Spoločnosť Epic Games počas včerajšej prezentácie odhalila piatu generáciu Unreal Engine a výsledok je jedným skutočne úchvatný. Hráči môžu tešiť na citeľne detailnejšiu i lepšie nasvietenú grafiku nielen na konzolách a herných počítačoch, ale tiež na mobilných zariadeniach. Na tému upozornil Venture Beat.

Len pár dní dozadu borci z hernej spoločnosti Epic Games predstavili vylepšenú verziu Unreal Engine 4.25, ktorá bude optimalizovaná na podporu next-gen konzol v podobe PlayStation 5 a Xbox Series X. Medzitým však vývojári zaryto pracovali aj na úplne novej, piatej generácii populárneho enginu a výsledok včera odprezentovali na hre Tomb Raider, bežiacej na PlayStation 5.

Podľa zástupcov spoločnosti odprezentované demo zobrazuje skutočné možnosti v oblasti výkonu prichádzajúcich konzol. UE5 má byť navrhnutý tak, aby výkon herných zariadení využil na úplné maximum, konkrétne využitie herného enginu a jeho nástrojov už samozrejme bude v rukách vývojárov.

Dve zásadné novinky

Unreal Engine 5 má priniesť fotorealistickú kvalitu vo vysokom rozlíšení a tvorcovia pokrok v oblasti jeho potenciálu hovoria o kvantovom skoku vpred. Nový engine za to vďačí predovšetkým dvom kľúčovým novinkám zvaným Nanite a Lumen.

Technológia Nanite predstavuje nástroj mikropolygónovej geometrie, vďaka ktorej budú môcť herní vývojári vytvárať objekty so stovkami miliónov či dokonca miliardami polygónov. V oblasti vizuálu má ísť podľa tvorcov o jeden z vrcholov súčasných možností, keďže objekty budú môcť byť navrhnuté tak detailne, ako ich len ľudské oko dokáže spracovať.

Prečítaj si aj
Emulácia starých hier je už prežitok. Aktuálne kraľuje reverzné inžinierstvo zdrojových kódov

Druhou významnou technológiou, ktorá sa postará o prvotriedny generačný skok, je technológia Lumen. Tá má byť založená na podobnom princípe, akým je vytváraná grafika pri tvorbe hollywoodskych animákov a postará sa o vierohodnejšie spracovanie svetla a nasvietenie herného prostredia.

Tvorcovia ako príklad uvádzajú zmenu uhla dopadu slnečných lúčov v závislosti od konkrétneho času dňa či prechod slnečných lúčov cez štrbiny a diery v hernom prostredí. Nástroje UE5 však budú vďaka novej technológii omnoho lepšie pracovať aj so zdrojmi nepriameho svetla či odrazmi objektov.

Dostupný už na budúci rok

Unreal Engine 5 bude vývojárom dostupný už na začiatku budúceho roka v preview forme, v ktorej sa herné spoločnosti budú môcť s jednotlivými možnosťami detailnejšie oboznámiť. Plná verzia má byť podľa The Verge dostupná neskôr počas budúceho roka.

Približne v tom čase sa prechodu na UE5 dočká aj Fortnite, masovo populárna online akcia spoločnosti Epic Games. Tá na next-gen konzolách počas prvých mesiacov pobeží na „starom“ engine Unreal Engine 4, následne bude po vizuálnej stránke kompletne vylepšená.

Nová generácia herného enginu nebude dostupná len na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X, ale tiež na existujúcu generáciu konzol v podobe PS4, Xbox One a Nintendo Switch. Tvorcovia zároveň potvrdili, že UE5 bude k dispozícii aj pre Android a iOS.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú