Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
Hyundai Motor Group predstavil najambicióznejšiu stratégiu vo svojej histórii. Do roku 2030 chce predať 5,5 milióna áut ročne, z toho až 60 % bude elektrifikovaných. Automobilka pritom stavia nielen na klasických elektromobiloch, ale aj na nových typoch pohonov – od hybridov cez vodík až po úplne nové EREV, ktoré majú ponúknuť dojazd viac než 1 000 km.
Elektrifikácia na nových základoch
Hyundai dnes ponúka viac elektromobilov ako Toyota či Honda, no tempo elektrifikácie chce ešte zvýšiť. V Európe má kľúčovú úlohu nový Hyundai Ioniq 3, v Číne zasa SUV Elexio a sedan segmentu C, zatiaľ čo India dostane svoj prvý model navrhnutý špeciálne pre miestnych zákazníkov.
Koncern plánuje do roku 2030 rozšíriť portfólio hybridov na viac než 18 modelov a popri tom uviesť aj prvé autá kategórie EREV (Extended Range Electric Vehicle). Tie majú ponúknuť elektrický zážitok z jazdy, no vďaka malému spaľovaciemu motoru schopnému dobíjať batériu poskytnú kombinovaný dojazd cez 966 km podľa EPA, čo vo WLTP cykle znamená viac ako 1 000 km. Prvý model by mal prísť v roku 2027 a debutovať pod luxusnou značkou Genesis.

Batérie novej generácie
Hyundai sľubuje, že do roku 2027 uvedie špičkovú batériovú technológiu. Cieľom je znížiť náklady o 30 %, zvýšiť energetickú hustotu o 15 % a skrátiť čas nabíjania o 15 %. Zaujímavým signálom je aj analýza 50 000 kusov modelu Ioniq 5, podľa ktorej si väčšina vozidiel udržala viac než 90 % pôvodnej kapacity batérie.
Pre EREV plánuje koncern špeciálne batérie s polovičnou kapacitou oproti klasickým elektromobilom, no s rovnakým výkonom. To by mohlo výrazne znížiť cenu a sprístupniť elektrický pohon širšiemu okruhu zákazníkov.

Softvér, umelá inteligencia a vodík
Hyundai zrýchľuje aj prechod na softvérovo definované vozidlá. Nový operačný systém Pleos má priniesť pokročilé OTA aktualizácie a plnú podporu umelej inteligencie. Tá sa má využívať nielen v autonómnom riadení, ale aj v hlasovej interakcii či v správe vozového parku.
Koncern nezabúda ani na vodíkovú technológiu. Nová generácia palivových článkov má smerovať najmä do komerčných áut a úžitkových segmentov. Hyundai tak stavia na viacero paralelných línií rozvoja, čo má minimalizovať riziko pri neistom vývoji trhu.
Globálna stratégia
Najväčšie objemy predajov chce Hyundai dosiahnuť v Európe, Severnej Amerike a domácej Južnej Kórei. Zaujímavé je, že automobilka v pláne priamo nezdôrazňuje Čínu, ktorá je najväčším elektromobilovým trhom sveta. Naznačuje to, že Hyundai chce hrať na istotu v regiónoch, kde má silnejšiu pozíciu a menšiu konkurenciu domácich značiek.
Hyundai tak síce mierne koriguje pôvodne veľmi agresívne plány na čisto elektrické modely, no vďaka hybridom a EREV vozidlám s dojazdom cez 1 000 km sa snaží zaujať zákazníkov, ktorí majú stále obavy z obmedzeného dojazdu či dostupnosti nabíjačiek.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú

ROZHODNUTÉ: Európska únia povolí. Zákaz spaľovákov sa odkladá, ide o pyrrhovo víťazstvo

Tesla zhorela na celej čiare. Ak si chceš kúpiť jazdenku, týmto modelom sa oblúkom vyhni

Elektromobilom namontujú výfuk. Stellantis má bizarný patent, ktorý vyrieši veľký problém áut

Svet kašle na spaľováky. Európania začali vo veľkom nakupovať elektromobily, USA riskuje krízu

Expertom sa podaril fyzikálny zázrak. Batérie budú mať 5-násobnú kapacitu
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

Bratislavská pizzeria sa zaradila medzi TOP európske podniky. Vybrali ju elitní inšpektori
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Milovaný pohon Slovákov končí. EÚ chystá devastačné zmeny, ktoré ho pochovajú
-
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Volkswagen po 88 rokoch robí bolestivý krok. Symbol EV končí, automobilka priznala realitu
-
- Diesel je mŕtvy. Scania vyvinula prvý 60-tonový kolos 8×4 s ultimátnym pohonom
- Prevezie 2 000 ľudí bez jedinej kvapky paliva. Najväčšia loď sveta s týmto pohonom prešla skúškou
- Obrovská zmena pri jazdenkách. Lacné autá padajú, Slováci si zamilovali niečo lepšie (PREHĽAD)
- Energetický prevrat je na dosah: Európsky štát našiel masívne ložisko, je v ňom 43 miliónov ton vzácnej suroviny
- Tesla sa v USA prepadla na dno, líder elektromobility má vážny problém
Známa automobilka pochovala elektrické nákladiaky. Smeruje k hybridom a menším elektromobilom
Zlom v EÚ: Spaľovacie motory po roku 2035 nezmiznú. Nový balík umožní ich prežitie
Elon Musk prepisuje dejiny. Výška jeho majetku vyráža dych, vďačí za to jednej veci
Zostrihaný prejav spustil peklo. Trump od BBC žiada likvidačné odškodné
Poliakom došla trpezlivosť. Vyvíjajú štátnu aplikáciu na nahlasovanie podozrivých situácií
Obrovská fraška Muskovej AI. O teroristickom útoku v Sydney používateľom surovo klamala
Tvrdý bankrot a milióny ľudí v neistote. Slávny výrobca vysávačov skrachoval
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
PREMIUMMichal Strnad s majetkom 13,6 miliardy eur: „Chcem vybudovať najväčšiu firmu obranného priemyslu v Európe“
PREMIUMV 17. rokoch začala podnikať, vybudovala firmu s obratom 296 miliónov eur: Ak chceš robiť biznis, musíš sa naučiť žiť s rizikom. Inak to nejde

Vykoľajený vlak na čas ochromil frekventovanú trať. Železnice SR reagujú

Tvrdý zásah pre živnostníkov v roku 2026. Tisíce SZČO stoja pred životným rozhodnutím

