Dvaja najväčší výrobcovia áut nepodpísali ekologickú megadohodu. Do sveta posielajú jasný odkaz
Posledné týždne sa nesú v znamení klimatickej konferencie Cop26. Na stretnutí OSN padlo už niekoľko dôležitých rozhodnutí a jedným z nich je aj nová dohoda automobiliek, ktoré sa podpísali pod to, že od roku 2040 nadobro prestanú vyrábať autá so spaľovacím motorom. Dvaja najväčší výrobcovia automobilov ju však nepodpísali.
Dvoma automobilkami, na ktoré sa aktuálne celý svet pozerá cez prsty, sú nemecký Volkswagen a japonská Toyota. Zatiaľ čo v prípade Toyoty sa rozhodnutie nepodpísať pod dohodu o konci predaja spaľovákov dá chápať, v prípade nemeckého koncernu je to tak trocha ako streľba do vlastných radov.
Toyota vidí budúcnosť v diverzite pohonov
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.
Podľa Toyody budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné pre batériové elektromobily minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových, či práve hybridných áut a ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by tým sám proti sebe.
Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idei a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu. Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie. Toyota tak má jednoznačné dôvody, prečo novú dohodu o konci predaja áut so spaľovacími motormi nepodpísala. Jednoducho verí, že ľudia budú kupovať spaľováky aj po roku 2040.
Volkswagen ide sám proti sebe
Nemecká automobilka Volkswagen sa netají svojou veľkou „elektrickou ofenzívou“, pre ktorú ju mnohí označujú aj ako jedného z najväčších konkurentov Tesly v oblasti elektromobility. Nedávno sme informovali, že aj Volkswagen plánuje plne ukončiť predaj spaľovacích modelov, pričom v Európe tak učiní medzi rokmi 2033 až 2035. Koniec predaja spaľovákov v Európe však neznamená koniec ich výroby.
Nemecká automobilka tak bude autá na benzín či naftu vyrábať aj po roku 2035 a predávať ich na trhoch, ktoré ešte na elektromobilitu nie sú pripravené. Paradoxom ale je, že VW má jednu z najagresívnejších elektroofenzív spomedzi všetkých klasických automobiliek.
Budúcnosť vidí v čistej elektromobilite
Skutočne nevedno, prečo Volkswagen novú dohodu o ukončení výroby spaľovákov do roku 2040 nepodpísal. Automobilka totiž vidí budúcnosť len a len v elektromobilite a žiaden iný pohon v budúcnosti nepripúšťa. VW je navyše jedna z mála automobiliek, pre ktoré sú nové ekologické ciele Európskej únie hravo dosiahnuteľné. Legislatívny balík Fit for 55 podľa automobilky ukázal, že Komisia uznala vážnosť situácie a teraz preklápa Green Deal z teórie do praxe.
Redukcia množstva oxidu uhličitého (CO2) vypusteného novovyrobenými autami o 55 % do roku 2030 v porovnaní s rokom 2021 je návrh, ktorý firma očakávala. Nové ciele sú z pohľadu koncernu dosiahnuteľné, uviedla hovorkyňa Volkswagen Slovakia, Lucia Kovarovič Makayová.
V praxi ale fakt, že VW novú dohodu automobiliek nepodpísal, nič neznamená. Nemecký koncern môže skoncovať s výrobou spaľovákov aj skôr, no ak by si to situácia vyžadovala, v ich výrobe môže pokračovať aj po roku 2040, pretože nebude viazaný žiadnou dohodou.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slávna automobilka ukázala svoju elektrickú beštiu. Má 1000 koní a poráža najväčších rivalov
Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
Plug-in hybridy ešte nepovedali posledné. Nová Škoda ma zarazila dojazdom aj spotrebou (RECENZIA)
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známe bratislavské bistro po 4 mesiacoch končí: „Zatvárame natrvalo, nesťahujeme sa“
Cenník sa po 13 rokoch zdvojnásobí. Ministerstvo od mája zvyšuje dôležité poplatky, dotknú sa tisícov ľudí
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov uhádne tretiu otázku. Otestuj sa, či by ťa Mendelejev prijal do svojho klubu chemikov
Na 82 m² vytvorili jedenásť miestností. Jakub a Daniela inšpirujú ľudí ich nezvyčajnou rekonštrukciou bytu
Richard otvoril luxusný barbershop v meste, v ktorom by si to nečakal. Muži tam nechodia len za dokonalým účesom
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Testovali ho na 40 miliónoch kilometrov. Tento hybridný pickup prejde 1 000 km bez tankovania a nabitia
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Ďalší majiteľ naletel Muskovým klamstvám. Toto sa stalo s Cybertruckom, ktorý mal „plávať“
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Dieselové generátory sú minulosťou. Čína predstavila unikátnu batériu, ktorá napojí 400 domácností
-
- Nové radary 24/7 s umelou inteligenciou nahnevali vodičov. Odhalia veľký zlozvyk Slovákov za volantom
- Toto je rebríček najmenej poruchových áut. Nájdeš medzi nimi aj svoje?
- Svet urobil rozhodujúcu chybu. Odhalili dôvod, prečo sú čínske elektromobily také lacné
- Strmhlavý pád Tesly pokračuje. Zverejnili katastrofálne čísla, Musk konečne našiel vinníka
- EÚ ide po vodičoch. Zavádza drastické zmeny, ktoré pocítia aj Slováci (PREHĽAD)
Odpojení od sveta. Grónsko zostalo bez internetu a mobilu
Americké clá komplikujú obchod. Pentagon avizuje možné výpadky elektroniky
Amerika chce posilniť energetické väzby s Európou. Dodávky LNG spoza mora stúpnu
India uzatvorila veľký obchod s európskym štátom. 26 stíhačiek rozšíri flotilu lietadlových lodí
Nissan zatvára továreň v Číne. Dôvody sú jasné
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Známe bratislavské bistro po 4 mesiacoch končí: „Zatvárame natrvalo, nesťahujeme sa“
Cenník sa po 13 rokoch zdvojnásobí. Ministerstvo od mája zvyšuje dôležité poplatky, dotknú sa tisícov ľudí
KVÍZ: Iba 5 % Slovákov uhádne tretiu otázku. Otestuj sa, či by ťa Mendelejev prijal do svojho klubu chemikov
Na 82 m² vytvorili jedenásť miestností. Jakub a Daniela inšpirujú ľudí ich nezvyčajnou rekonštrukciou bytu
Richard otvoril luxusný barbershop v meste, v ktorom by si to nečakal. Muži tam nechodia len za dokonalým účesom
Copyright© 2025 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené