Do firmy som si kúpil najlacnejší elektromobil na Slovensku. Tomu, koľko mi Dacia ušetrila, nebudeš veriť
Mnohí ešte stále žijú v domnienke, že elektromobil patrí iba do mesta. Špeciálne taký, ktorý má kompaktné rozmery, menšiu batériu a dojazd na úrovni elektrických áut spred pár rokov. Za takýto čisto mestský elektromobil rozhodne môžeme považovať Daciu Spring – kompaktné autíčko pre 4 ľudí prejde v meste na jedno nabitie okolo 250 km. Samotná automobilka Spring prezentuje ako ideálne druhé auto do rodiny, alebo ako nástroj pre kuriérov a firmy, ktoré denne robia desiatky kilometrov v rámci mesta.
Matúš Kazík, ktorý so svojim bratom Lukášom stojí za projektom LK Studio, je dlhoročným fanúšikom elektromobilov a pred dvoma rokmi sa rozhodli zadovážiť si prvý elektromobil aj do svojej firmy. Primárne sa venujú foto a video produkcii, pričom častokrát cestujú aj ďalej od okolia Zlatých Moraviec, kde primárne pôsobia. Matúš nám v rozhovore prezradil niečo viac o živote s týmto malým elektromobilom a zároveň dokázal, že ani takéto auto nie je odkázané iba na prevádzku v meste či jeho blízkom okolí.
V rozhovore sa dozvieš:
- Prečo si ako svoj prvý elektromobil vybrali Daciu Spring
- Ako im dokáže elektrické auto šetriť náklady
- Čo mu na lacnom elektromobile chýba a prekáža
- Aké najdlhšie trasy absolvoval s týmto primárne mestským autom
- Koľko už má na Springu najazdených kilometrov a aké problémy musel riešiť
- Aké sú jeho TOP 3 elektromobily na aktuálnom trhu
Ako ste sa vôbec dostali k tomu, že si chcete do firmy zadovážiť elektromobil?
My sme už dlhšie uvažovali nad elektrickým autom. Ja som už niekoľko rokov fanúšikom elektrických áut, veľa som jazdil na Teslách aj iných elektrických autách, ale nikdy som s elektromobilom dlhodobo nežil. Čiže to, že sme sa konečne rozhodli kúpiť elektromobil, išlo ruka v ruke so stále širšou ponukou aj cenovo dostupných elektromobilov, ako aj ďalších faktorov.
Prečo ste napokon siahli po Dacii Spring?
My sme išli do Dacie kvôli tomu, že máme so značkou veľmi dobré skúsenosti. Všetky naše ostatné autá sú dieselové Dacie. Spring bol vlastne ich prvý elektromobil a pri ňom nás presvedčila cena. V porovnaní s inými elektromobilmi bol Spring brutálne lacný a to bol aj jeho cieľ.
Aj keď nemal výkon, dojazd či výbavu iných vtedy dostupných elektromobilov, nám najmä ten dojazd stačil na väčšinu jázd ktoré robíme. Napokon sme si povedali, že je to dobrá skúška a kvázi „horší“ elektromobil z hľadiska dojazdu či nabíjania už pravdepodobne nebudeme mať.
Mal pre vás elektromobil význam aj z hľadiska šetrenia nákladov?
Pre odomknutie obsahu zadaj svoj e-mail
Registrácia a platba bude dokončená po zadaní e-mailu.
Staň sa členom Fontech PREMIUM
a získaj neobmedzený prístup.
Predplatné môžeš zrušiť kedykoľvek.
V článku sa po odomknutí dozvieš
- Aké sú prevádzkové náklady Dacie Spring oproti spaľováku
- Aké trasy sa s týmto mestským elektromobilom dajú absolvovať
- Kedy radšej siahnu po spaľováku
- Prečo bude ich ďalšie auto elektromobil a ktoré zvažujú
Po odomknutí tiež získaš
- Články bez reklám
- Neobmedzený prístup k viac ako 75 000 článkom
- Exkluzívne benefity
Teraz čítajú
Elon Musk spravil v Európe radikálny krok. Tieto dva elektromobily si už nikdy nekúpiš
Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
Staré EV batérie dostali nový život, ktorý spaľováky nikdy nepoznajú. V Texase ukladajú 24 MWh energie a napájajú stovky domácností
Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Lidl sťahuje z predaja milovanú pochúťku Slovákov, hrozí prítomnosť cudzieho predmetu: Skontroluj, či ju máš doma
Technologický gigant v problémoch: Čína tvrdí, že americké čipy môžu špehovať a vypínať na diaľku
Spečatené: Trump zavádza nové clá do výšky 41%. Chce svetový obchod v prospech USA
Živnostníkom zostáva už len pár dní, inak im hrozia sankcie. Nezabudnite na túto povinnosť
Záhadné zariadenie v rukách Putinovej ochranky: Nový systém má okamžite chrániť lídra pred dronmi (VIDEO)
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Predáva sa už aj na Slovensku. Elektrická Kia najazdila 100 000 kilometrov, jej batéria si to ani nevšimla
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Toyota sa pripravuje na koniec spaľovákov. V Česku spustí elektrickú ofenzívu, ktorou chce dobyť Európu
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
-
- Žiadna pokuta, rovno ti zoberú vodičák. Tieto činnosti za volantom nikdy nerob (PREHĽAD)
- Státisícové Ferrari nemalo šancu. Nová Kia za „drobné“ ho v pretekoch rozdrvila (VIDEO)
- Ľudstvo nemá kam ukladať energiu. Zachráni nás „zabudnutý” typ batérie, ktorú už 146 rokov nevyužívame
- Nemci môžu spasiť Európu. Prišli na geniálny spôsob, ako „vyťažiť“ nedostatkovú surovinu budúcnosti
- Stojí len 10 000 eur a ponúka solídny dojazd. Čínsky elektromobil zbúra trh, možno príde aj do Európy
Taraba ohlásil energetickú megainvestíciu. Slovenské mestá získajú milióny eur
Slováci kupujú jazdené autá, ako nikdy predtým. Priemerný vek a nájazd prudko rastie, dominuje jedna značka
Zubár odhalil šokujúce riziká populárneho spánkového triku. Riskuješ veľké nepríjemnosti
Slováci si neuvedomujú, že to môže vybuchnúť. Odborník varuje pred „elektronickým“ zlozvykom domácností
Domácnosti si priplatia až o 3 000 eur. Nová kalkulačka odhalila tvrdú realitu emisného výmyslu EÚ
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP