História prepísaná, sedeli sme v elektrickom Maybachu. Jeho dizajn nedostaneš z hlavy
Mercedes zobral elektromobilitu útokom. Automobilka už tento typ pohonu ponúka prakticky naprieč celým portfóliom od triedy A až po najluxusnejšiu triedu S. Elektrifikácie sa dočkali aj supervýkonné AMG modely, pričom jeden z nich, konkrétne Mercedes EQE AMG, sme mali možnosť detailne testovať.
Až doteraz sa však batérie obchádzali najluxusnejší Maybach, ktorý kombinuje špičkové materiály, ešte prepracovanejšie detaily a najlepšie dostupné technológie. Dnes ale automobilka konečne oficiálne predstavila prvý čisto elektrický Maybach, ktorý vychádza z modelu EQS SUV a my sme už mali exkluzívnu možnosť sadnúť si do tohto špičkového elektromobilu.
Výkon rozhodne chýbať nebude
Celý názov najluxusnejšieho elektrického Mercedesu súčasnosti je Mercedes-Maybach EQS 680 SUV. Elektromobil poháňa dvojica elektromotorov, pričom celkový výkon auta dosahuje 484 kW (650 koní) a točivý moment je na úrovni 950 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 210 km/h. Maybach je, podobne ako klasické EQS SUV, postavený na 400 V architektúre, takže technické parametre sú zhodné s „obyčajným“ EQS / EQS SUV.
Batéria má využiteľnú kapacitu 107,8 kWh a vďaka prítomnosti rýchleho 200 kW DC nabíjania sa z 10 na 80 % dobije za 31 minút. Už v základe je prítomná až 22 kW AC nabíjačka. Čo ale nie je v základe ani pri najluxusnejšom modeli Maybach, je 10-stupňové natočenie zadnej nápravy. Táto funkcia je za príplatok, pričom v základe sa dokážu kolesá vychýliť o 4,5 stupňa. Polomer otáčania kolosu je potom 11,9 alebo rovných 11 metrov.
Chýba nám mierne odlíšenie aj z hľadiska hardvéru pohonu, keďže Maybach modely boli vždy niečo viac oproti klasickým Mercedesom a tu si to vyslovene pýta. To, že je to prémiová a dobre fungujúca elektrická platforma, ale nie je ospravedlnenie.
Mercedes predstavil elektrický Maybach EQS SUV a je absolútny vrchol luxusu
Priemerná spotreba podľa cyklu WLTP sa pohybuje na úrovni 22,5-24,4 kWh/100 km a na jedno nabitie je Maybach EQS SUV schopný prejsť do 600 km, no z vlastnej skúsenosti skôr rátajme 400 km dojazd v zime aj v lete, po diaľnici aj pri kombinácii okresiek a mesta. Majiteľ jednoducho dostane do rúk pohodlie a komfortný dojazd, ktorý nemusí riešiť.
Detaily, ktoré jasne ukazujú status auta, až na jednu drobnosť
Maybach EQS SUV sa jasne líši od klasickej verzie predovšetkým detailmi, ktoré dávajú zvedavým očiam signál, že po ceste sa „valí“ najluxusnejší Mercedes. V prvom rade je to trojcípa hviezda, ktorá vystupuje z kapoty a nie je iba plochým nevýrazným znakom.
Prednú stranu zdobí masívna čierna maska a v mieste, kde sa bežne nachádza nasávanie na prívod vzduchu k brzdám, je v tomto prípade priestor plný a zdobí ho logo Maybach. Úprimne? Naživo vyzerá tento doplnok veľmi lacno a status Maybachu tak trochu podkopáva.
Logo Maybach sa premieta aj na podlahu zo všetkých štyroch dverí, nachádza sa tiež na zadnom stĺpiku a nápis Maybach vidíme aj vzadu či pod logom trojcípej hviezdy vpredu. Mierne upravená je aj grafika systému, no to už býva pri Maybach verziách štandardom. Volant má aj pri elektrickom Maybachu drevený veniec a celý interiér zdobia tie najprémiovejšie materiály.
Samozrejmosťou je prítomnosť obrazovky Hyperscreen, ktorú už dobre poznáme z predchádzajúcich modelov rodiny EQ. Svoje vlastné obrazovky majú k dispozícii aj pasažieri vzadu. Ide o 11,6“ displeje, pričom komfortné funkcie môžu ovládať aj skrz tablet umiestnený v stredovej konzole.
Najluxusnejšie EQS SUV môže byť obuté na 21“ alebo 22“ diskoch, ktoré uprednostňujú luxusný dizajn pred aerodynamickou stránkou.
Prvotriedne sedenie v druhom rade
Mercedes-Maybach EQS SUV ponúka aj zadné „prezidentské“ sedenie. V takomto prípade pasažier v druhom rade za miestom predného spolujazdca môže zvoliť režim, kedy sa mu sedadlo nastaví takmer až do ležiacej polohy. Predné sedadlo sa automaticky posunie dopredu a vysunie sa z neho opierka na nohy.
V príplatkovej „First-Class“ konfigurácii zadných sedadiel nechýba chladnička či vyhrievané/chladené držiaky na poháre. Prvotriedny pocit na palube dotvára špičkové audio Burmester 4D, ktoré pozostáva až z 15 reproduktorov.
Pasažieri si teda môžu užívať špičkový 360-stupňový zvuk alebo absolútne ticho vďaka nadštandardnému odhlučneniu kabíny. Vrcholný komfort dotvára adaptívny vzduchový podvozok so špeciálnym Maybach režimom nastavenia.
Ten nahrádza klasický komfortný režim známy z obyčajného EQS SUV, pričom režim Maybach je zameraný na ešte vyšší komfort počas jazdy najmä pre zadných pasažierov.
Finálna cena tohto eletromobilu zatiaľ nie je známa, no menej ako 200 000 € v základe rozhodne netreba očakávať. Elektrický Maybach je pre mnohých nadšencov spaľovákov hrubé porušenie “kódexu”, že pod kapotou musí tlieť veľkoobjemová V12-ka.
Priamo zástupcovia značky Maybach však tvrdia, že jedna z najluxusnejších automobiliek sveta musí nasledovať trendy a práve veľké elektrické SUV je niečo, čo ľudia aktuálne na cestách milujú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
Audi drasticky mení svoju filozofiu. Elektrický Concept C je vízia značky, ktorá ma nahradiť ikonické modely TT a R8
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Fico sa stretol v Užhorode so Zelenským tvárou v tvár. Dohodli sa na rokovaní na Slovensku
Experti náhle menia predpoveď na zimu 2025: Odhalili, kedy k nám prenikne arktický vzduch
Nález tela neznámeho muža v centre mesta: Polícia spustila vyšetrovanie
Stretnutie Fico–Zelenskyj nie je náhoda: „Bude naozaj veľmi dôležité, ak k nemu príde,“ tvrdí odborník
Kamenický ostro skritizoval PS: „Tomuto sa nehovorí veľký tresk, ale skôr hanba na sto rokov“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Historický úspech na trhu ojazdených áut. SUV a crossovery vedú naprieč regiónom
Liga proti rakovine spustila AI poradkyňu. Ženám radí nonstop a zadarmo
Fico a Zelenskyj sa stretli v Užhorode. Témou bola energetika aj mier
Oficiálne závery sú vonku. SAV potvrdzuje bezpečné množstvá DNA v dávke
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP