Predplatné PREMIUM na mesiac ZDARMA.

Facebook, po novom firma pod názvom Meta, sa naďalej plnohodnotne pripravuje na masívnu popularizáciu a využitie virtuálnej reality vo svojom biznise. Tentoraz predstavila špeciálne navrhnutú rukavicu, ktorá dá používateľovi hmat a umožní mu dotýkať sa aj cítiť neexistujúce predmety, informuje Futurism.

Poriadna výzva pre inžinierov

Prípravy na virtuálny svet sú v plnom prúde a do plánov Zuckerbergerovej spoločnosti zapadajú aj novopredstavené rukavice. Na tých pracuje šikovný inžiniersky tím z Reality Labs, ktorý pripravuje ľahké a mäkké rukavice so schopnosťou reprodukovať širokú škálu jemných vlastností, ako sú „tlak, textúra, vibrácie“.

Zároveň majú ponúknuť pocit, že držíte objekt, na ktorý sa dívate vo virtuálnej realite, skutočne vo svojich rukách. Ako píše Tech@FACEBOOK, tieto rukavice majú vyriešiť obe strany problému, teda „pomôcť počítaču presne pochopiť a reflektovať pohyby ruky a zároveň množstvo komplexných jemných pocitov“.

„Takmer všetko v tejto disciplíne vytvárame od samého začiatku. Učíme sa, ako ľudia vnímajú hmatové city a ako vykonávajú úlohy. Snažíme sa prísť na to, ako implementovať širokú škálu tvarov a veľkostí ľudských dlaní pri zachovaní spoľahlivého spojenia s používateľom,“ vysvetľuje Sean Keller z Reality Labs.

Nie sú úplne prvé

Rukavice, ktoré Facebook aktuálne predstavil, využívajú niekoľko stoviek malých aktuátorov, ktoré navodzujú pocit dotyku. Podľa spoločnosti sú však dosť energeticky náročné, príliš veľké a navyše drahé. Nejde preto o finálny produkt, ktorý sa v budúcnosti dostane k zákazníkom.

Ako ďalej vysvetľuje Tristan Trutna, hardvérový inžinier z Reality Labs, ak sú potrebné tisícky rôznych síl pôsobiacich na rôznych miestach, riešenie je buď pneumatické, hydraulické alebo vďaka elektroaktívnym aktuátorom s vysokou hustotou.

Konečné rozhodnutie o finálnej technológii zatiaľ nepadlo a tím technikov naďalej experimentuje s rôznymi možnosťami.

rawpixel.com/freepik

Momentálne sa chystajú využiť elektrické polia a pneumatické ústrojenstvo. Nejde však o prvé rukavice pre virtuálnu realitu. Na tomto riešení už pracuje viac firiem, z ktorých niektoré už predstavili aj reálne produkty – komerčne sa však zatiaľ žiadny z nich hromadne nepoužíva a potrebujú svoj čas.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú