Elektrické kolobežky Mantis sú jednými z najrýchlejších. Na plné nabitie prejdú viac ako 60 km
Kolobežky na elektrický pohon sa stali novým trendom v osobnej doprave v preplnených mestách, kde vodičom ponúkajú možnosť rýchlej prepravy bez čakania v zápche. Mnohé sa však odlišujú svojou výbavou a najmä výkonom, ktorý však teraz pre milovníkov rýchlosti zdvihla vo svojich nových modeloch floridská spoločnosť. Nová dvojica kolobežiek disponuje poriadne výkonnými elektromotormi a batériami, ktoré zvládnu na jedno nabitie aj viac ako 80 km, informuje Electrek.
Kvôli rastúcej popularite elektrických kolobežiek začali mnohé krajiny, vrátane Slovenska, upravovať zákony, v ktorých je majiteľ takéhoto dopravného prostriedku o výkone viac ako 250 W vodičom nemotorového vozidla. Takýto výkon elektromotora je však v porovnaní s novými kolobežkami Mantis iba zlomkom toho, čo dokáže ponúknuť ich hnacie ústrojenstvo.
Výkonné kolobežky s dlhým dojazdom
Floridský výrobca sa totiž do dvojice nových kolobežiek rozhodol vložiť až dva 1 kW elektromotory, ktoré im ponúkajú kontinuálny výkon 2 000 W. V porovnaní s ostatnými modelmi predávanými aj na Slovensku majú tieto kúsky aj o poznanie väčšie batérie, ktoré sa postarajú o fantastický dojazd. Prakticky sa líšia práve v kapacite batérií. Základná verzia kolobežky Mantis o hmotnosti 27,7 kg ponúka vodičovi 17,5 Ah batériu s kapacitou 1 kWh, ktorá v Eco režime pohodlne zvládne prejsť na nabitie aj 64 km.
Vybavenejší model s hmotnosťou 29 kg potom disponuje 24.5 Ah batériou s kapacitou 1.5 kWh, ktorá sa postará o výrazne dlhší dojazd, a to až do 88 km. Veľké batérie však prinášajú aj jedno negatívum, ktorým je dlhší čas nabíjania. S priloženou 2 A nabíjačkou výrobca uvádza, že nabitie na 100 % kapacity potrvá približne 8 až 12 hodín. Výrobca však do budúcnosti plánuje aj rýchlonabíjačku. V spomínanom Eco režime však kolobežky využívajú iba jeden 1 kW motor a dokážu jazdiť maximálnou rýchlosťou 48 km/h.
Nenechaj si ujsť
Už to dávno nie sú len smarfóny. Slovenskí operátori šikovne zareagovali aj na novodobé elektrické fenomény
Pri využití najvyššieho dostupného výkonu sa však môže výdrž batérie skrátiť, na čo má vplyv aj viacero ďalších faktorov, akými sú stúpanie cesty či hmotnosť vodiča. Obe kolobežky sú vybavené hydraulickým brzdným systémom, no v základnej verzii nájdeme polo-hydraulické brzdy, ktoré sú, podobne ako mechanické kotúčové brzdy, ovládané káblom, no samotné strmene využívajú hydrauliku. Pro verzia ale obsahuje plne hydraulický brzdný systém, spolu s nádržkou na brzdovú kvapalinu, vďaka čomu ponúka lepší brzdný účinok.
Nechýba samozrejme ani LED displej, ktorý je v základnej verzii iba jeden, no Pro prevedenie kolobežky disponuje dvomi takýmito obrazovkami a navyše má aj LED pásik pre lepšiu viditeľnosť vodiča v tme. Takto vybavené kolobežky sa od ostatných modelov líšia nielen svojim výkonom a výdržou batérií, ale aj samotnou cenou, ktorá je výrazne vyššia než na akú sme zvyknutí.
Obe sú však dostupné iba na území USA. Zdá sa teda, že do Európy tieto rýchle kolobežky nezavítajú. Základná kolobežka Mantis s 1 kWh batériou stojí približne 1 350 € a cena vybavenejšieho modelu sa vyšplhala na úctyhodných 1 890 €.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Ničí bez výstrelu všetky ciele do 8 km. USA testujú laserové delo, drony si už viac neškrtnú
Dreame L50 Pro Ultra a L50 Ultra: Robotické vysávače, ktoré menia pravidlá hry
iPhone stráca lesk. Slováci už nechcú míňať za mobily 1000 eur a našli si nového miláčika
AdBlock pre reálny svet? S týmito okuliarmi neuvidíš žiadne reklamy
Koniec kompromisov. Huawei spustil na hodinkách Slovákmi vymodlenú funkciu, tu je návod
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Nemocnica pre Startitup opísala realitu krízy: Zatvárame ambulancie, prepúšťame
Izraelsko-iránsky konflikt mení mapu sveta. Ako ho čítať a čo z neho plynie pre Slovensko (ANALÝZA)
„Vytvoril som biznis, ktorý mi zarába 15 000 eur mesačne.“ Sebastian sa navždy vzdal práce v korporáte
Rusko zamiešalo karty v globálnom boji o „biele zlato“. Obsadilo jednu z najväčších zásob lítia v Európe
Štát spúšťa „porovnávač“ cien potravín: Vyskúšali sme, ako ukazuje rozdiely medzi obchodmi a regiónmi
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
-
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Vedci neverili výsledkom svojho výskumu. Agresívna jazda vraj môže predĺžiť životnosť batérie
-
- O toto išlo Rusom celý čas. Obsadili jedno z najväčších ložísk dôležitej suroviny v Európe
- Lacný ako Fabia, výkonný ako Porsche. Známa značka spustila predaj auta s dojazdom 2 000 km
- Americkí vedci nahradili v batériách meď týmto revolučným materiálom a výsledok ich šokoval. Svet elektromobility to môže úplne zmeniť
- BMW ide po Tesle. Nemci ukázali špičkové EV s dojazdom 900 km, ktoré pochová Model 3
- Chcel poradiť, pokúsila sa ho zabiť. Umelá inteligencia šokovala svet návodom na „chemickú zbraň“
Rusko chce ovládnuť čínsky trh s kľúčovou surovinou, Indii ponúka „oceľové srdce“
Na Slovensku môžeme závidieť. U našich susedov spustili vo vlakoch testovanie Starlinku
Veľká zmena v slovenskej energetike: ZSE a VSE sa spojili, vzniká nová éra
Pre Teslu to už nemôže byť horšie. Na kľúčových európskych trhoch sa prepadla až o 60 %
Trump má vážny problém. Iránski hackeri hrozia, že zverejnia 100 GB dát e-mailov „jeho ľudí“
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP