Lexus predstavil nový elektrický model RZ, ktorý prichádza s prekvapivou technologickou novinkou – umelými prevodovými stupňami. Tento prémiový e-SUV ponúka pádla pod volantom, ktoré napodobňujú osemstupňovú automatickú prevodovku, a to nielen vizuálne, ale aj pomocou spätnej väzby cez plyn a zvukový prejav falošného motora. Dokonca obsahuje aj obmedzovač otáčok, čím sa snaží čo najvernejšie imitovať zážitok zo športovej jazdy. O téme informoval TopGear.

Tento takzvaný Manual Drive je jednou z dvoch technologických inovácií, ktoré Lexus prináša do modelu RZ. Druhou je steer-by-wire riadenie, pri ktorom už medzi volantom a kolesami neexistuje fyzické spojenie. To znamená, že riadenie prebieha výlučne elektronicky, čím sa otvárajú dvere pre nové možnosti jazdného komfortu a odozvy. Toyota a jej luxusná divízia Lexus tento systém už nejaký čas testujú, no stále je otázne, ako sa osvedčí v reálnej premávke.

Ak by si mal záujem o tieto technologické vychytávky, budeš musieť siahnuť po vrcholnej verzii 550e F Sport, ktorá ponúka výkon 402 koní – čo je takmer o 100 viac ako predchádzajúci model. Alternatívy zahŕňajú 375-koňový 500e a 221-koňový 350e. Všetky verzie však majú väčšiu 77 kWh batériu, ktorá nahrádza staršiu 71,4 kWh jednotku. Prijateľná zmena umožnila predĺženie dojazdu o približne 97 km, pričom v závislosti od výbavy by sa mal pohybovať medzi 500 – 530 km.

Lexus tiež vylepšil systém nabíjania – nový predkondičný systém batérie skracuje čas domáceho nabíjania pomocou 22 kW palubnej nabíjačky o približne 30 minút. Ak použiješ verejnú DC rýchlonabíjačku, doterajší 30-minútový čas potrebný na nabitie z 10 na 80 % by mal byť ešte kratší, no presné čísla zatiaľ neboli zverejnené.

Reprofoto/ YouTube/PowerofTorque

Nenápadné dizajnové úpravy

Interiér modelu RZ zostáva zatiaľ zahalený rúškom tajomstva, no Lexus prezradil niekoľko vylepšení. Zvýšená zvuková izolácia v oblasti kufra má redukovať hluk z cesty a kabína dostala nové laserovo spracované grafiky na semišovom čalúnení. Pribudlo aj vylepšené ambientné osvetlenie s dynamickým tieňovým efektom, ktoré určite zaujme každého spolujazdca.

Zvyšok interiéru sa zdá byť podobný predošlej verzii – očakávame 14-palcový infotainment displej, bezdrôtové nabíjanie telefónu a dokonca infražiariče na kolená pre extra komfort počas zimných mesiacov. Objem batožinového priestoru by sa mal pohybovať v rozmedzí 522 litrov (1 451 l so sklopenými sedadlami), keďže rozmery vozidla ostali takmer nezmenené.

Nový elektrický Lexus
Reprofoto/ YouTube/PowerofTorque

Mierne upravený exteriér a čakanie na príchod

Dizajn Lexusu RZ sa v porovnaní s predchodcom veľmi nezmenil, no všimnúť si môžete agresívnejšie nárazníky, nové aerodynamické otvory a výraznejší zadný spojler. Karoséria dostala viac uhlov a záhybov, čím získala robustnejší vzhľad. 20-palcové živicové disky by mali pomôcť aerodynamike a celkovej efektivite.

Nový Lexus RZ bude v Spojenom kráľovstve dostupný v prvých mesiacoch roka 2026, pričom ide o prvý z troch nových elektromobilov, ktoré Lexus plánuje uviesť v nasledujúcom roku. Viac podrobností sa dozvieme čoskoro, no už teraz je jasné, že tento model prináša odvážnu kombináciu futuristických technológií a tradičného športového ducha.

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP