Na toto nestíha ani Tesla. Elektromobil s najlepším dojazdom príde v ďalšej brutálnej verzii
Elektromobil Lucid Air je aktuálne jedným z najlepších, ak nie aj najlepší sériovo vyrábaný elektromobil na trhu.
Americká automobilka aktuálne uviedla na trh novú verziu Air Grand Touring Performance, ktorá vyniká predovšetkým svojim výkonom, informuje portál InsideEVs.
Lucid Air Grand Touring Performance má totiž skoro toľko výkonu, ako najdrahšia a najprémiovejšia verzia Air Dream Edition Performance. Novinka má „pod kapotou“ až 1 050 koní, čo je len o 50 koní menej ako v prípade Dream Edition Performance.

Zároveň je to o pár stoviek viac, než v prípade obyčajnej verzie Grand Touring bez prívlastku Performance. Tá má „iba“ 819 koní, čo je však stále viac než dosť.
Brutálne zrýchlenie pod 3 sekundy
Vďaka ohromnému výkonu dokáže tento brutálny luxusný sedan zrýchliť z 0 na 100 km/h za neuveriteľných 2,6 sekundy. Obyčajný Grand Touring zrýchli na stovku za rovné 3 sekundy.
Ak sa pýtaš, prečo automobilka uviedla na trh ďalší supervýkonný variant, odpoveď je veľmi jednoduchá. Najvýkonnejšia verzia Dream Edition Performance s 1 100 konskými silami je totiž limitovaná na 520 kusov a aktuálne je už vypredaná.

Ak teda niekto baží po luxusnom elektrickom „monštre“, môže siahnuť po tejto novinke. Cena však štartuje na extrémnych 180 000 dolároch, čo je zhruba 166 000 €.
Klasická verzia Grand Touring je o celých 40 000 dolárov, teda 37 000 € lacnejšia. Výkonnejšia verzia však dostala väčšiu, až 118 kWh batériu (Grand Touring má batériu s kapacitou 112 kWh), vďaka čomu sa priblížila dojazdom na úroveň menej výkonného modelu. Na jedno nabitie prejde Lucid Air Grand Touring Performance 717 km.
Príde aj do Európy
Luxusný elektromobil dokonca príde aj na vybrané európske trhy. Rezervácie sú spustené pre tieto krajiny – Rakúsko, Belgicko, Dánsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Island, Taliansko, Monako, Holandsko, Nórsko, Španielsko, Švédsko a Švajčiarsko.

Slovensko a ani susedia z Česka sa, žiaľ, v zozname krajín zatiaľ nenachádzajú. Do budúcna však automobilka rozhodne plánuje expandovať aj na menšie trhy, kam patríme aj my či naši západní susedia.
Na európsky trh sa však dostanú len verzie Pure, Touring a Grand Touring. Ceny pre starý kontinent zatiaľ známe nie sú, no elektromobil sa už dá rezervovať. Za verziu Pure si Lucid pýta poplatok 300 €, za luxusnejší Touring a Grand Touring sa platí 900 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
