Elektrická dodávka Volskwagenu konečne spoznala cenu. Koľko stojí ID. Buzz?
Elektrickú dodávku od VW poznáme už nejaký piatok, no všetky informácie o cene boli doposiaľ iba dohady. Ako informuje portál Electrive, konečne poznáme prvú európsku cenovku ID. Buzz, ktorá začína na sume tesne pod 65 000 €.
VW ID. Buzz tak je doposiaľ najdrahším elektromobilom automobilky, čo sa dá ale vzhľadom na veľkosť a možnosti vozidla pochopiť. Taký Volkswagen ID.5 sa na slovenskom trhu predáva od 48 790 €.
VW ID. Buzz začína vo verzii na prepravu osôb až na 64 581 €. Verzia cargo je o niečo lacnejšia, v Nemecku sa bude predávať od 54 430 €. Tieto ceny sa objavili v PDF dokumente Federálneho úradu pre ekonomiku a kontrolu exportu v Nemecku. Rovnaké, respektíve podobné cenovky môžeme očakávať aj na našom trhu.
Najdrahší, no zároveň najlepší
VW ID. Buzz priniesol niekoľko zásadných vylepšení oproti doterajším elektromobilom postaveným na platforme MEB. Vylepšením prešlo nabíjanie, ktoré teraz podporuje maximálny výkon až 170 kW, vďaka čomu sa ID. Buzz nabije z 5 na 80 % už za 30 minút. Výkon elektromotora platformy MEB zostal zachovaný a ID. Buzz má „pod kapotou“ 150 kW, teda zhruba 200 koní.
Batéria, žiaľ, dostala maximálnu kapacitu iba 77 kWh a reči o väčšej, až 111 kWh batérii sa tak nepotvrdili. Po technologickej stránke dostáva ID. Buzz najpokročilejší systém doposiaľ.
Dojazd podľa WLTP zatiaľ známy nie je, no vďaka koeficientu odporu vzduchu na úrovni len 0,29 sa budeme blížiť k hodnotám, ktoré dosahuje model ID.4.
Elektrická dodávka od VW tiež disponuje technológiou obojsmerného nabíjania, čo znamená, že z auta je možné napájať iné elektrické spotrebiče, či dokonca celú domácnosť.
Nechýba množstvo asistentov, ako asistent preraďovania jazdného pruhu. Samozrejmosťou sú OTA aktualizácie, ktoré VW už aplikuje pri všetkých modeloch z rodiny ID. V roku 2025 príde ID. Buzz AD so štvrtou úrovňou autonómneho riadenia.
Polomer otáčania prvej elektrickej dodávky nemeckého koncernu je iba 11 metrov, čo je rovnako, ako má napríklad Golf. Ako sme už uvádzali dávnejšie, k dispozícii bude ihneď od začiatku predaja osobná aj Cargo verzia.
Cargo verzia má oddelenú nákladnú časť od kabíny. Do nákladnej časti sa zmestia až dve euro palety a naložiť do nej môžeme 600 kg nákladu. ID. Buzz a ID. Buzz Cargo sa dostane do predaja už na jeseň tohto roku.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Klinec do rakvy spaľovákom. Elektrický Mercedes prešiel v teste viac ako 1300 km bez nabíjania
Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
2 000 koní, strhujúce zrýchlenie a šialené ceny. Toto je TOP 10 najdrahších elektromobilov sveta
Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci prídu o 3 dni pracovného pokoja. Po kritike opozície a cirkvi je v hre náhrada za 6. január
Rusko simulovalo raketový útok na Poľsko. Vojenské cvičenie Zapad-2025 vyvolalo obavy z eskalácie v NATO
Počas hádky bodla žena muža kuchynským nožom, zraneniam počas prevozu vrtuľníkom podľahol
Dvojdňová opica nie je výmysel: Vedci odhalili prečo po tridsiatke trpíš dlhšie. Odporúčajú 4 metódy, ako jej predísť
Dráma na letisku v Krakove: Charterové lietadlo zo Slovenska po pristátí zišlo z dráhy so 190 cestujúcimi na palube
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Veľký zlom v histórii elektromobility: Ropný gigant vyvinul kvapalinu, ktorá nabije elektromobil za 10 minút
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Automobilky tvrdo zatlačili na Brusel. Ursula von der Leyen jasne prehovorila o zákaze spaľovákov
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Zvládne až 160 parkovacích scenárov. Tento elektromobil vie zaparkovať úplne sám, má dojazd 820 km
-
- Pošlú ich rovno do šrotu. Kontroverzná regulácia Európskej komisie o autách je na spadnutie
- Japonci zaskočili konkurenciu. Nissan predstavil motor, aký svet ešte nevidel
- Slováci začali objednávať lacné elektromobily z Číny. Zistili sme, ako na to a aké sú celkové náklady (ROZHOVOR)
- Európske automobilky sa otriasajú. Šéf Stellantisu poslal Bruselu tvrdý odkaz, čas sa kráti
- Nemci na diaľnici prekvapili: Hoci môžu jazdiť neobmedzenou rýchlosťou, toto je realita
Nenápadný faktor nás oberá o miliardy eur: Európska únia je pod tlakom extrémnych javov, ničia ekonomiku štátov
Slováci v tom majú jasno: Táto vec najviac znečisťuje ovzdušie v našej krajine
Americký gigant má na krku vážny problém. Na pôde východnej mocnosti porušil dôležitý zákon
Izolujú sa od sveta. Táto krajina svoj jadrový status zakotvila v zákone, Západ je v obavách
Klimatický šok: Fosílne palivá ich devastujú, verný spojenec Západu stojí pred nezvratnou skazou
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP