Značka Polestar je považovaná za luxusnejšiu divíziu švédskeho Volva. Model Polestar 2 teraz vytiahli na losí test redaktori z youtube kanála km77.com. Aj tento prémiový elektromobil v teste zlyhal a porazilo ho dokonca najlacnejšie elektrické auto na našom trhu.

Povestný „losí test“ dokáže veľmi jednoducho, no zároveň efektívne preveriť jazdné vlastnosti áut každého typu. Obyčajné strhnutie volantu o vozidle prezradí, či je pretáčavé, nedotáčavé, ale hlavne ako sa zachová v kritickej situácii. Elektromobily sa v tomto teste správajú oproti spaľovákom veľmi odlišne. Vplýva na to niekoľko faktorov, ako vyššia hmotnosť, nižšie položené ťažisko či častokrát omnoho dlhší rázvor v porovnaní s autami so spaľovacím motorom.

Niektoré elektromobily si ale v teste viedli naozaj dobre, spomenúť môžeme napríklad Teslu Model Y a Model 3, ktoré zvládli manéver pri rýchlosti 83 km/h. Napríklad Škoda Enyaq si bezpečne poradila iba s rýchlosťou do 67 km/h.

Elektromobil Polestar 2 je však elektrický sedan, ktorý je považovaný za priameho konkurenta Tesly Model 3 a preto by sme očakávali podobné jazdné vlastnosti. Povestný manéver však odhalil, že nie je elektrický sedan ako elektrický sedan.

Zhruba o 10 % horší

Polestar 2 si v losom teste úspešne poradil s nájazdovou rýchlosťou 74 km/h, čo je približne o 10 % menej než pri lídroch v tejto kategórii Tesle Model 3 a Model Y. Rýchlosť 74 km/h však nie je úplná katastrofa, Polestar si viedol lepšie ako napríklad športový elektrický sedan BMW i4, ktorý zvládol rýchlosť 73 km/h.

To, že Polestar 2 porazil niekoľko „lepších“, športovejších elektromobilov, ale nič neznamená, pokiaľ v teste dostal na frak napríklad od Peugeotu e-2008. Elektrický crossover úspešne vykonal manéver pri rýchlosti 77 km/h a porazila ho dokonca aj Dacia Spring. Najlacnejší elektromobil na našom trhu s cenovkou od 19 000 € sa pri kritických manévroch ovláda lepšie ako auto za takmer 50 000 €, losí test zvládla Dacia takisto pri rýchlosti 77 km/h.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP