Elektromobil mu zachránil život. Po hrozivej nehode s BMW bolo auto dokonca pojazdné
O bezpečnosti elektromobilov sa toho už narozprávalo mnoho. Chýbajúci motor v prednej časti podľa niektorých „odborníkov“ automaticky znamená, že auto nemá deformačné zóny, a tak je v prípade čelného nárazu posádka vo vnútri menej chránená. Do redakcie nám však prišiel tip od čitateľa, ktorý upozornil na ťažkú nehodu majiteľa Hyundai Ioniq 5 z Česka.
Napriek tomu, že elektromobily majú pod prednou kapotou takmer prázdny priestor, dokážu posádku chrániť rovnako, či dokonca lepšie než autá so spaľovacím motorom.
Motor je síce obrovský blok železa, no z hľadiska pohlcovania energie pri náraze nemá prakticky žiaden efekt. Elektromobily majú naopak v tomto smere viac priestoru pre rôzne výstuhy a „pohlcovače“ nárazu, čo sa koniec koncov potvrdilo aj v prípade spomínanej nehody.
Auto zachránilo vodiča a zostalo pojazdné
Do redakcie FonTech.sk prišla komunikácia vodiča a ostatných používateľov sociálnej siete. Vodič BMW nedal šoférovi Ioniq 5 prednosť, výsledkom čoho bol priamy náraz do bočnej časti BMW.
Z diskusie nie je zrejmé, akou rýchlosťou Hyundai v čase nárazu išiel, no vzhľadom na mieru poškodenia a miesto nehody usudzujeme, že na danom úseku bola povolená maximálna rýchlosť 90 km/h.
Vodič elektromobilu vyšiel z nehody iba s bolesťami hrudníka, ktoré mohol zapríčiniť bezpečnostný pás alebo vystrelený airbag. Vozidlo po incidente dokonca automaticky zavolalo záchranné zložky.
Z fotografií poškodeného auta je vidieť, ako vystužený rám v prednej časti ochránil 12V batériu, prednú nápravu aj všetky nádržky na chladiace kvapaliny. Poškodený je predný chladič, ktorý už rám ochrániť nedokázal.
Podľa majiteľa bolo dokonca auto po nehode pojazdné. Až podrobná prehliadka v servise ale odhalí všetky skryté poškodenia. Vysokonapäťová batéria podľa všetkého poškodená nebola.
Maximálne bezpečný elektromobil
Hyundai Ioniq 5 dokázal svoje schopnosti z hľadiska bezpečnosti aj v testoch Euro NCAP, kde získal maximálne možné skóre 5 hviezdičiek. Ak si Ioniq 5 porovnáme s priamou konkurenciou, ktorú predstavuje Mercedes EQA, VW ID.4, Škoda Enyaq a Audi Q4 e-tron, v kategóriách ochrany dospelých pasažierov, detí aj chodcov kórejský elektromobil mierne zaostáva.
Ioniq získal 88 % pri ochrane dospelých, 86 % pri ochrane detí a iba 63 % pri ochrane chodcov. Nižšie hodnotenie zraniteľných účastníkov cestnej premávky môže byť spôsobené ostrejšími líniami, no aj napriek tomu získalo vozidlo plných 5 hviezdičiek.
Kde ale Ioniq 5 dominuje, sú práve bezpečností asistenti. V tejto kategórii získalo vozidlo až 88 %, čím sa dostalo nad všetku európsku konkurenciu. Z koncernu VW získal 88 % v danej kategórii iba Volkswagen ID.3. Na asistentov od Hyundai sa dokonca nechytajú ani Mercedes EQA a EQC, ktoré získali iba 75 %.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Vedci vytvorili superdrevo silnejšie než oceľ. Môže zmeniť budúcnosť stavebníctva aj priemyslu
Michal Kiča na ministerstve odmietol úplatok 500-tisíc eur. Po štyroch rokoch padlo obvinenie
Prirodzený „zabijak“ rakoviny prekonáva všetky doterajšie terapie. Vedci ohlásili takmer 100 % účinnosť
Trump sa pustil do svetového magazínu TIME: „Zmizli mi vlasy a niečo mi pláva nad hlavou“
Kľúčové stretnutie Trumpa a Zelenského v Bielom dome sa blíži: Tomahawky môžu zmeniť priebeh vojny
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Obyvatelia európskej metropoly sa vzbúrili: Spaľováky tu dostali stopku skôr, než ktokoľvek čakal
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Slávna značka našla spôsob, ako vyrobiť lacný elektromobil. Európania ho kúpia za menej ako 20 000 €
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Ak máš tohto operátora, máš to najlepšie na Slovensku. 5G sieť zasahuje už viac než 5 miliónov ľudí
Fosílne palivá ich devastujú a musia konať rýchlo. Dôležitý spojenec Západu sa musí rozhodnúť
Kľúčový ľad planéty sa stráca alarmujúcou rýchlosťou. Vedci hovoria o predčasnej katastrofe
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP