Dojazd cez 1 000 km už nie je hudba budúcnosti. Hyundai sľubuje revolučný model
Hyundai Motor Group predstavil najambicióznejšiu stratégiu vo svojej histórii. Do roku 2030 chce predať 5,5 milióna áut ročne, z toho až 60 % bude elektrifikovaných. Automobilka pritom stavia nielen na klasických elektromobiloch, ale aj na nových typoch pohonov – od hybridov cez vodík až po úplne nové EREV, ktoré majú ponúknuť dojazd viac než 1 000 km.
Elektrifikácia na nových základoch
Hyundai dnes ponúka viac elektromobilov ako Toyota či Honda, no tempo elektrifikácie chce ešte zvýšiť. V Európe má kľúčovú úlohu nový Hyundai Ioniq 3, v Číne zasa SUV Elexio a sedan segmentu C, zatiaľ čo India dostane svoj prvý model navrhnutý špeciálne pre miestnych zákazníkov.
Koncern plánuje do roku 2030 rozšíriť portfólio hybridov na viac než 18 modelov a popri tom uviesť aj prvé autá kategórie EREV (Extended Range Electric Vehicle). Tie majú ponúknuť elektrický zážitok z jazdy, no vďaka malému spaľovaciemu motoru schopnému dobíjať batériu poskytnú kombinovaný dojazd cez 966 km podľa EPA, čo vo WLTP cykle znamená viac ako 1 000 km. Prvý model by mal prísť v roku 2027 a debutovať pod luxusnou značkou Genesis.
Batérie novej generácie
Hyundai sľubuje, že do roku 2027 uvedie špičkovú batériovú technológiu. Cieľom je znížiť náklady o 30 %, zvýšiť energetickú hustotu o 15 % a skrátiť čas nabíjania o 15 %. Zaujímavým signálom je aj analýza 50 000 kusov modelu Ioniq 5, podľa ktorej si väčšina vozidiel udržala viac než 90 % pôvodnej kapacity batérie.
Pre EREV plánuje koncern špeciálne batérie s polovičnou kapacitou oproti klasickým elektromobilom, no s rovnakým výkonom. To by mohlo výrazne znížiť cenu a sprístupniť elektrický pohon širšiemu okruhu zákazníkov.
Softvér, umelá inteligencia a vodík
Hyundai zrýchľuje aj prechod na softvérovo definované vozidlá. Nový operačný systém Pleos má priniesť pokročilé OTA aktualizácie a plnú podporu umelej inteligencie. Tá sa má využívať nielen v autonómnom riadení, ale aj v hlasovej interakcii či v správe vozového parku.
Koncern nezabúda ani na vodíkovú technológiu. Nová generácia palivových článkov má smerovať najmä do komerčných áut a úžitkových segmentov. Hyundai tak stavia na viacero paralelných línií rozvoja, čo má minimalizovať riziko pri neistom vývoji trhu.
Globálna stratégia
Najväčšie objemy predajov chce Hyundai dosiahnuť v Európe, Severnej Amerike a domácej Južnej Kórei. Zaujímavé je, že automobilka v pláne priamo nezdôrazňuje Čínu, ktorá je najväčším elektromobilovým trhom sveta. Naznačuje to, že Hyundai chce hrať na istotu v regiónoch, kde má silnejšiu pozíciu a menšiu konkurenciu domácich značiek.
Hyundai tak síce mierne koriguje pôvodne veľmi agresívne plány na čisto elektrické modely, no vďaka hybridom a EREV vozidlám s dojazdom cez 1 000 km sa snaží zaujať zákazníkov, ktorí majú stále obavy z obmedzeného dojazdu či dostupnosti nabíjačiek.
Čítajte viac z kategórie: Tech
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Fiasko pre Teslu: Najnovší autopilot havaroval už po pár kilometroch (+VIDEO)
VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
Tesla môže zažiť revolúciu. Panasonic chystá batériu, ktorá by automobilke dala extrémnu výhodu
Porsche elektromobilom neverí. Chce naďalej vyrábať spaľováky, spolieha sa na palivo budúcnosti
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
5 nenápadných príznakov rakoviny hrubého čreva podľa experta. Ak sa choroba odhalí včas, prežíva 90 % pacientov
MIMORIADNE: Mikuláš Černák ostáva za mrežami. Súd v Leopoldove zamietol jeho prepustenie
MIMORIADNE: Pavol Rusko a Mikuláš Černák sú oslobodení spod obžaloby z prípravy vraždy
Tvrdá facka ruskej propagande: Český prezident si nebral servítku pred ústa, diplomat Moskvy opustil sálu OSN
Doprava v hlavnom meste kolabuje: Vodiči hlásia vyše hodinu v kolóne bez pohybu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- Najskôr ich nechápali, dnes ich obdivujú. Toto je TOP 8 áut, na ktoré svet nebol pripravený
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
- Chcú ich vyrábať, no má to háčik. Šéf Kia odhalil, prečo sa automobilkám neoplatia lacné elektromobily
-
- Tento SUV hybrid je ako z iného sveta: Má dojazd 1 500 kilometrov a neuveriteľnú cenu
- VIDEO: Pokorilo aj slávne Bugatti. Číňania postavili najrýchlejšie auto sveta, prekonalo šialenú rýchlosť
- Z Bratislavy do Paríža na jedno nabitie. Nový systém Mahle je gigantická zmena pre elektromobily
- Ponúka silný motor za dostupné ceny. Volkswagen spustil na Slovensku predpredaj nového SUV
- Európska únia nezruší zákaz spaľovákov. Chystá však niečo, čo výrazne zniží ceny elektromobilov
Automobilový kolos má problém. Stellantis odstavuje fabriky naprieč kontinentom
Slnečné búrky sú hrozbou pre civilizáciu. NASA teraz rozbehla nevídaný experiment
Trump začal šíriť nebezpečné klamstvo. Užívanie populárneho lieku nespôsobuje autizmus, tvrdia vedci
Slovenská ekonomika sa zásadne mení. Exportný rast už netiahnu autá, ale nádejné odvetvia
Európsky štát sa postavil na odpor USA. Od ruských energií sa určite neodpojí
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP