Dvaja najväčší výrobcovia áut nepodpísali ekologickú megadohodu. Do sveta posielajú jasný odkaz
Posledné týždne sa nesú v znamení klimatickej konferencie Cop26. Na stretnutí OSN padlo už niekoľko dôležitých rozhodnutí a jedným z nich je aj nová dohoda automobiliek, ktoré sa podpísali pod to, že od roku 2040 nadobro prestanú vyrábať autá so spaľovacím motorom. Dvaja najväčší výrobcovia automobilov ju však nepodpísali.
Dvoma automobilkami, na ktoré sa aktuálne celý svet pozerá cez prsty, sú nemecký Volkswagen a japonská Toyota. Zatiaľ čo v prípade Toyoty sa rozhodnutie nepodpísať pod dohodu o konci predaja spaľovákov dá chápať, v prípade nemeckého koncernu je to tak trocha ako streľba do vlastných radov.
Toyota vidí budúcnosť v diverzite pohonov
Zatiaľ čo sa všetky automobilky viac-menej zameriavajú už iba na vývoj batériových elektromobilov, japonská Toyota si v tomto smere razí vlastnú cestu. Generálny riaditeľ Akio Toyoda vidí budúcnosť vo vodíkových autách, či dokonca hybridoch, ktoré stále jazdia na fosílne palivá.
Podľa Toyody budú vodíkové autá a hybridy konkurencieschopné pre batériové elektromobily minimálne najbližších 30 rokov. Tomuto vyhláseniu sa nemožno čudovať, Toyota sa totiž primárne sústreďuje na vývoj vodíkových, či práve hybridných áut a ak by generálny riaditeľ tvrdil niečo iné, šiel by tým sám proti sebe.
Vedenie automobilky minulý rok oznámilo zrýchlenie svojich plánov vo vývoji elektromobilov, no aj naďalej sa Toyota bude držať svojej idei a v značnej miere bude pracovať na vodíkových autách či hybridoch.
Shigeki Terashi, výkonný prezident a člen predstavenstva automobilky, povedal v reakcii na otázku investora, že je ešte príliš skoro sústrediť sa iba na jednu technológiu. Do roku 2050 by tak mali automobilky pracovať na všetkých typoch áut, aby si neskôr mohli vybrať z toho, čo sa na trhu uchytilo najlepšie. Toyota tak má jednoznačné dôvody, prečo novú dohodu o konci predaja áut so spaľovacími motormi nepodpísala. Jednoducho verí, že ľudia budú kupovať spaľováky aj po roku 2040.
Volkswagen ide sám proti sebe
Nemecká automobilka Volkswagen sa netají svojou veľkou „elektrickou ofenzívou“, pre ktorú ju mnohí označujú aj ako jedného z najväčších konkurentov Tesly v oblasti elektromobility. Nedávno sme informovali, že aj Volkswagen plánuje plne ukončiť predaj spaľovacích modelov, pričom v Európe tak učiní medzi rokmi 2033 až 2035. Koniec predaja spaľovákov v Európe však neznamená koniec ich výroby.
Nemecká automobilka tak bude autá na benzín či naftu vyrábať aj po roku 2035 a predávať ich na trhoch, ktoré ešte na elektromobilitu nie sú pripravené. Paradoxom ale je, že VW má jednu z najagresívnejších elektroofenzív spomedzi všetkých klasických automobiliek.
Budúcnosť vidí v čistej elektromobilite
Skutočne nevedno, prečo Volkswagen novú dohodu o ukončení výroby spaľovákov do roku 2040 nepodpísal. Automobilka totiž vidí budúcnosť len a len v elektromobilite a žiaden iný pohon v budúcnosti nepripúšťa. VW je navyše jedna z mála automobiliek, pre ktoré sú nové ekologické ciele Európskej únie hravo dosiahnuteľné. Legislatívny balík Fit for 55 podľa automobilky ukázal, že Komisia uznala vážnosť situácie a teraz preklápa Green Deal z teórie do praxe.
Redukcia množstva oxidu uhličitého (CO2) vypusteného novovyrobenými autami o 55 % do roku 2030 v porovnaní s rokom 2021 je návrh, ktorý firma očakávala. Nové ciele sú z pohľadu koncernu dosiahnuteľné, uviedla hovorkyňa Volkswagen Slovakia, Lucia Kovarovič Makayová.
V praxi ale fakt, že VW novú dohodu automobiliek nepodpísal, nič neznamená. Nemecký koncern môže skoncovať s výrobou spaľovákov aj skôr, no ak by si to situácia vyžadovala, v ich výrobe môže pokračovať aj po roku 2040, pretože nebude viazaný žiadnou dohodou.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Vydržia ti celý život. Mercedes vyrobil „nekonečné" brzdy, budú priamo v motore
Hrozí im okamžitá strata výkonu. Dvaja giganti sťahujú z ciest 208-tisíc áut, majú kritickú poruchu
Omrzeli ho smartfóny? Huawei stvoril dlhočiznú limuzínu, v tomto prekoná 99,99 % vozidiel
Ďalší postrach spaľovákov: Nová elektrická motorka má dojazd 400 km a vychytávku ako zo sci-fi
Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Zaradili spiatočku. Legendárna značka kašle na elektromobily, zameria sa na pohon s vyšším dojazdom
- Vydrží dlhšie než kedykoľvek predtým. Vymysleli batériu, ktorý sa nabije z 0 na 80 % za 15 minút
-
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Dojazd 700 km a na 80 % sa dobije za 10 minút. Európu ide dobyť nová značka, ukázala skvelý elektromobil
- Bratislavu zmení na nepoznanie. Vieme, kedy by mohla po novej trati prejsť prvá električka
- Honda vytiahla eso z rukáva. Začala masovo vyrábať batériové články, ktoré zrazia ceny elektromobilov
- Znížia CO₂ o 800-tisíc ton. Nemci vyriešia obrovský problém elektromobilov, použijú energiu budúcnosti
-
- Výnimočný motor spasí elektromobily. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý rozdrví trh
- Vyrobili ich automobilky, ktoré už neexistujú. Toto je TOP 8 áut, ktoré sa navždy zapísali do histórie
- Nikto ich nechce. Najväčšia autopožičovňa predáva 30-tisíc elektromobilov, dostali ju do miliardového mínusu
- Buď ju miluješ, alebo nenávidíš. Nová Kia prichádza s vychytávkou, ktorá rozdeľuje automobilový svet
- Európske automobilky sa topia v kríze. Obviňujú EÚ z „absurdného“ zákazu, pritom za tým stojí niečo úplne iné
Oživili 55-ročný nápad. Japonci stvorili „ľudskú práčku“, ktorá ťa umyje a osuší za 15 minút
Musk zúri. Jeho konkurent nasadil geniálne funkcie, ktoré navždy pochovajú X
Z konkurenta záchranca. Vyhľadávanie Google sa topí v problémoch, spasiť ho môže ChatGPT
Je bezplatná a chceme ju úplne všetci. Obľúbená aplikácia dostane ultimátnu funkciu
Lukašenko prišiel s bizarnou vyhrážkou. Chce odpojiť od internetu celú krajinu
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené