Elektrina s ním spravila šialené veci. Zo smiešneho malého Smartu sa stalo auto s 250 koňmi
Automobilka Smart, ktorá patrí pod krídla prémiového Mercedes-Benz a čínskej automobilky Geely, pred pár hodinami predstavila svoj ďalší elektromobil s veľmi jednoduchým názvom Smart #1. Ako píše InsideEVs, novinka ponúka veľmi slušné parametre zaobalené v tele menšieho crossoveru, ktoré dopĺňajú špičkové technológie.
Koncept elektrického crossoveru Smart bol predstavený ešte v septembri minulého roka na konferencii IAA v Mníchove, no teraz nabral tento ambiciózny elektromobil reálne kontúry a čoskoro zamieri do sériovej výroby.
Smart #1 je podobne, ako všetky ostatné modely tejto značky, zameraný na mladých používateľov. O tom svedčí nie len dizajn, ale aj veľkosť vozidla. S dĺžkou 4,2 metra ide o ideálne auto na každý deň pre dvoch mladých ľudí.
Každopádne, Smart #1 je podstatne väčší ako napríklad taký Smart EQ ForFour, no stále sa jedná o menšie auto, kde by sa zrejme cestujúci na zadných sedadlách pri dlhšej trase trocha tlačili, i keď automobilka prezentuje svoju novinku ako plnohodnotné auto pre 5 pasažierov.
Výkonu má na rozdávanie
Elektrický crossover Smart #1 dostal výkonný elektromotor, ktorý produkuje až 200 kW, respektíve 268 koní. Krútiaci moment 343 Nm a maximálna rýchlosť 180 km/h robia z tohto elektromobilu také „malé veľké žihadlo“.
O napájanie sa stará 66 kWh NMC batéria, ktorá zabezpečí papierový dojazd 420-440 km podľa WLTP. Poteší prítomnosť výkonnej, až 22 kW palubnej AC nabíjačky či možnosť nabíjať jednosmerným prúdom s výkonom 150 kW. Nabíjanie z 10 % na 80 % na rýchlonabíjačke trvá podľa automobilky iba 30 minút.
Technológie zamerané na používateľa
Vďaka tomu, že Smart patrí pod krídla nemeckého Mercedesu, získal nový elektrický crossover množstvo špičkových technológií, ktoré sú predovšetkým zamerané na používateľa a používateľský zážitok.
Používateľské prostredie infotainmentu si bude môcť majiteľ dokonale prispôsobiť podľa seba. Nechýba prítomnosť hlasového asistenta s podporou umelej inteligencie či možnosť prijímať OTA aktualizácie systému, vďaka čomu sa dokáže auto postupom času „učiť“ novým veciam.
Mladícky pôsobí aj interiér vozidla, ktorého dominantou je 9,2″ displej virtuálnych budíkov a 12,8″ displeju infotainmentu. Kabínu vizuálne dotvára efektné náladové osvetlenie. Interiér, ako aj exteriér rozhodne nesie známky Mercedesu, no je v tomto prípade len dobré.
Do predaja príde ešte tento rok
Ako uvádza automobilka na svojom webe, aktuálne prebieha homologizácia novinky pre európsky trh, ktorá by mala byť hotová do júla 2022. Ceny a presnú dostupnosť automobilka zverejní až potom. K dispozícii sú zatiaľ tri varianty a to verzia Launch Edition, Premium a Pro+.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
Mercedes predstavil odvážny plán. Chystá sa zaplaviť trh až 30 novými modelmi
V USA ich odpísali, v Číne stále žiari. „Zabudnutá“ automobilka ukázala EV ako z vesmírneho sci‑fi
Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Dvojnásobný úbytok váhy pri rovnakom počte kalórií: Vedci odhalili jednoduchú zmenu v jedálničku, ktorá funguje
7 destinácií, kam ťa so slovenským pasom nepustia bez víz a byrokracie. V jednej zaplatíš 85 € za deň
Populárna aplikácia Slovákov masovo ruší profily. Deaktivovala už 7 miliónov čísel
Významný závod na strednom Slovensku ukončí prevádzku. Ohrozená je práca približne 250 ľudí
Kočnera môže oslobodiť pokuta za tachograf. Luxemburský súd otriasol slovenskou justíciou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- V USA ich odpísali, v Číne stále žiari. „Zabudnutá“ automobilka ukázala EV ako z vesmírneho sci‑fi
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
-
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- V USA ich odpísali, v Číne stále žiari. „Zabudnutá“ automobilka ukázala EV ako z vesmírneho sci‑fi
-
- Vodičov pobúrili nové kontroverzné radary. Rýchlosť ti už nezmeria polícia, ale sused s mobilom
- Je efektívnejší než tepelné čerpadlo a ušetrí ti stovky eur. Na svete je revolučný spôsob, ako ohrievať vodu
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
- Tradičné automobilky majú problém. Európskemu trhu začína potichu vládnuť nevyspytateľná veľmoc
- EÚ dáva zbohom spaľovákom. Spúšťa gigantickú investíciu 100 miliárd eur do elektromobilov
Ruská vláda mení klimatické ciele. Putinove nové rozhodnutie môže drasticky poškodiť celú planétu
Dobrá správa pre slovenské domácnosti: Ceny energií sa nebudú zvyšovať, Saková chce využiť tajnú zbraň
Slováci pocítia tvrdé zdražovanie. Vo veľkom kupujeme ojazdené autá, Česi už narazili na realitu
Trpká príchuť digitálnej doby. Slováci nevedia existovať bez sociálnych sietí, táto skupina je na tom najhoršie
Spojenec Západu uzatvára historickú dohodu s Japonskom. Ich námorníctvo sa zásadne zmení
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP