Elektromobily sú rýchle, o tom niet pochýb. No skutočné športové auto nie je iba o rýchlosti a svoje si o tom myslí aj viceprezident nemeckej prémiovej automobilky Porsche.

Ako informoval český portál Autoforum, so súčasnými technológiami vraj ešte nedokážu vyrobiť športový elektromobil takých kvalít, aké má legendárne Porsche 911.

Martin Katler/FonTech

Športiak by totiž mal byť aj dobre ovládateľný, nemal by byť pretáčavý či nedotáčavý a mal by dobre držať na ceste. Faktorov, ktoré definujú špičkový športový voz, je hneď je niekoľko.

Legenda menom Porsche 911 tieto faktory spĺňa a pre mnohých ide o svätý grál toho, ako by malo vyzerať sériovo vyrábané, naozaj rýchle auto. Aj americké „muscle cars“ sú rýchle, no veční neprajníci budú namietať, že „vedia ísť iba rovno“.

Najmä tie staršie v zákrutách na európske športiaky výrazne strácajú. Môže za to umiestnenie motora, menej prepracovaný podvozok či celková hmotnosť, ktorá sa nedá oklamať ani pri elektromobiloch, nezávisle od rečí o „nízkom ťažisku“ vďaka akumulátorom v podlahe.

Spaľováky bude vyrábať minimálne najbližšie desaťročie

Ako uvádza portál Drive, viceprezident Porsche Frank-Steffen Walliser prezradil, že aj napriek masívnej elektrifikácii koncernu VW sa luxusná značka nechystá zastaviť vývoj svojich najpopulárnejších spaľovacích motorov.

Dávid Igaz / FonTech

Dôvod je jednoduchý, v súčasnosti by totiž nedokázali vyrobiť tak ľahký a dobre ovládateľný, emóciami nabitý elektromobil, akým je svätý grál Porsche 911. Aj keď sa elektrické Porsche Taycan predáva lepšie než legendárna 911-ka, pre mnohých zákazníkov by jej elektrická verzia v súčasnosti nebola dosť dobrá.

Váha, priestor a všetkom čo robí elektromobil elektromobilom, je proti tomu, aby dokázali vyrobiť naozaj zábavný športiak, ktorý by mohol nahradiť ich ikonu. Walliser sa však nebráni myšlienke, že jedného dňa, keď to technológie umožnia, elektrická 911-ka naozaj príde.

Porsche sa tak pridáva k automobilkám, ktoré dajú zákazníkom na výber, či siahnu po modeli s elektromotorom, alebo spaľovacím agregátom. Podobne to robí napríklad BMW či Toyota.

Elektrický športiak má aj svoje výhody

To, že Porsche zatiaľ nechce vyrobiť čistokrvný elektrický športiak, neznamená, že to neskúšajú iní a vďaka jednoduchosti prekračovania mýtickej hranice 1 000 koní elektromotormi, ich nie je vôbec najmenej.

Napríklad taký Rimac Nevera nemá v šprinte doposiaľ žiadnu konkurenciu.

Rimac

Šprint ale absolútne nepreveruje jazdné vlastnosti auta, na to musí Nevera zavítať na okruh. Kráľom legendárneho okruhu Nürburgring Nordschleife je stále Porsche 911 GT2 RS. Táto beštia zajazdila „zelené peklo“ za 6:38,835.

Najrýchlejším elektromobilom na okruhu je Tesla Model S Plaid s časom 7:35.579, čo je takmer o celú minútu pomalšie, než v prípade Porsche. Treba ale uznať, že Tesla nie je žiaden rodený športiak, ide skôr o rodinný sedan.

Až elektromobily zamiešajú karty aj na okruhu, budeme môcť povedať, že športovým spaľovákom konečne dokážu konkurovať aj v zákrutách.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú