Monštrum, ktoré ohromuje luxusom a výkonom. Elektrické Géčko dokáže veci, ktorým neuveríš (test)
Na svete niet automobilového nadšenca, ktorý by nepoznal Mercedes triedy G. Ikonické auto, ktoré sa vyrába už od roku 1979 sa stalo za vyše 40 rokov legendou a v roku 2024 prišla revolúcia v podobe prvého elektrického Géčka.
Ultimátne terénne vozidlo s maximálnou dávkou luxusu sa však behom niekoľkých dekád vypracovalo na auto, ktoré prezentuje status svojho majiteľa a väčšina Géčiek taký náročnejší terén nikdy ani nevidela.
Terénne schopnosti sú však stále na prvom mieste a či chceš, alebo nie, elektrické Géčko ich posúva na úplne nový level. Ja som sa o tom mohol presvedčiť na offroadovej dráhe v Poľsku, kde sme si mohli medzi prvými vyskúšať Mercedes G-class with EQ Technology.
Špičkové parametre mu umožňujú neuveriteľné kúsky
V podlahe elektrického Géčka je umiestnený akumulátor s kapacitou 116 kWh, integrovaný do rebrinového rámu. Tento akumulátor nielen zabezpečuje nízke ťažisko, ale aj dostatočnú energiu na dojazd až 473 km podľa štandardu WLTP. Jeho umiestnenie v skrini s vysokou torznou tuhosťou zaručuje ochranu pred vniknutím vody a nečistôt.
Nízke ťažisko má za následok, že elektrická trieda G zvládne prejsť terénom s bočným náklonom až 35 stupňov. Ako sa v skutočnosti cíti vodič pri takomto náklone, sa len ťažko opisuje slovami a môžem povedať, že tento limit na testovacej trati sa neodvážil vyskúšať každý.
Batéria je teda veľmi dobre zabezpečená aj proti vniknutiu vody, brodivosť sa pri tomto aute pohybuje na úrovni 850 mm. Auto teda bezpečne dokáže prejsť vodou hlbokou bezmála jeden meter.
Elektrický pohon umožňuje takmer nemožné
Elektrický pohon umožňuje poháňať každé jedno koleso nezávisle od tých ostatných, vďaka čomu získala elektrická trieda G neskutočné schopnosti. Funkciu G-Turn asi predstavovať nemusím, na internete koluje množstvo videí ako sa Géčko otočí na mieste o 180 stupňov. Netvrdím, že sa to nedá využiť v praxi, no podľa mňa skôr ide o „zábavku“ ktorou vie majiteľ zamachrovať pred kamarátmi.
Oveľa väčší zmysel mi dávala pri jazde v teréne funkcia G-Steering. Táto funkcia je dostupná pri offroadovom jazdnom režime a na jej aktivovanie je nutné stlačiť hardvérové tlačidlo na prístrojovej doske. Ak je funkcia G-Steering aktivovaná, tak pri plnom zatočení volantom trieda G zablokuje ľavé alebo pravé koleso podľa toho, kam chce vodič zabočiť.
Zablokovanie jedného z kolies má za následok, že auto sa stane aj pri nízkej rýchlosti pretáčavé a zadok dokáže odhodiť smerom von zo zákruty. Takto dokáže elektrické Géčko zvládnuť aj tie najostrejšie zabočenia prakticky „za roh“.
Elektromotory dokážu oveľa lepšie a precíznejšie dávkovať výkon a točivý moment na kolesá. Aj vďaka tomu dokáže elektrická trieda G prejsť stúpaním až 100 %, čiže dokáže vyjsť na kopec, ktorého uhol je 45 %. Ja som autom zastavil uprostred kopca, ktorý mal stúpanie okolo 40 % a auto sa aj v takto prudkom kopci dokázalo pohnúť vpred, akoby sa nič nedialo.
Takmer na nerozoznanie od benzínového Géčka
Pre fanúšikov dizajnu triedy G je rozhodne dobrou správou, že elektrická verzia je takmer na nerozoznanie od tej benzínovej. Inžinieri implementovali zopár detailov, ktoré zlepšujú aerodynamiku vozidla, avšak tie sú na prvý pohľad takmer neviditeľné.
V interiéri je to ale stará známa pieseň, všetko je robustné presne tak, ako sa na triedu G patrí. Zaujímavou funkciou je aj kamerový pohľad pod autom. Obraz z prednej kamery sa totiž virtuálne dopočítava pod auto a vodič tak má prehľad, čo sa nachádza pod vozidlom a kolesami.
Túto funkciu som počas jázd využil pri prejazde cez dve brvná. Vďaka pohľadu pod autom som videl, či som kolesami správne na brvnách a aj to, či som nimi už prešiel.
Prvý rok dostupná len Edition One
Ako sme informovali už dávnejšie, cena elektrického „Géčka“ začína od 148 866 eur s DPH, pričom ceny modelu EDITION ONE začínajú od 199 188 eur s DPH. Práve Edition One bude ako jediná dostupná počas prvého roka výroby elektrickej triedy G.
V ťažkom teréne je elektrická verzia bez pochýb lepšia a agilnejšia než jej spaľovací náprotivok. Pravdou však je, že drvivá väčšina majiteľov triedy G si auto kupuje kvôli štýlu či zvuku V8. Dobrou správou však je, že benzínová verzia rozhodne nekončí a po boku elektrického Géčka bude naďalej dostupná aj objemná V8.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
Veľmoc dala zelenú autu budúcnosti. Lietajúci elektromobil s dojazdom 1000 km je za rohom
Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohoda 2025 odhalila ďalšie veľké meno. Na letisku v Trenčíne vystúpi hudobná ikona
Mozgová hmla či výpadky pamäti: Príznaky menopauzy môžu byť tichým varovaním pred zákernou chorobou
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Víťazkou prestížnej súťaže je druhýkrát po sebe žena: Slovenka Martina porazila viac ako 200 súťažiacich
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Má 340 koní a 560 km dojazd. Nová Škoda je najvýkonnejšie auto milovanej značky
-
- Na Slovensko vstupuje ďalšia automobilka. Bude u nás predávať prémiový aj lacný elektromobil
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdila to ďalšia štúdia
-
- Majitelia elektromobilov dostali studenú sprchu. Po novom majú platiť nespravodlivú a vysokú daň
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Postavili najväčšiu loď sveta s pohonom budúcnosti
- Je ultrabezpečné a má úchvatný výkon. Toto hybridné SUV prejde bez tankovania takmer 1 500 km
- Čína má plán, ktorý zničí benzínky. Zmazali najväčšiu slabinu elektromobilov, odborníci im tlieskajú
- Najväčšia automobilka sveta kolíše. Bojí sa riskovať a zvažuje stopku pre elektromobily
Zlato kleslo najprudšie za posledné týždne. Môže za to dohoda medzi USA a Čínou
Koniec éry inkluzívnych programov v korporáciách? Toto nikto nečakal
Spolupráca cez oceán. EÚ a Japonsko sa zameriavajú na digitálnu suverenitu
Banka vstupuje do AI. Slovenská sporiteľňa chce zodpovedné inovácie
Slovenská veda naberá výkon. Nový superpočítač Perun zmení výskum aj AI
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Pohoda 2025 odhalila ďalšie veľké meno. Na letisku v Trenčíne vystúpi hudobná ikona
Mozgová hmla či výpadky pamäti: Príznaky menopauzy môžu byť tichým varovaním pred zákernou chorobou
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov zodpovie prvú otázku. Otestuj sa, či by ťa Einstein prijal do svojho klubu fyzikov
Víťazkou prestížnej súťaže je druhýkrát po sebe žena: Slovenka Martina porazila viac ako 200 súťažiacich
Podporí trávenie, imunitu a môže ochrániť pred rakovinou: Nápoj, ktorý by nemal chýbať v tvojom jedálničku
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené