Elektrické Porsche 911? Nič také stále vyrobiť nevieme, hovorí viceprezident automobilky
Elektromobily sú rýchle, o tom niet pochýb. No skutočné športové auto nie je iba o rýchlosti a svoje si o tom myslí aj viceprezident nemeckej prémiovej automobilky Porsche.
Ako informoval český portál Autoforum, so súčasnými technológiami vraj ešte nedokážu vyrobiť športový elektromobil takých kvalít, aké má legendárne Porsche 911.
Športiak by totiž mal byť aj dobre ovládateľný, nemal by byť pretáčavý či nedotáčavý a mal by dobre držať na ceste. Faktorov, ktoré definujú špičkový športový voz, je hneď je niekoľko.
Legenda menom Porsche 911 tieto faktory spĺňa a pre mnohých ide o svätý grál toho, ako by malo vyzerať sériovo vyrábané, naozaj rýchle auto. Aj americké „muscle cars“ sú rýchle, no veční neprajníci budú namietať, že „vedia ísť iba rovno“.
Najmä tie staršie v zákrutách na európske športiaky výrazne strácajú. Môže za to umiestnenie motora, menej prepracovaný podvozok či celková hmotnosť, ktorá sa nedá oklamať ani pri elektromobiloch, nezávisle od rečí o „nízkom ťažisku“ vďaka akumulátorom v podlahe.
Spaľováky bude vyrábať minimálne najbližšie desaťročie
Ako uvádza portál Drive, viceprezident Porsche Frank-Steffen Walliser prezradil, že aj napriek masívnej elektrifikácii koncernu VW sa luxusná značka nechystá zastaviť vývoj svojich najpopulárnejších spaľovacích motorov.
Dôvod je jednoduchý, v súčasnosti by totiž nedokázali vyrobiť tak ľahký a dobre ovládateľný, emóciami nabitý elektromobil, akým je svätý grál Porsche 911. Aj keď sa elektrické Porsche Taycan predáva lepšie než legendárna 911-ka, pre mnohých zákazníkov by jej elektrická verzia v súčasnosti nebola dosť dobrá.
Váha, priestor a všetkom čo robí elektromobil elektromobilom, je proti tomu, aby dokázali vyrobiť naozaj zábavný športiak, ktorý by mohol nahradiť ich ikonu. Walliser sa však nebráni myšlienke, že jedného dňa, keď to technológie umožnia, elektrická 911-ka naozaj príde.
Porsche sa tak pridáva k automobilkám, ktoré dajú zákazníkom na výber, či siahnu po modeli s elektromotorom, alebo spaľovacím agregátom. Podobne to robí napríklad BMW či Toyota.
Elektrický športiak má aj svoje výhody
To, že Porsche zatiaľ nechce vyrobiť čistokrvný elektrický športiak, neznamená, že to neskúšajú iní a vďaka jednoduchosti prekračovania mýtickej hranice 1 000 koní elektromotormi, ich nie je vôbec najmenej.
Napríklad taký Rimac Nevera nemá v šprinte doposiaľ žiadnu konkurenciu.
Šprint ale absolútne nepreveruje jazdné vlastnosti auta, na to musí Nevera zavítať na okruh. Kráľom legendárneho okruhu Nürburgring Nordschleife je stále Porsche 911 GT2 RS. Táto beštia zajazdila „zelené peklo“ za 6:38,835.
Najrýchlejším elektromobilom na okruhu je Tesla Model S Plaid s časom 7:35.579, čo je takmer o celú minútu pomalšie, než v prípade Porsche. Treba ale uznať, že Tesla nie je žiaden rodený športiak, ide skôr o rodinný sedan.
Až elektromobily zamiešajú karty aj na okruhu, budeme môcť povedať, že športovým spaľovákom konečne dokážu konkurovať aj v zákrutách.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
Nikde na svete sa to ešte nestalo. Dáta z Nórska lámu všetky rekordy v elektromobilite
Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
Výber Citroën auta pre mladú rodinu
Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
69-ročný Slovák s majetkom 270 miliónov eur: Najväčšia výhoda mojej generácie bola, že sme boli pri prerozdeľovaní majetku
Legendárne kúpele zatvárajú brány. Slováci ich milovali pre liečivú vodu a unikátnu architektúru
Dôchodky stúpnu o 3,7 %, matky dostanú viac. Niektorí seniori si v roku prilepšia hneď dvakrát (VÝPOČET)
Finfluenceri prezrádzajú: 8 vecí, ktoré prestali kupovať, vďaka čomu ušetrili stovky eur (ZOZNAM)
Rusko je už vo „fáze nula“ vojny s NATO, varuje prestížny think-tank: Toto sú 3 znaky, ktoré to dokazujú
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Legendy na kolesách. Toto je TOP 8 áut od zaniknutých automobiliek, ktoré predbehli dobu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
- Američania dramaticky vylepšia dojazd elektromobilov. Vyvinuli inovatívnu technológiu
-
- Vyriešili najväčší zlozvyk vodičov na diaľnici. Slovákom hrozí pokuta za činnosť, ktorú robia denne
- Policajti to ignorujú a riziko narastá. Vodičov začalo za volantom ohrozovať niečo horšie ako mobily
- Dvere Cybertrucku sa neotvorili, študenti zomreli v plameňoch. Tesla čelí žalobe za stovky miliónov
- Z Álp prichádza energetická revolúcia. Švajčiari spojili vodík, batérie a umelú inteligenciu
- Obľúbená automobilka sa vysmiala trendom. Jej nový elektromobil je ultralacný a váži len 800 kg
EÚ chce vlastnú umelú inteligenciu. Cieľom je 75 % firiem s AI do roku 2030
To, čo sa stalo v Nemecku, nečakal nikto. Prémiové značky dostali tvrdú lekciu
Obľúbená čínska značka všetkých prekvapila. Otvorila obchod budúcnosti, aký si ešte nevidel
Rusko získava kľúčové západné technológie. Zelenskyj ich v zostrelených zbraniach napočítal 100-tisíc
Slovákov okrádajú o tisíce eur na podvodných portáloch. SACKA upozorňuje na dovolenkový zločin
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP