Do Európy mieri „Frankensteinovo dieťa“. Takýto elektromobil si ešte nikdy nevidel
Nástup elektromobilov od základov zmenil dizajnový jazyk nových áut. Elektromobily jednoducho vyzerajú inak a automobilky sa neboja popustiť uzdu fantázii. Výsledkom toho môže byť vskutku „divoký“ elektromobil, ktorý kombinuje zaujímavé dizajnové prvky a technické riešenia z viacerých automobilov. Presne takým je HiPhi X, ktorý mieri aj do Európy. Na tému upozornil portál AutoExpress.
Za týmto futuristickým, no zároveň veľmi prémiovým elektromobilom stojí automobilka čínska automobilka Human Horizons. SUV HiPhi X totiž získalo homologizáciu TÜV SÜD, ktorá spoločnosti dovoľuje spustiť predaj auta v Európe. O vstupe na európsky trh dokonca informuje značka aj na svojom webe.
Otváranie dverí, aké si ešte nevidel
HiPhi X je najväčším modelom čínskej značky Human Horizons. Dizajn môže klamať, no auto má na dĺžku až 5,2 metra. Ako uvádza ArenaEV, elektrické SUV disponuje asi najunikátnejším systémom otvárania dverí, aké sme kedy mali možnosť na aute vidieť.
Pre inšpiráciu inžinieri nemuseli chodiť ďaleko a zrejme ju hľadali v Tesle Model X, konkrétne v jej „Falcon“ dverách. Zadné dvere na HiPhi X sú rozdelené na dve časti, teda nejde o úplnú kópiu dverí Tesly.
Elektromobil ale nemá žiadne kľučky. Dvere sa samé otvoria po tom, čo sa k nemu cestujúci priblíži. Najskôr sa začne otvárať „strešná“ časť zadných dverí a potom sa otvorí aj bočná, ktorá už funguje ako dvere na bežnom aute. Zdvihnutie hornej časti má zvýšiť komfort pri nastupovaní, nakoľko sa cestujúci nemusí až tak zohýbať.
Tento systém podstatne uľahčuje aj nastupovanie do tretieho radu sedadiel. HiPhi X totiž prichádza v 4-miestnej alebo 6-miestnej konfigurácii. V štvormiestnom rozložení sa vzadu medzi sedadlami pasažierov nachádza stredová konzola spolu s chladničkou.
Do Európy mieri elektromobil s najunikátnejším systémom otvárania dverí
Športový vzhľad podčiarkuje vysoký výkon
HiPhi X nie je elektromobilom, ktorý je športový iba na oko. Pod jeho kapotou sa ukrýva dvojica elektromotorov s celkovým výkonom 590 koní. Z 0 na 100 km/h auto zrýchli za 3,9 sekundy.
Dvojmotorová verzia s 97 kWh akumulátorom má zamierené aj na náš európsky trh, pričom ponúka dojazd 650 km podľa čínskeho cyklu CLTC. Manévrovateľnosť zlepšuje natáčacia zadná náprava, ktorá sa pohybuje v rozmedzí 5 stupňov.
Množstvo obrazoviek by mu mohli závidieť aj prémiové nemecké automobilky. Iba vpredu sa nachádzajú tri. Jednu 14″ má pred sebou vodič, samostatný 19,9″ displej má pred sebou aj spolujazdec a ovládanie infotainmentnu sa vykonáva cez obrovský, 16,9″ vertikálne orientovanú obrazovku. Pasažieri vzadu si môžu počas jazdy vychutnávať multimediálny obsah na 8″ obrazovkách. O skvelé audio sa stará až 17 reproduktorov.
Elektromobil disponuje špičkovou svetelnou technológiou Programmable Matrix Light (PML). Systémy auta aktívne analyzujú cestu a vždy osvetlia to, čo je potrebné. Každé svetlo totiž pozostáva z 1,3 milióna mikrozrkadiel. Jedná sa teda o veľmi podobné digitálne svetlá, aké majú vlajkové elektromobily značky Mercedes.
HiPhi X určite nebude „ľudový elektromobil“, ktorý si dovolí len tak hocikto. Veď už len na domácom čínskom trhu začína jeho cena na 84 000 €. Po príchode do Európy sa teda pokojne môže dostať vysoko nad 100 000 €, kde už začínajú nemecké vlajkové lode a kde sa dokonca pohybuje aj (vykradnutý?) Model X od Tesly.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Tento pohon áut vôbec nie je taký čistý, ako si mysleli. V novej štúdii ho elektromobily rozdupali
Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
Slovensko vraj na tom nie je vôbec zle. Ministerstvo zabúda na najdôležitejšiu vec, ktorá brzdí elektromobily
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Ničivé tornádo spustošilo obec pri slovenských hraniciach a strhávalo strechy desiatkam domov
Izrael zasiahol Damask: Cieľom bolo vojenské veliteľstvo a sídlo ministerstva obrany
MIMORIADNE: Matku obvinili z vraždy syna. Predstierala, že sa utopil v Liptovskej Mare
Hromadná bitka na Draždiaku: Polícia pátra po agresoroch aj očitých svedkoch (VIDEO)
Ruský riskantný megaplán na Ukrajine je závislý na jednom faktore. Pomôcť má KĽDR
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V aute ho majú desaťtisíce Slovákov. Ak zneužiješ obľúbené zariadenie, riskuješ masívnu pokutu
- Európska vláda pumpuje miliardy do elektromobilov. Chystá sa najväčšia investícia dekády (+dotácie)
-
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
- EÚ zlomila palicu nad fosílnymi palivami. V Afrike bude „dolovať“ čistú energiu za miliardy eur
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Výnimočný motor posunie elektromobily vpred. Mercedes ukázal unikátny pohon, ktorý zamotá trh
-
- Väčšina Slovákov o nej ani netuší. Ak porušíš túto povinnosť, hrozí ti pokuta 1200 €
- Našiel som dokonalé rodinné auto. Na novej Dacii som prešiel 1 400 km do Chorvátska, otvorila mi oči
- Stellantis bankrotuje, Volkswagen zatvára závod. Globálni výrobcovia majú problém na dôležitom trhu
- Prišla spása spaľovákov. Nový diesel má extrémnu efektivitu a spotrebu, ktorá prekoná aj elektromobil
- Váži len 40 kg a má takmer 1000 koní. Ukázali revolučný motor, ktorý pochová spaľováky
Slovensko napoja na recyklované palivo. Európska mocnosť má so Slovenskom veľké plány
Elektrobus v Šali prepravil už viac ako milión cestujúcich a získava si čoraz väčšiu obľubu
Slovensko sa nemá čím pochváliť. V umelej inteligencii v EÚ značne zaostáva
Fico opäť cúva pred Bruselom. Slovensko blokuje sankcie a riskuje miliardové žaloby
Kataster sa konečne spamätal. Oddnes si dôležitý dokument vybavíš aj na pošte
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP