Hyundai Motor Group predstavil najambicióznejšiu stratégiu vo svojej histórii. Do roku 2030 chce predať 5,5 milióna áut ročne, z toho až 60 % bude elektrifikovaných. Automobilka pritom stavia nielen na klasických elektromobiloch, ale aj na nových typoch pohonov – od hybridov cez vodík až po úplne nové EREV, ktoré majú ponúknuť dojazd viac než 1 000 km.

Elektrifikácia na nových základoch

Hyundai dnes ponúka viac elektromobilov ako Toyota či Honda, no tempo elektrifikácie chce ešte zvýšiť. V Európe má kľúčovú úlohu nový Hyundai Ioniq 3, v Číne zasa SUV Elexio a sedan segmentu C, zatiaľ čo India dostane svoj prvý model navrhnutý špeciálne pre miestnych zákazníkov.

Koncern plánuje do roku 2030 rozšíriť portfólio hybridov na viac než 18 modelov a popri tom uviesť aj prvé autá kategórie EREV (Extended Range Electric Vehicle). Tie majú ponúknuť elektrický zážitok z jazdy, no vďaka malému spaľovaciemu motoru schopnému dobíjať batériu poskytnú kombinovaný dojazd cez 966 km podľa EPA, čo vo WLTP cykle znamená viac ako 1 000 km. Prvý model by mal prísť v roku 2027 a debutovať pod luxusnou značkou Genesis.

Hyundai
Hyundai

Batérie novej generácie

Hyundai sľubuje, že do roku 2027 uvedie špičkovú batériovú technológiu. Cieľom je znížiť náklady o 30 %, zvýšiť energetickú hustotu o 15 % a skrátiť čas nabíjania o 15 %. Zaujímavým signálom je aj analýza 50 000 kusov modelu Ioniq 5, podľa ktorej si väčšina vozidiel udržala viac než 90 % pôvodnej kapacity batérie.

Pre EREV plánuje koncern špeciálne batérie s polovičnou kapacitou oproti klasickým elektromobilom, no s rovnakým výkonom. To by mohlo výrazne znížiť cenu a sprístupniť elektrický pohon širšiemu okruhu zákazníkov.

Hyundai

Softvér, umelá inteligencia a vodík

Hyundai zrýchľuje aj prechod na softvérovo definované vozidlá. Nový operačný systém Pleos má priniesť pokročilé OTA aktualizácie a plnú podporu umelej inteligencie. Tá sa má využívať nielen v autonómnom riadení, ale aj v hlasovej interakcii či v správe vozového parku.

Koncern nezabúda ani na vodíkovú technológiu. Nová generácia palivových článkov má smerovať najmä do komerčných áut a úžitkových segmentov. Hyundai tak stavia na viacero paralelných línií rozvoja, čo má minimalizovať riziko pri neistom vývoji trhu.

Globálna stratégia

Najväčšie objemy predajov chce Hyundai dosiahnuť v Európe, Severnej Amerike a domácej Južnej Kórei. Zaujímavé je, že automobilka v pláne priamo nezdôrazňuje Čínu, ktorá je najväčším elektromobilovým trhom sveta. Naznačuje to, že Hyundai chce hrať na istotu v regiónoch, kde má silnejšiu pozíciu a menšiu konkurenciu domácich značiek.

Hyundai tak síce mierne koriguje pôvodne veľmi agresívne plány na čisto elektrické modely, no vďaka hybridom a EREV vozidlám s dojazdom cez 1 000 km sa snaží zaujať zákazníkov, ktorí majú stále obavy z obmedzeného dojazdu či dostupnosti nabíjačiek.

Čítajte viac z kategórie: Tech

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú

NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP