Elektrická Škoda Enyaq dostane krásny interiér. Minimalizmus obohatí veľký stredový displej
Oficiálne predstavenie elektrického SUV Škody prebehne 1. septembra. Po tom, čo poznáme jeho základné špecifikácie a maskovaný exteriér, Škoda najnovšie odhalila, ako bude vyzerať interiér Enyaqu iV, informuje Motor 1.
Článkov o zamaskovanej Škode Enyaq na cestách sme písali hneď niekoľko, dokonca sme si ju na vlastnej koži exkluzívne vyskúšali na vidieckych cestách v Írsku, no až doteraz sme nevedeli, ako bude skutočne vyzerať jej interiér. Česká automobilka však odhalila skice interiéru, ktorý má ponúknuť mimoriadne priestrannú kabínu a úplne nový koncept vybavenia. Navyše sa od sériového modelu až tak veľmi nebude líšiť, práve naopak, je takmer na vlas rovnaký.
Ako informuje Škoda, interiér je teda inšpirovaný prvkami moderného životného prostredia. Norbert Weber, vedúci dizajnu, prezradil, že ponúkne mimoriadne priestranné rozmery, čomu prispieva aj plochá podlaha, ktorá nemá stredový tunel.
To, že Škoda skutočne myslela na životné prostredie, potvrdzujú poťahy sedadiel, ktoré sú vyrobené z nespracovanej vlny v 40 % pomere, pričom zvyšných 60 % tvorí polyester vyrobený z recyklovaných PET fliaš. V interiéri nájdeme okrem iného aj 13-palcový dotykový displej (Enyaq bude prvý elektromobil z koncernu s takto veľkým displejom) a head-up displej s rozšírenou realitou.
Enyaq okrem toho ponúkne nový prístup k individualizácii interiéru. Nečakajme teda tradičné výbavové stupne, ale jasne štruktúrované balíčky. Individuálne konfigurovanie bude jednoduché a zároveň veľmi prispôsobiteľné.
Priestrannosť interiéru je možná najmä vďaka dlhému rázvoru platformy MEB. Okrem obrovského priestoru pre pasažierov Enyaq ponúka batožinový priestor s objemom úctyhodných 585 litrov a bude vôbec prvé sériové vozidlo automobilky vyrábanej na báze tejto platformy. Ďalším vozidlom postavenom na tejto platforme bude „súrodenec“ Volkswagen ID.4.
K dispozícii bude len v 5 miestnom prevedení a celkové rozmery sú 4648 mm na dĺžku, 1877 mm na šírku, 1618 mm na výšku a rázvor náprav dosahuje 2765 mm. Batožinový priestor má objem 585 litrov.
Základným kameňom úspechu bude v tomto prípade aj odhadovaný dojazd 500 km podľa metodiky WLTP, pričom pri začiatku sériovej výroby a po niekoľkých softvérových vylepšeniach sa môžeme pokojne prehupnúť aj cez hranicu 500 km. Celkovo budú k dispozícii dva varianty pohonu, tri rôzne kapacity batérie a päť výkonových verzií synchrónneho elektromotora s permanentným magnetom. Rozdelené sú nasledovne:
- 55 kWh batéria – Výkon 109 kW / 146 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 340 km, celkovo 192 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
- 62 kWh batéria – Výkon 132 kW / 177 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 390 km, celkovo 216 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
- 82 kWh batéria – Výkon 150 kW / 201 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 500 km, celkovo 288 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
Špeciálna verzia 80X: 82 kWh batéria, výkon 195 kW / 261 koní, pohon všetkých kolies, dojazd WLTP 460 km
Špeciálna verzia RS: 82 kWh batéria, výkon 225 kW / 301 koní, pohon všetkých kolies, dojazd WLTP 460 km, zrýchlenie na 100 km/h 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť 180 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tomu už dnes nemôže veriť nikto. Kia znegovala najväčší mýtus odporcov elektromobility
Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
Audi drasticky mení svoju filozofiu. Elektrický Concept C je vízia značky, ktorá ma nahradiť ikonické modely TT a R8
Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Experti náhle menia predpoveď na zimu 2025: Odhalili, kedy k nám prenikne arktický vzduch
Fico sa stretol v Užhorode so Zelenským tvárou v tvár. Dohodli sa na rokovaní na Slovensku
Nález tela neznámeho muža v centre mesta: Polícia spustila vyšetrovanie
Kamenický ostro skritizoval PS: „Tomuto sa nehovorí veľký tresk, ale skôr hanba na sto rokov“
Stretnutie Fico–Zelenskyj nie je náhoda: „Bude naozaj veľmi dôležité, ak k nemu príde,“ tvrdí odborník
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
- Automobilový priemysel čelí obrovskej kríze. Európa robí veľkú chybu, za ktorú môže draho zaplatiť
- Trh s elektromobilmi v Číne explodoval. Teraz mu hrozí vlastná smrť
-
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
- Nový plán Tesly je fiasko. Elektromobily zmizli, toto má podľa Muska zachrániť budúcnosť
- Stojí len 8 200 eur. Čínska značka pôsobiaca aj na Slovensku, predstavila elektromobil s novou technológiou
-
- Najväčší problém elektromobilov rozpustili ako cukrovú vatu. Vedci ukázali riešenie, ktoré všetko zmení
- BMW to myslí naozaj vážne. Už čoskoro spustí sériovu výrobu odpísaného pohonu áut
- EÚ ide po vodičoch. Drastické zmeny pocítia aj Slováci, za toto ti môžu zobrať vodičák (PREHĽAD)
- Vybabral s Rusmi a tí sa nestihli čudovať. Vojak unikol z obkľúčenia ako z vojenského sci-fi filmu
- Volkswagen priznal veľký omyl. Ich elektromobily boli „chladničky na kolesách“, prídu radikálne zmeny
Historický úspech na trhu ojazdených áut. SUV a crossovery vedú naprieč regiónom
Liga proti rakovine spustila AI poradkyňu. Ženám radí nonstop a zadarmo
Fico a Zelenskyj sa stretli v Užhorode. Témou bola energetika aj mier
Oficiálne závery sú vonku. SAV potvrdzuje bezpečné množstvá DNA v dávke
Putin a Si Ťin-pching sa rozprávali o nesmrteľnosti. Chcú sa dožiť 150 rokov, televízia zvuk vypla
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP