Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
Čínsky automobilový priemysel pokračuje vo svojom masívnom ťažení na globálnom trhu s elektromobilmi. Najnovším dôkazom je pripravovaný model Deepal S07. Ide o stredne veľké SUV z dielne značky Deepal, ktorú výrobca Changan predstavil v roku 2022 s cieľom zaujať zákazníkov vyššej triedy. Oficiálna premiéra novinky je naplánovaná na 17. september a automobil má posilniť portfólio značky, ktoré už dnes zahŕňa päť modelov. Na tento kuriózny model upozornil portál Interesting Engineering.
Dva pohonné systémy a dojazd až 820 kilometrov
Deepal S07 prichádza v dvoch verziách – ako plne elektrické SUV alebo ako tzv. extended-range electric vehicle (EREV), ktoré kombinuje elektromotor s malým spaľovacím motorom. Ten slúži výlučne ako generátor energie a má odstrániť obavy z nedostatočného nabíjania počas dlhších ciest.
Plne elektrická verzia disponuje výkonom 272 koní a poháňa ju batéria s kapacitou 79,97 kWh. Výrobca udáva dojazd približne 550 kilometrov na jedno nabitie, pričom batéria podporuje aj rýchlonabíjanie. Pre vodičov, ktorí preferujú väčšiu flexibilitu, je pripravená verzia EREV. Tá využíva 1,5-litrový benzínový motor s výkonom 98 koní ako predlžovač dojazdu. V kombinácii s elektromotorom, dostupným v dvoch výkonových variantoch (258 alebo 272 koní), ponúkne čisto elektrický dojazd 230 až 300 kilometrov a celkový kombinovaný dojazd až 820 kilometrov. Spotreba sa pritom pohybuje na úrovni 4,9 litra na 100 kilometrov.

Obidve verzie majú pohon zadných kolies a jednoriadkovú prevodovku. Zrýchlenie z nuly na stovku zvládnu za približne 7,5 sekundy, čo z modelu robí konkurencieschopného hráča v segmente stredne veľkých SUV.
Inteligentná jazda s technológiou od Huawei
Nové SUV však nevyniká len parametrami pohonu. Changan sa rozhodol pre integráciu pokročilého asistovaného riadenia Huawei Qiankun ADS SE, ktoré zvyšuje bezpečnosť aj komfort cestovania. „Tento systém dokáže spracovať široké spektrum dopravných situácií, od diaľnic až po zložité mestské križovatky,“ uvádza výrobca.
Na diaľniciach a rýchlostných cestách systém High-speed Navigation Cruise Assist zabezpečuje inteligentnú zmenu jazdných pruhov, zvládanie zákrut či bezpečné pripájanie a odpájanie sa z nájazdov. V mestskom prostredí zas funkcia Urban LCC Plus umožňuje adaptívne držanie v pruhu, reagovanie na semafory či asistenciu pri komplikovaných zmenách pruhov.
Osobitnú pozornosť si zaslúži parkovanie. Vďaka Intelligent Parking Assist dokáže S07 zvládnuť viac než 160 rôznych parkovacích scenárov. Ponúka parkovanie z viacerých uhlov, možnosť zapamätania si parkovacích miest a dokonca aj funkciu, pri ktorej vodič môže z auta vystúpiť a nechať vozidlo, aby zaparkovalo samostatne.
Deepal S07 je zároveň symbolom širších ambícií značky, ktorá plánuje expandovať na viac než sto trhov po celom svete vrátane Európy, juhovýchodnej Ázie, Latinskej Ameriky, Blízkeho východu a Afriky. V Európe sa model už objavil v Nemecku, Nórsku, Spojenom kráľovstve, Holandsku či Dánsku a výrobca pripravuje jeho postupné uvedenie aj v ďalších krajinách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny

Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu

Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
