História prepísaná, sedeli sme v elektrickom Maybachu. Jeho dizajn nedostaneš z hlavy
Mercedes zobral elektromobilitu útokom. Automobilka už tento typ pohonu ponúka prakticky naprieč celým portfóliom od triedy A až po najluxusnejšiu triedu S. Elektrifikácie sa dočkali aj supervýkonné AMG modely, pričom jeden z nich, konkrétne Mercedes EQE AMG, sme mali možnosť detailne testovať.
Až doteraz sa však batérie obchádzali najluxusnejší Maybach, ktorý kombinuje špičkové materiály, ešte prepracovanejšie detaily a najlepšie dostupné technológie. Dnes ale automobilka konečne oficiálne predstavila prvý čisto elektrický Maybach, ktorý vychádza z modelu EQS SUV a my sme už mali exkluzívnu možnosť sadnúť si do tohto špičkového elektromobilu.
Výkon rozhodne chýbať nebude
Celý názov najluxusnejšieho elektrického Mercedesu súčasnosti je Mercedes-Maybach EQS 680 SUV. Elektromobil poháňa dvojica elektromotorov, pričom celkový výkon auta dosahuje 484 kW (650 koní) a točivý moment je na úrovni 950 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,4 sekundy a maximálna rýchlosť dosahuje 210 km/h. Maybach je, podobne ako klasické EQS SUV, postavený na 400 V architektúre, takže technické parametre sú zhodné s „obyčajným“ EQS / EQS SUV.
Batéria má využiteľnú kapacitu 107,8 kWh a vďaka prítomnosti rýchleho 200 kW DC nabíjania sa z 10 na 80 % dobije za 31 minút. Už v základe je prítomná až 22 kW AC nabíjačka. Čo ale nie je v základe ani pri najluxusnejšom modeli Maybach, je 10-stupňové natočenie zadnej nápravy. Táto funkcia je za príplatok, pričom v základe sa dokážu kolesá vychýliť o 4,5 stupňa. Polomer otáčania kolosu je potom 11,9 alebo rovných 11 metrov.
Chýba nám mierne odlíšenie aj z hľadiska hardvéru pohonu, keďže Maybach modely boli vždy niečo viac oproti klasickým Mercedesom a tu si to vyslovene pýta. To, že je to prémiová a dobre fungujúca elektrická platforma, ale nie je ospravedlnenie.
Mercedes predstavil elektrický Maybach EQS SUV a je absolútny vrchol luxusu
Priemerná spotreba podľa cyklu WLTP sa pohybuje na úrovni 22,5-24,4 kWh/100 km a na jedno nabitie je Maybach EQS SUV schopný prejsť do 600 km, no z vlastnej skúsenosti skôr rátajme 400 km dojazd v zime aj v lete, po diaľnici aj pri kombinácii okresiek a mesta. Majiteľ jednoducho dostane do rúk pohodlie a komfortný dojazd, ktorý nemusí riešiť.
Detaily, ktoré jasne ukazujú status auta, až na jednu drobnosť
Maybach EQS SUV sa jasne líši od klasickej verzie predovšetkým detailmi, ktoré dávajú zvedavým očiam signál, že po ceste sa „valí“ najluxusnejší Mercedes. V prvom rade je to trojcípa hviezda, ktorá vystupuje z kapoty a nie je iba plochým nevýrazným znakom.
Prednú stranu zdobí masívna čierna maska a v mieste, kde sa bežne nachádza nasávanie na prívod vzduchu k brzdám, je v tomto prípade priestor plný a zdobí ho logo Maybach. Úprimne? Naživo vyzerá tento doplnok veľmi lacno a status Maybachu tak trochu podkopáva.
Logo Maybach sa premieta aj na podlahu zo všetkých štyroch dverí, nachádza sa tiež na zadnom stĺpiku a nápis Maybach vidíme aj vzadu či pod logom trojcípej hviezdy vpredu. Mierne upravená je aj grafika systému, no to už býva pri Maybach verziách štandardom. Volant má aj pri elektrickom Maybachu drevený veniec a celý interiér zdobia tie najprémiovejšie materiály.
Samozrejmosťou je prítomnosť obrazovky Hyperscreen, ktorú už dobre poznáme z predchádzajúcich modelov rodiny EQ. Svoje vlastné obrazovky majú k dispozícii aj pasažieri vzadu. Ide o 11,6“ displeje, pričom komfortné funkcie môžu ovládať aj skrz tablet umiestnený v stredovej konzole.
Najluxusnejšie EQS SUV môže byť obuté na 21“ alebo 22“ diskoch, ktoré uprednostňujú luxusný dizajn pred aerodynamickou stránkou.
Prvotriedne sedenie v druhom rade
Mercedes-Maybach EQS SUV ponúka aj zadné „prezidentské“ sedenie. V takomto prípade pasažier v druhom rade za miestom predného spolujazdca môže zvoliť režim, kedy sa mu sedadlo nastaví takmer až do ležiacej polohy. Predné sedadlo sa automaticky posunie dopredu a vysunie sa z neho opierka na nohy.
V príplatkovej „First-Class“ konfigurácii zadných sedadiel nechýba chladnička či vyhrievané/chladené držiaky na poháre. Prvotriedny pocit na palube dotvára špičkové audio Burmester 4D, ktoré pozostáva až z 15 reproduktorov.
Pasažieri si teda môžu užívať špičkový 360-stupňový zvuk alebo absolútne ticho vďaka nadštandardnému odhlučneniu kabíny. Vrcholný komfort dotvára adaptívny vzduchový podvozok so špeciálnym Maybach režimom nastavenia.
Ten nahrádza klasický komfortný režim známy z obyčajného EQS SUV, pričom režim Maybach je zameraný na ešte vyšší komfort počas jazdy najmä pre zadných pasažierov.
Finálna cena tohto eletromobilu zatiaľ nie je známa, no menej ako 200 000 € v základe rozhodne netreba očakávať. Elektrický Maybach je pre mnohých nadšencov spaľovákov hrubé porušenie “kódexu”, že pod kapotou musí tlieť veľkoobjemová V12-ka.
Priamo zástupcovia značky Maybach však tvrdia, že jedna z najluxusnejších automobiliek sveta musí nasledovať trendy a práve veľké elektrické SUV je niečo, čo ľudia aktuálne na cestách milujú.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné" ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Populárna japonská značka chce zaujať Európu. Pripravuje zaujímavý elektromobil
Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
WHO upozorňuje na hrozbu epidémie: Ohrozených je 5,6 miliardy ľudí
Slováci so stresovým hormónom plnia ambulancie. „Telo bez neho nevie fungovať,“ varuje endokrinologička
Hranica 120 rokov je reálna, tvrdí neurovedkyňa. Kľúčom k dlhovekosti sú tri jednoduché návyky
MIMORIADNE: Mladého Slováka, ktorý zmizol v Grécku, našli mŕtveho. Hľadali ho rok
ESET zarobil 100 miliónov, firma zmenila vlastnícku štruktúru. Hlási tržby cez 690 miliónov eur
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Váži iba 13 kg, no má neuveriteľný výkon. Divízia Mercedesu vyvinula elektromotor, ktorý zmení svet
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Skeptici dostali facku. Elektrický Ford prešiel 400 000 km, stav jeho batérie zarazil aj odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
-
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
-
- Elektrický Volkswagen prešiel 160 000 kilometrov. To, čo sa stalo s jeho batériou, prekvapilo odborníkov
- Slovákom hrozí pokuta 5800 €. Tento zlozvyk za volantom ťa vyjde poriadne draho
- Európska únia opäť zaťala do živého. Chystá návrh, ktorý prinúti časť ľudí kupovať len elektromobily
- Slovensko prekvapuje: V elektromobilite sme extrémne vysoko. Paradoxne nám pomohla najväčšia slabina
- Škoda všetkých prekvapila. Nové EV s dojazdom 520 km bude chcieť každý, ale dostane ho len pár vyvolených
Kataster napadli pred pol rokom, no odpovede stále chýbajú. Štát o útoku mlčí a verejnosť tápe
Technologický gigant zarába ako nikdy. SAP v druhom štvrťroku zvýšil zisk o 37 %
Obrovský asteroid môže naraziť do Mesiaca. Zem čaká najväčší vesmírny dážď za 5 000 rokov
Nečakaná krajina zbrojí na úroveň veľmocí. Od Izraelu nakúpi zbrane za vyše 2 miliardy eur
Pred 10 rokmi vyvolala obrovský ošiaľ. Táto planéta stále vzbudzuje nádej na „druhú Zem“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP