Monštrum, ktoré ohromuje luxusom a výkonom. Elektrické Géčko dokáže veci, ktorým neuveríš (test)
Na svete niet automobilového nadšenca, ktorý by nepoznal Mercedes triedy G. Ikonické auto, ktoré sa vyrába už od roku 1979 sa stalo za vyše 40 rokov legendou a v roku 2024 prišla revolúcia v podobe prvého elektrického Géčka.
Ultimátne terénne vozidlo s maximálnou dávkou luxusu sa však behom niekoľkých dekád vypracovalo na auto, ktoré prezentuje status svojho majiteľa a väčšina Géčiek taký náročnejší terén nikdy ani nevidela.
Terénne schopnosti sú však stále na prvom mieste a či chceš, alebo nie, elektrické Géčko ich posúva na úplne nový level. Ja som sa o tom mohol presvedčiť na offroadovej dráhe v Poľsku, kde sme si mohli medzi prvými vyskúšať Mercedes G-class with EQ Technology.
Špičkové parametre mu umožňujú neuveriteľné kúsky
V podlahe elektrického Géčka je umiestnený akumulátor s kapacitou 116 kWh, integrovaný do rebrinového rámu. Tento akumulátor nielen zabezpečuje nízke ťažisko, ale aj dostatočnú energiu na dojazd až 473 km podľa štandardu WLTP. Jeho umiestnenie v skrini s vysokou torznou tuhosťou zaručuje ochranu pred vniknutím vody a nečistôt.
Nízke ťažisko má za následok, že elektrická trieda G zvládne prejsť terénom s bočným náklonom až 35 stupňov. Ako sa v skutočnosti cíti vodič pri takomto náklone, sa len ťažko opisuje slovami a môžem povedať, že tento limit na testovacej trati sa neodvážil vyskúšať každý.
Batéria je teda veľmi dobre zabezpečená aj proti vniknutiu vody, brodivosť sa pri tomto aute pohybuje na úrovni 850 mm. Auto teda bezpečne dokáže prejsť vodou hlbokou bezmála jeden meter.
Elektrický pohon umožňuje takmer nemožné
Elektrický pohon umožňuje poháňať každé jedno koleso nezávisle od tých ostatných, vďaka čomu získala elektrická trieda G neskutočné schopnosti. Funkciu G-Turn asi predstavovať nemusím, na internete koluje množstvo videí ako sa Géčko otočí na mieste o 180 stupňov. Netvrdím, že sa to nedá využiť v praxi, no podľa mňa skôr ide o „zábavku“ ktorou vie majiteľ zamachrovať pred kamarátmi.
Oveľa väčší zmysel mi dávala pri jazde v teréne funkcia G-Steering. Táto funkcia je dostupná pri offroadovom jazdnom režime a na jej aktivovanie je nutné stlačiť hardvérové tlačidlo na prístrojovej doske. Ak je funkcia G-Steering aktivovaná, tak pri plnom zatočení volantom trieda G zablokuje ľavé alebo pravé koleso podľa toho, kam chce vodič zabočiť.
Zablokovanie jedného z kolies má za následok, že auto sa stane aj pri nízkej rýchlosti pretáčavé a zadok dokáže odhodiť smerom von zo zákruty. Takto dokáže elektrické Géčko zvládnuť aj tie najostrejšie zabočenia prakticky „za roh“.
Elektromotory dokážu oveľa lepšie a precíznejšie dávkovať výkon a točivý moment na kolesá. Aj vďaka tomu dokáže elektrická trieda G prejsť stúpaním až 100 %, čiže dokáže vyjsť na kopec, ktorého uhol je 45 %. Ja som autom zastavil uprostred kopca, ktorý mal stúpanie okolo 40 % a auto sa aj v takto prudkom kopci dokázalo pohnúť vpred, akoby sa nič nedialo.
Takmer na nerozoznanie od benzínového Géčka
Pre fanúšikov dizajnu triedy G je rozhodne dobrou správou, že elektrická verzia je takmer na nerozoznanie od tej benzínovej. Inžinieri implementovali zopár detailov, ktoré zlepšujú aerodynamiku vozidla, avšak tie sú na prvý pohľad takmer neviditeľné.
V interiéri je to ale stará známa pieseň, všetko je robustné presne tak, ako sa na triedu G patrí. Zaujímavou funkciou je aj kamerový pohľad pod autom. Obraz z prednej kamery sa totiž virtuálne dopočítava pod auto a vodič tak má prehľad, čo sa nachádza pod vozidlom a kolesami.
Túto funkciu som počas jázd využil pri prejazde cez dve brvná. Vďaka pohľadu pod autom som videl, či som kolesami správne na brvnách a aj to, či som nimi už prešiel.
Prvý rok dostupná len Edition One
Ako sme informovali už dávnejšie, cena elektrického „Géčka“ začína od 148 866 eur s DPH, pričom ceny modelu EDITION ONE začínajú od 199 188 eur s DPH. Práve Edition One bude ako jediná dostupná počas prvého roka výroby elektrickej triedy G.
V ťažkom teréne je elektrická verzia bez pochýb lepšia a agilnejšia než jej spaľovací náprotivok. Pravdou však je, že drvivá väčšina majiteľov triedy G si auto kupuje kvôli štýlu či zvuku V8. Dobrou správou však je, že benzínová verzia rozhodne nekončí a po boku elektrického Géčka bude naďalej dostupná aj objemná V8.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Je to oficiálne: Elon Musk konečne spustil novú éru dopravy, prvé recenzie prekvapili (+videá)
Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
Elektromotory vložia do kolies. Volkswagen plánuje vysokovýkonnú beštiu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Bezpečnostné služby odhalili pokus o atentát na prezidenta Zelenského, zadržali vojaka vo výslužbe
Výživná potravina podporuje „nočné“ spaľovanie tukov. Stačí ju zjesť pred spaním, v chladničke ju má skoro každý
FOTO Satelitné snímky ukazujú dopad amerických útokov na iránske jadrové zariadenia
Maďarsko a Slovensko odmietli podporiť 18. balík sankcií voči Rusku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Dacia spôsobí cenovú revolúciu. Chystá elektromobil pod 15 000 eur, poznáme dojazd aj parametre
-
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Napájala by celý svet až 2 roky. V Európe našli pod zemou masívne ložisko „čistej energie”
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
-
- Automobilky majú dilemu: Kia odhalila pravdu o elektromobiloch, ktorú Brusel nechce počuť
- Švajčiarsko zaplatilo 100 000 eur za porovnanie spaľováku a EV. Keď zistili výsledky, radšej ich ututlali
- Na nabíjanie zabudni. Na svete je prvý elektromobil s nekonečným dojazdom (+video)
- Majitelia spaľovákov sa chytajú za hlavu. Batérie v elektromobiloch sú trvácnejšie, než ich autá
- Ani elektrina, ani benzín. Dve obrovské automobilky sa spojili a odhalili pohon budúcnosti
Slovensko podporí zelenú energiu. Na OZE a batérie vyčlení 30 miliónov eur
Slováci testujú robota na priechodoch pre chodcov. Humanoid má ochrániť deti
Chce chrániť dôveru aj autorské práva. Slovensko má prvý etický kódex pre umelú inteligenciu
Trhy cítia napätie. Zlato opäť ukazuje, prečo je bezpečné aktívum
Už čoskoro sa dozvieme výsledky. SAV testuje vakcíny proti COVID-19
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Počet nakazených stúpol o 750 percent. Experti varujú Slovákov pred dovolenkou v Taliansku
Bezpečnostné služby odhalili pokus o atentát na prezidenta Zelenského, zadržali vojaka vo výslužbe
Výživná potravina podporuje „nočné“ spaľovanie tukov. Stačí ju zjesť pred spaním, v chladničke ju má skoro každý
FOTO Satelitné snímky ukazujú dopad amerických útokov na iránske jadrové zariadenia
Maďarsko a Slovensko odmietli podporiť 18. balík sankcií voči Rusku
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené