Elektrická Škoda Enyaq dostane krásny interiér. Minimalizmus obohatí veľký stredový displej
Oficiálne predstavenie elektrického SUV Škody prebehne 1. septembra. Po tom, čo poznáme jeho základné špecifikácie a maskovaný exteriér, Škoda najnovšie odhalila, ako bude vyzerať interiér Enyaqu iV, informuje Motor 1.
Článkov o zamaskovanej Škode Enyaq na cestách sme písali hneď niekoľko, dokonca sme si ju na vlastnej koži exkluzívne vyskúšali na vidieckych cestách v Írsku, no až doteraz sme nevedeli, ako bude skutočne vyzerať jej interiér. Česká automobilka však odhalila skice interiéru, ktorý má ponúknuť mimoriadne priestrannú kabínu a úplne nový koncept vybavenia. Navyše sa od sériového modelu až tak veľmi nebude líšiť, práve naopak, je takmer na vlas rovnaký.
Ako informuje Škoda, interiér je teda inšpirovaný prvkami moderného životného prostredia. Norbert Weber, vedúci dizajnu, prezradil, že ponúkne mimoriadne priestranné rozmery, čomu prispieva aj plochá podlaha, ktorá nemá stredový tunel.
To, že Škoda skutočne myslela na životné prostredie, potvrdzujú poťahy sedadiel, ktoré sú vyrobené z nespracovanej vlny v 40 % pomere, pričom zvyšných 60 % tvorí polyester vyrobený z recyklovaných PET fliaš. V interiéri nájdeme okrem iného aj 13-palcový dotykový displej (Enyaq bude prvý elektromobil z koncernu s takto veľkým displejom) a head-up displej s rozšírenou realitou.
Enyaq okrem toho ponúkne nový prístup k individualizácii interiéru. Nečakajme teda tradičné výbavové stupne, ale jasne štruktúrované balíčky. Individuálne konfigurovanie bude jednoduché a zároveň veľmi prispôsobiteľné.
Priestrannosť interiéru je možná najmä vďaka dlhému rázvoru platformy MEB. Okrem obrovského priestoru pre pasažierov Enyaq ponúka batožinový priestor s objemom úctyhodných 585 litrov a bude vôbec prvé sériové vozidlo automobilky vyrábanej na báze tejto platformy. Ďalším vozidlom postavenom na tejto platforme bude „súrodenec“ Volkswagen ID.4.
K dispozícii bude len v 5 miestnom prevedení a celkové rozmery sú 4648 mm na dĺžku, 1877 mm na šírku, 1618 mm na výšku a rázvor náprav dosahuje 2765 mm. Batožinový priestor má objem 585 litrov.
Základným kameňom úspechu bude v tomto prípade aj odhadovaný dojazd 500 km podľa metodiky WLTP, pričom pri začiatku sériovej výroby a po niekoľkých softvérových vylepšeniach sa môžeme pokojne prehupnúť aj cez hranicu 500 km. Celkovo budú k dispozícii dva varianty pohonu, tri rôzne kapacity batérie a päť výkonových verzií synchrónneho elektromotora s permanentným magnetom. Rozdelené sú nasledovne:
- 55 kWh batéria – Výkon 109 kW / 146 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 340 km, celkovo 192 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
- 62 kWh batéria – Výkon 132 kW / 177 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 390 km, celkovo 216 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
- 82 kWh batéria – Výkon 150 kW / 201 koní, pohon zadnej nápravy, dojazd WLTP 500 km, celkovo 288 kusov Li-ion článkov batérie v podlahe
Špeciálna verzia 80X: 82 kWh batéria, výkon 195 kW / 261 koní, pohon všetkých kolies, dojazd WLTP 460 km
Špeciálna verzia RS: 82 kWh batéria, výkon 225 kW / 301 koní, pohon všetkých kolies, dojazd WLTP 460 km, zrýchlenie na 100 km/h 6,2 sekundy, maximálna rýchlosť 180 km/h.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
400 kW nabíjanie na dosah ruky. Slovákom pribudla „diaľnica nabíjačiek“, ktorú určite neminieš
Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Šanca na prežitie je len 1 %. Slovensko má druhý najvyšší výskyt rakoviny pankreasu. Toto ju môže spúšťať, tvrdia vedci
Sladené nápoje miznú z regálov: Trhu hrozí kolaps, štát môže prísť o milióny
Unikol plán rozdelenia Ukrajiny. USA a Rusko chcú použiť „model Západného brehu“ na ukončenie vojny
Najnovší PRIESKUM: Smer stráca slovenských mužov, PS je lídrom na scéne
Tragédia na trati: Muž vošiel do jazdnej dráhy vlaku, doprava je úplne zastavená
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Totálne fiasko Nemcov: Auto, ktoré malo jazdiť zadarmo zo slnka, dnes predávajú za pár stoviek eur
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Z tohto nového radaru si ľudia trhajú vlasy. Vodičov zarazilo, keď zistili, ako funguje
- Toto sú najväčší „žrúti” elektrickej energie aj slovenských domácností. Víťaz ťa prekvapí
-
- Najnovší vynález Číňanov navždy zmení elektromobily. Môže byť nasadený okamžite a pochovať spaľováky
- Slováci vybabrali s nezáujmom štátu. Kupujú čoraz viac elektromobilov z alternatívneho trhu
- Trhu hrozí úplný kolaps. Šéf veľkej automobilky sa otvorene postavil proti zákazu spaľovákov
- Nissan všetkých zaskočil. Nový elektromobil má dojazd 417 km a nízku cenu, ktorá otrasie segmentom
- Batériu nabiješ za 5 minút a následne autom prejdeš 3 000 kilometrov. Známy výrobca chce šokovať svet
Rada Európy vyslala jasný odkaz: Prestaňte predávať zbrane do tejto krajiny
Niečo sa chystá a „nikto nevie čo“. USA začali vojenské cvičenia s nečakanou krajinou
Na objavenie čakal 66 rokov. Antarktída odkryla príbeh vedca, ktorý nečakane zmizol
Tesla sa pustí do energetiky. Britom ponúkne elektrinu aj nové možnosti
Pokuty až 18-tisíc eur. Taliansko ide po vodičoch bez kompromisov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP