu je schopná dobiť 2 000 km dojazdu. Číňania otestovali extrémnu batériu pre EV
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Spoľahli sa na Teslu, dočkali sa bankrotu. Holandská firma uverila Muskovi
Susedná krajina ide do vojny s EÚ. Odmieta uznať jadro ako „zelenú energiu“, chystá veľký zvrat
AKTUÁLNE: Ázijská mocnosť sa stáva spojencom EÚ v kľúčovej oblasti. Do výskumu nalejú 93 miliárd eur
Desí NATO aj spojencov Západu. Večný spojenec Ruska nasadí krutú zbraň a svet je v pozore
Od stolára k ikonickým postavám. Legendárny herec konečne dostane jedno z najvyšších ocenení
Čínska automobilka sa chystá zaplaviť Európu lacnými elektromobilmi. Spúšťa obrovskú ofenzívu
Európskemu štátu došla trpezlivosť. Apple musí zaplatiť ďalšiu mastnú pokutu
Veľké ambície, tvrdý pád. Japonská raketa nezvládla kľúčovú misiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Hádka skončila smrťou oboch rodičov. Tínedžerku previezli do nemocnice
PREMIUMSlováci majú šancu na vyššie penzie. Finančník Juraj Hrbatý vysvetľuje, čo im v tom môže pomôcť (ROZHOVOR)

Za 72 hodín zarobila 120-tisíc dolárov: Retro telefón zo sekáča premenila na zlatú baňu. „Chytila som blesk do fľaše“

Revolúcia v dedení: Štát zásadne mení pravidlá, deti od roku 2027 dostanú menej

