Slováci si ho zamilujú. Do Európy mieri elektrický „kombík“ s dojazdom skoro 1 000 km
Automobilka NIO nie je v Európe nováčikom. Čínsky výrobca, ktorý je okrem špičkových elektromobilov známy aj stanicami na výmenu batérií, čoskoro prinesie do Európy ďalší elektromobil. Tentokrát je ním kombi ET5 Touring, ktoré sa objavilo na fotografovaní v Nórsku. Na tému upozornil portál ArenaEV.
Práve Nórsko bude zrejme opäť prvou krajinou, kde sa kombi ET5 začne predávať. NIO si vybralo severskú krajinu za vstupnú bránu do Európy už v minulosti, no dnes automobilka pôsobí aj na ďalších trhoch, ako Nemecko či Holandsko.
NIO ET5 Touring spied undisguised in Norway. The ET5 Touring is a sporty wagon variant of the NIO ET5 sedan. Is is mainly aimed at export markets but it will be sold in China as well.
One pretty blue car was spied in Norway at a shooting of a promotional video. It looks cold but… pic.twitter.com/KtS6Gzv6g7
— Tycho de Feijter (@TychodeFeijter) May 12, 2023
Model ET 5 Touring vychádza zo sedanu ET5, no karosárske prevedenie „kombi“ je medzi Európanmi nesmierne populárne a tak je dosť možné, že tento elektromobil u nás pôjde na dračku. Na uniknutých fotografiách, paradoxne z fotografovania európskej novinky, vyzerá ET5 kombi v bledo-modrej farbe fantasticky.
S prenájmom batérie stojí menej než 50 000 €
Zatiaľ nepoznáme hodnoty WLTP dojazdu pre verziu kombi, no odraziť sa môžeme od sedanu NIO ET5, ktorý sa predáva už aj v Nemecku. Verzia s menšou 75 kWh batériou má dojazd na jedno nabitie 456 km podľa WLTP a verzia s väčším 100 kWh akumulátorom prejde až 590 km na jedno nabitie.
Základná cenovka vozidla je 47 500 €, takže aj verzia kombi by sa mala udržať pod hranicou 50 000 €, čo je vzhľadom na tak výkonný a technologicky prepracovaný elektromobil viac než prijateľné.
Cena ale narastá v prípade, že si chce majiteľ batériu kúpiť a nie ju prenajímať za mesačný poplatok. V prípade nákupu menšej batérie je cena vyššia o 12 000 € a za väčší akumulátor si majiteľ priplatí 21 000 €.
Neskôr bude k dispozícii ešte väčšia, 150 kWh batéria, ktorá by mala zabezpečiť dojazd podľa WLTP cyklu na úrovni viac než 1 000 km na jedno nabitie. NIO by ju mohlo predstaviť už v lete. Mesačný nájom za batériu sa pohybuje na úrovni 169 €, respektíve 289 € za väčší akumulátor.
Nemecké prémiové kombi by sa mali začať báť
Výkon spojený s praktickosťou kombi karosérie je niečo, čo Európania jednoducho milujú. Aj preto máme na trhu modely ako BMW M3 Touring alebo Audi RS4 Avant.
NIO ET5 Touring prináša pohon všetkých štyroch kolies a výkon 489 koní pričom aj s batériou začína na sume 59 500 €. Konkurencia od Audi v podaní RS4 Avant má takisto pohon 4×4, výkon „iba“ 450 koní a cenu od 87 890 €.
Nakoniec je tu BMW s jeho M3 Competition Touring, ktorý má výkon až 510 koní, no cenovka začína na 99 900 €, čo je o 40 000 € viac než v prípade NIO. Čínska automobilka týmto modelom rozhodne rozvíri vody ostrých športových kombi a nemecké automobilky by sa mali mať na pozore.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
BMW vyriešilo večný problém elektromobilov. Do novej technológie naleje 10 miliónov eur
Schladí dom v lete, vykúri v zime a nabije auto. Mitsubishi stvorilo energetické zariadenie budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Tisíce Slovákov môžu vlastniť pôdu po predkoch: Štát zverejnil zoznam neznámych dedičov
Na Slovensku budeme platiť novú digitálnu daň. Inšpirovali sme sa Indiou, do rozpočtu má priniesť 100 miliónov eur
Farmár našiel sudy s miliónmi. Môže ísť o jeden z najväčších pokladov Pabla Escobara
„Tržby 1,114 miliardy eur a jedna objednávka každé 2 sekundy“: Tomáš Čupr hlási hrubý zisk 389 miliónov eur
Renomovaný psychológ varuje pred signálom, ktorý devastuje zdravie aj vzťah. Nie sú to hádky ani nevera
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Môžeš prísť o auto aj o vodičák na 2 roky. Polícia dostala prístroj, ktorým kontroluje Slovákov priamo na ceste
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Spaľováky pošle do hrobu. Škoda urobí z milovaného auta Slovákov elektromobil, takto bude vyzerať
- Kúpiš si auto, no nie celý výkon. Volkswagen spustil trend, ktorý nahneval tisíce vodičov
- Najväčší mýtus elektromobilov padá. Bežný Slovák nepotrebuje obrovské batérie
-
- Vodič prekročil rýchlosť o 27 km/h a dostal pokutu 96 000 eur. Narazil na prísne pravidlo
- Má dojazd 2 245 km a neskutočnú spotrebu. Automobilka pôsobiaca aj na Slovensku predstavila zázračný hybrid
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
Slováci si našli nový koníček. Dovážajú rekordný počet áut, majú na to dobrý dôvod
Slovensku môže priniesť až 100 miliónov eur ročne. MIRRI navrhuje zaviesť novú „spravodlivú“ daň
Najväčší dovozca energií sa zmenil na vývozcu a láme rekordy. Mocnosť mení globálny trh s pohonnými hmotami
Pre rýchly vstup do EÚ urobia nemožné. Tento štát chce mať ministerstvo riadené umelou inteligenciou
Jediná krajina produkuje viac plastu než šesť ďalších dokopy. Zverejnili „rebríček hanby“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP