Elektrina s ním spravila šialené veci. Zo smiešneho malého Smartu sa stalo auto s 250 koňmi
Automobilka Smart, ktorá patrí pod krídla prémiového Mercedes-Benz a čínskej automobilky Geely, pred pár hodinami predstavila svoj ďalší elektromobil s veľmi jednoduchým názvom Smart #1. Ako píše InsideEVs, novinka ponúka veľmi slušné parametre zaobalené v tele menšieho crossoveru, ktoré dopĺňajú špičkové technológie.
Koncept elektrického crossoveru Smart bol predstavený ešte v septembri minulého roka na konferencii IAA v Mníchove, no teraz nabral tento ambiciózny elektromobil reálne kontúry a čoskoro zamieri do sériovej výroby.
Smart #1 je podobne, ako všetky ostatné modely tejto značky, zameraný na mladých používateľov. O tom svedčí nie len dizajn, ale aj veľkosť vozidla. S dĺžkou 4,2 metra ide o ideálne auto na každý deň pre dvoch mladých ľudí.
Každopádne, Smart #1 je podstatne väčší ako napríklad taký Smart EQ ForFour, no stále sa jedná o menšie auto, kde by sa zrejme cestujúci na zadných sedadlách pri dlhšej trase trocha tlačili, i keď automobilka prezentuje svoju novinku ako plnohodnotné auto pre 5 pasažierov.
Výkonu má na rozdávanie
Elektrický crossover Smart #1 dostal výkonný elektromotor, ktorý produkuje až 200 kW, respektíve 268 koní. Krútiaci moment 343 Nm a maximálna rýchlosť 180 km/h robia z tohto elektromobilu také „malé veľké žihadlo“.
O napájanie sa stará 66 kWh NMC batéria, ktorá zabezpečí papierový dojazd 420-440 km podľa WLTP. Poteší prítomnosť výkonnej, až 22 kW palubnej AC nabíjačky či možnosť nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 150 kW. Nabíjanie z 10 % na 80 % na rýchlonabíjačke trvá podľa automobilky iba 30 minút.
Technológie zamerané na používateľa
Vďaka tomu, že Smart patrí pod krídla nemeckého Mercedesu, získal nový elektrický crossover množstvo špičkových technológií, ktoré sú predovšetkým zamerané na používateľa a používateľský zážitok.
Používateľské prostredie infotainmentu si bude môcť majiteľ dokonale prispôsobiť podľa seba. Nechýba prítomnosť hlasového asistenta s podporou umelej inteligencie či možnosť prijímať OTA aktualizácie systému, vďaka čomu sa dokáže auto postupom času „učiť“ novým veciam.
Mladícky pôsobí aj interiér vozidla, ktorého dominantou je 9,2″ displej virtuálnych budíkov a 12,8″ displeju infotainmentu. Kabínu vizuálne dotvára efektné náladové osvetlenie. Interiér, ako aj exteriér rozhodne nesie známky Mercedesu, no je v tomto prípade len dobré.
Do predaja príde ešte tento rok
Ako uvádza automobilka na svojom webe, aktuálne prebieha homologizácia novinky pre európsky trh, ktorá by mala byť hotová do júla 2022. Ceny a presnú dostupnosť automobilka zverejní až potom. K dispozícii sú zatiaľ tri varianty a to verzia Launch Edition, Premium a Pro+.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
Technológia z futuristických filmov je tu. Hypershell dá tvojim nohám výkon 1 000 W
Umelá inteligencia, vodík a dizajn. Yamaha ukázala, ako bude vyzerať jazda o 5 rokov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Najväčšia záhada ľudstva odhalená: Po 4500 rokoch konečne vieme, ako Egypťania postavili pyramídy
Majitelia fotovoltiky si priplatia: Menia sa pravidlá hry, príjem za elektrinu už nebude bez odvodov
Robert Kiyosaki varuje: „Najväčší krach trhov v histórii ešte len príde“
Lekári varujú: Bežné návyky Slovákov môžu spustiť mozgovú príhodu skôr, ako čakáš
Dopravný analytik pre Startitup o zrážke vlakov: Fotografie naznačujú, že jeden vlak stál až za návestím
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Batéria sa sama zahreje na 1 000 °C. Vedci elegantne vyriešili obrovský problém elektromobilov
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
-
- Šéf Lamborghini odpísal elektromobily jednou vetou. Radšej urobia kompromis v obľúbenom pohone
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Európske automobilky sú pod tlakom. Ak chcú 5 hviezdičiek, musia v autách nahradiť nenávidenú vec
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s úžasným pohonom
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
Nemecké tajné služby bijú na poplach: Rusko sa nebojí otvoreného vojenského konfliktu s NATO
Z Nemecka hlásia bizár: Zlodeji plienia na nabíjacích staniciach pre elektromobily, kradnú toto
Ľudstvo prekročilo prvú červenú čiaru. Zmeny na planéte sa dejú tragicky rýchlo, blíži sa kolaps
Ľudia žijú dlhšie ako kedykoľvek predtým. Nová štúdia však odhalila krutý nedostatok
Vláda našla peniaze na energopomoc. Fico už má jasný plán, Brusel vraj neprotestuje
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP