História prepísaná, sedeli sme v elektrickom Maybachu. Jeho dizajn nedostaneš z hlavy
Mercedes zobral elektromobilitu útokom. Automobilka už tento typ pohonu ponúka prakticky naprieč celým portfóliom od triedy A až po najluxusnejšiu triedu S. Elektrifikácie sa dočkali aj supervýkonné AMG modely, pričom jeden z nich, konkrétne Mercedes EQE AMG, sme mali možnosť detailne testovať.
Až doteraz sa však batérie obchádzali najluxusnejší Maybach, ktorý kombinuje špičkové materiály, ešte prepracovanejšie detaily a najlepšie dostupné technológie. Dnes ale automobilka konečne oficiálne predstavila prvý čisto elektrický Maybach, ktorý vychádza z modelu EQS SUV a my sme už mali exkluzívnu možnosť sadnúť si do tohto špičkového elektromobilu.
Výkon rozhodne chýbať nebude
Celý názov najluxusnejšieho elektrického Mercedesu súčasnosti je Mercedes-Maybach EQS 680 SUV. Elektromobil poháňa dvojica elektromotorov, pričom celkový výkon auta dosahuje 484 kW (650 koní) a točivý moment je na úrovni 950 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 210 km/h. Maybach je, podobne ako klasické EQS SUV, postavený na 400 V architektúre, takže technické parametre sú zhodné s „obyčajným“ EQS / EQS SUV.
Batéria má využiteľnú kapacitu 107,8 kWh a vďaka prítomnosti rýchleho 200 kW DC nabíjania sa z 10 na 80 % dobije za 31 minút. Už v základe je prítomná až 22 kW AC nabíjačka. Čo ale nie je v základe ani pri najluxusnejšom modeli Maybach, je 10-stupňové natočenie zadnej nápravy. Táto funkcia je za príplatok, pričom v základe sa dokážu kolesá vychýliť o 4,5 stupňa. Polomer otáčania kolosu je potom 11,9 alebo rovných 11 metrov.
Chýba nám mierne odlíšenie aj z hľadiska hardvéru pohonu, keďže Maybach modely boli vždy niečo viac oproti klasickým Mercedesom a tu si to vyslovene pýta. To, že je to prémiová a dobre fungujúca elektrická platforma, ale nie je ospravedlnenie.
Mercedes predstavil elektrický Maybach EQS SUV a je absolútny vrchol luxusu
Priemerná spotreba podľa cyklu WLTP sa pohybuje na úrovni 22,5-24,4 kWh/100 km a na jedno nabitie je Maybach EQS SUV schopný prejsť do 600 km, no z vlastnej skúsenosti skôr rátajme 400 km dojazd v zime aj v lete, po diaľnici aj pri kombinácii okresiek a mesta. Majiteľ jednoducho dostane do rúk pohodlie a komfortný dojazd, ktorý nemusí riešiť.
Detaily, ktoré jasne ukazujú status auta, až na jednu drobnosť
Maybach EQS SUV sa jasne líši od klasickej verzie predovšetkým detailmi, ktoré dávajú zvedavým očiam signál, že po ceste sa „valí“ najluxusnejší Mercedes. V prvom rade je to trojcípa hviezda, ktorá vystupuje z kapoty a nie je iba plochým nevýrazným znakom.
Prednú stranu zdobí masívna čierna maska a v mieste, kde sa bežne nachádza nasávanie na prívod vzduchu k brzdám, je v tomto prípade priestor plný a zdobí ho logo Maybach. Úprimne? Naživo vyzerá tento doplnok veľmi lacno a status Maybachu tak trochu podkopáva.
Logo Maybach sa premieta aj na podlahu zo všetkých štyroch dverí, nachádza sa tiež na zadnom stĺpiku a nápis Maybach vidíme aj vzadu či pod logom trojcípej hviezdy vpredu. Mierne upravená je aj grafika systému, no to už býva pri Maybach verziách štandardom. Volant má aj pri elektrickom Maybachu drevený veniec a celý interiér zdobia tie najprémiovejšie materiály.
Samozrejmosťou je prítomnosť obrazovky Hyperscreen, ktorú už dobre poznáme z predchádzajúcich modelov rodiny EQ. Svoje vlastné obrazovky majú k dispozícii aj pasažieri vzadu. Ide o 11,6“ displeje, pričom komfortné funkcie môžu ovládať aj skrz tablet umiestnený v stredovej konzole.
Najluxusnejšie EQS SUV môže byť obuté na 21“ alebo 22“ diskoch, ktoré uprednostňujú luxusný dizajn pred aerodynamickou stránkou.
Prvotriedne sedenie v druhom rade
Mercedes-Maybach EQS SUV ponúka aj zadné „prezidentské“ sedenie. V takomto prípade pasažier v druhom rade za miestom predného spolujazdca môže zvoliť režim, kedy sa mu sedadlo nastaví takmer až do ležiacej polohy. Predné sedadlo sa automaticky posunie dopredu a vysunie sa z neho opierka na nohy.
V príplatkovej „First-Class“ konfigurácii zadných sedadiel nechýba chladnička či vyhrievané/chladené držiaky na poháre. Prvotriedny pocit na palube dotvára špičkové audio Burmester 4D, ktoré pozostáva až z 15 reproduktorov.
Pasažieri si teda môžu užívať špičkový 360-stupňový zvuk alebo absolútne ticho vďaka nadštandardnému odhlučneniu kabíny. Vrcholný komfort dotvára adaptívny vzduchový podvozok so špeciálnym Maybach režimom nastavenia.
Ten nahrádza klasický komfortný režim známy z obyčajného EQS SUV, pričom režim Maybach je zameraný na ešte vyšší komfort počas jazdy najmä pre zadných pasažierov.
Finálna cena tohto eletromobilu zatiaľ nie je známa, no menej ako 200 000 € v základe rozhodne netreba očakávať. Elektrický Maybach je pre mnohých nadšencov spaľovákov hrubé porušenie “kódexu”, že pod kapotou musí tlieť veľkoobjemová V12-ka.
Priamo zástupcovia značky Maybach však tvrdia, že jedna z najluxusnejších automobiliek sveta musí nasledovať trendy a práve veľké elektrické SUV je niečo, čo ľudia aktuálne na cestách milujú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
Fiasko pre Teslu: Najnovší autopilot havaroval už po pár kilometroch (+VIDEO)
VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Útoky po verdikte v prípade Mikuláša Černáka: Prokurátorku Brodanskú bránia kolegovia
AI berie ľudom prácu: Psychológ odhaľuje, ktoré profesie sú v najväčšom ohrození a ktoré prežijú (ROZHOVOR)
Slovensko prišlo o legendu: Zomrel významný umelec a držiteľ najvyššieho štátneho vyznamenania Juraj Bartusz
V práci majú izbu na spánok aj robotického psa. Firma s tržbami 23,64 milióna eur otvára v Bratislave svetový unikát
Kuriér nie je otrok: Wolt znížil odmeny, vodiči Boltu nezarábajú, často je to len boj o prežitie
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Stellantis prepisuje dejiny batérií. Peugeot testuje technológiu, ktorá má zatieniť Teslu aj Porsche.
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
Americké a kanadské sily v plnej pohotovosti. Ruské stroje vstúpili do citlivej zóny pri Aljaške
Apple sa bráni, no EÚ mu nedala šancu. DMA zostáva pevne v platnosti
Automobilový kolos má problém. Stellantis odstavuje fabriky naprieč kontinentom
Slnečné búrky sú hrozbou pre civilizáciu. NASA teraz rozbehla nevídaný experiment
Trump začal šíriť nebezpečné klamstvo. Užívanie populárneho lieku nespôsobuje autizmus, tvrdia vedci
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP