Elektrina s ním spravila šialené veci. Zo smiešneho malého Smartu sa stalo auto s 250 koňmi
Automobilka Smart, ktorá patrí pod krídla prémiového Mercedes-Benz a čínskej automobilky Geely, pred pár hodinami predstavila svoj ďalší elektromobil s veľmi jednoduchým názvom Smart #1. Ako píše InsideEVs, novinka ponúka veľmi slušné parametre zaobalené v tele menšieho crossoveru, ktoré dopĺňajú špičkové technológie.
Koncept elektrického crossoveru Smart bol predstavený ešte v septembri minulého roka na konferencii IAA v Mníchove, no teraz nabral tento ambiciózny elektromobil reálne kontúry a čoskoro zamieri do sériovej výroby.
Smart #1 je podobne, ako všetky ostatné modely tejto značky, zameraný na mladých používateľov. O tom svedčí nie len dizajn, ale aj veľkosť vozidla. S dĺžkou 4,2 metra ide o ideálne auto na každý deň pre dvoch mladých ľudí.

Každopádne, Smart #1 je podstatne väčší ako napríklad taký Smart EQ ForFour, no stále sa jedná o menšie auto, kde by sa zrejme cestujúci na zadných sedadlách pri dlhšej trase trocha tlačili, i keď automobilka prezentuje svoju novinku ako plnohodnotné auto pre 5 pasažierov.
Výkonu má na rozdávanie
Elektrický crossover Smart #1 dostal výkonný elektromotor, ktorý produkuje až 200 kW, respektíve 268 koní. Krútiaci moment 343 Nm a maximálna rýchlosť 180 km/h robia z tohto elektromobilu také „malé veľké žihadlo“.

O napájanie sa stará 66 kWh NMC batéria, ktorá zabezpečí papierový dojazd 420-440 km podľa WLTP. Poteší prítomnosť výkonnej, až 22 kW palubnej AC nabíjačky či možnosť nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 150 kW. Nabíjanie z 10 % na 80 % na rýchlonabíjačke trvá podľa automobilky iba 30 minút.
Technológie zamerané na používateľa
Vďaka tomu, že Smart patrí pod krídla nemeckého Mercedesu, získal nový elektrický crossover množstvo špičkových technológií, ktoré sú predovšetkým zamerané na používateľa a používateľský zážitok.
Používateľské prostredie infotainmentu si bude môcť majiteľ dokonale prispôsobiť podľa seba. Nechýba prítomnosť hlasového asistenta s podporou umelej inteligencie či možnosť prijímať OTA aktualizácie systému, vďaka čomu sa dokáže auto postupom času „učiť“ novým veciam.
Mladícky pôsobí aj interiér vozidla, ktorého dominantou je 9,2″ displej virtuálnych budíkov a 12,8″ displeju infotainmentu. Kabínu vizuálne dotvára efektné náladové osvetlenie. Interiér, ako aj exteriér rozhodne nesie známky Mercedesu, no je v tomto prípade len dobré.
Do predaja príde ešte tento rok
Ako uvádza automobilka na svojom webe, aktuálne prebieha homologizácia novinky pre európsky trh, ktorá by mala byť hotová do júla 2022. Ceny a presnú dostupnosť automobilka zverejní až potom. K dispozícii sú zatiaľ tri varianty a to verzia Launch Edition, Premium a Pro+.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu

Zásadná zmena prepíše zákaz spaľovákov. EÚ zrejme povolí výnimku pre dva typy áut až do roku 2040
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

Odborníčka prezrádza jednoduchý trik na „pokojné“ brucho. Uľavuje tráveniu, brzdí nafukovanie a zápal v čreve
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Vedci našli gigantický poklad rekordných rozmerov. 1,5 biliónové riešenie pre elektromobily zničí spaľováky
-
- Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Hybridy prekvapili najhorším výsledkom. Vedci zbúrali zabudnutý mýtus o elektromobiloch
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Slováci chcú palivo budúcnosti, je lacnejšie ako elektromobily. Má len jeden veľký problém
- Výmysel Číňanov: Benzínové zariadenie dáva elektromobilom dojazd 1 400 km a nabíjanie za 12 minút
Predseda nemeckej strany vyzval na zrušenie zákazu spaľovacích motorov
Slovákov čaká vesmírne divadlo: Na oblohe sa ukáže až 120 meteorov za hodinu
Analytik má dobrú správu: Ceny pohonných látok budúci týždeň klesnú
Projekt STICS prinesie slovenským mestám a obciam smart riešenia
Nvidia uvažuje o zvýšení výrobných kapacít čipov určených na export do Číny
Erdogan vyzval Putina na obmedzené prímerie v rusko-ukrajinskom konflikte
Teplý december priniesol na Slovensku sériu rekordov. Maximálne teploty dosiahli vysoké hodnoty
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP

Studená sprcha pre tisíce cestujúcich: Bratislavské letisko dáva zbohom jednej z najväčších výhod
PREMIUMVšeobecná lekárka varuje: Zabíja nás častejšie ako rakovina, no aj tak ju väčšina Slovákov ignoruje

Danko popiera, že by bol v parlamente opitý: „Vybrali mi nádor. Môžem si jedine štrngnúť“

Nočná mora protivzdušnej obrany: Nový „neviditeľný“ kamikadze dron má prúdový pohon a rýchlosť 510 km/h

