Audi odhalilo koncept, ktorý má byť začiatkom novej éry. Dvojmiestny elektrický športiak Concept C nesie rukopis Massima Frascellu, bývalého šéfdizajnéra Jaguaru, a zároveň predznamenáva budúcnosť značky.

Najvýraznejším prvkom je úzka maska „vertical frame“, ktorá ukrýva radarové senzory a slúži ako centrálny prvok nového dizajnového jazyka.

Predné a zadné svetlá majú štyri LED segmenty – jasný odkaz na štyri krúžky. Strecha je elektricky zasúvateľná a úplne skrytá, čo umožňuje zachovať monolitický tvar bez zadného okna, pričom ploutvové prvky ukrývajú kamery a vysoké brzdové svetlo.

Technológia pod karosériou

Concept C stojí na špeciálne upravenej verzii platformy PPE, ktorú bude zdieľať s pripravovanými elektrickými Porsche 718 Boxster a Cayman. Kľúčové je uloženie batérie – namiesto podlahy sa nachádza priamo za sedadlami. Tento „mid-engine“ layout zlepšuje rozloženie hmotnosti a umožňuje sedieť extrémne nízko, ako v klasickom športiaku. Hoci Audi zatiaľ neprezradilo presnú kapacitu, očakáva sa použitie 800 V architektúry s rýchlonabíjaním a dojazdom vyše 480 kilometrov. Prototyp jazdí s jedným zadným elektromotorom, sériová verzia má dostať aj dvojmotorovú konfiguráciu s pohonom všetkých kolies.

Audi Concept C_4
Audi

Minimalistický interiér s dôrazom na techniku

Kabína spája retro odkazy na pôvodné TT s futuristickými riešeniami. Najväčším lákadlom je 10,4-palcová dotyková obrazovka, ktorá sa zasúva do palubnej dosky a vysunie sa iba na povel vodiča. Ide o unikátne riešenie, vďaka ktorému interiér nepôsobí ako „tablet na kolesách“. Displej podporuje viacrežimové rozhranie, dokáže meniť usporiadanie podľa jazdnej situácie a ponúka adaptívne zobrazenie len kľúčových informácií.

Audi Concept C_3
Audi

Audi sa zameralo aj na fyzické ovládače. Ovládanie klimatizácie sa dá úplne skryť a zobraziť iba vtedy, keď ho vodič potrebuje. Tlačidlá na volante využívajú haptickú odozvu a tzv. „Audi click“, pričom sú vyrobené z eloxovaného hliníka. Digitálny prístrojový panel je kompaktný, ale doplnený o bočné svetelné lišty „Quattro flaps“, ktoré menia farbu podľa jazdných režimov či nabíjania batérie.

Audi Concept C_2
Audi

Dizajn a inovácia v jednom

Interiér využíva vlnu, recyklované materiály a minimalistické línie. Sedadlá sú navrhnuté tak, aby poskytli nízke posadenie a zároveň čo najviac priestoru v kompaktnej kabíne. Volant je kruhový, s klasickým logom Audi z pravého kovu. Audi tak zdôrazňuje návrat k autenticite a fyzickej kvalite – technológia tu nie je dominantná, ale prirodzene integrovaná.

Audi Concept C_8
Audi

Medzi TT a R8

Šéf Audi Gernot Döllner potvrdil, že Concept C nebude niesť meno TT ani R8. Pôjde o nový segment medzi oboma modelmi, pričom sériová verzia má prísť v roku 2027 prakticky v nezmenenej podobe. Automobilka uvažuje aj o voliteľných syntetických zvukoch či simulovanom radení prevodových stupňov, ktoré by mali zvýšiť emocionálne prepojenie vodiča s autom.

Nový začiatok pre Audi

Concept C symbolizuje zásadnú zmenu dizajnovej a produktovej filozofie. Spolu s ním Audi avizovalo lacnejší vstupný elektromobil, ktorý doplní športovú líniu. Redukcia k podstatnému, čisté plochy, dôraz na technológie a špičkový zážitok z jazdy – to všetko má definovať éru Audi po roku 2027.

Audi Concept C_5
Audi

Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP