Budem sa opakovať, ale Mercedes jednoducho dobí najlepšie plug-in hybridy na trhu a donedávna to boli v mojich očiach jediné reálne použiteľné autá s týmto typom pohonu. Dojazd na elektrinu okolo 100 km, rýchle nabíjanie, pomocou ktorého dobiješ batériu z 0 na 100 % do 25 minút a dobrá spotreba aj pri vybitej batérii.

Toto všetko zdobí plug-in hybridy s trojcípou hviezdou. Mercedes ale v tomto smere zachádza ešte ďalej a zatiaľ čo konkurencia v drvivej väčšine prípadov ponúka plug-in hybrid len v kombinácii s benzínovým motorom, Mercedes sa nebojí elektromotor skombinovať aj s dieselom. Nejde síce o žiadnu novinku, naftových plug-in hybridov má Mercedes v portfóliu už niekoľko, ale model E300 de All-Terrain je absolútnym vrcholom tejto ponuky. Poď sa spolu so mnou pozrieť na to, ako vyzerá auto, ktorému som po týždni dokázal vytknúť jedine jeho cenu.

V recenzii sa dozvieš:

  • Ako sa správa Éčkový All-Terrain pri jazde v teréne
  • Aké sú spotreby a koľko prejde na elektrinu
  • Aké technológie ponúka
  • Prečo je testovaný model luxusnejší ako trieda S v základe
  • Koľko stojí špičkové plug-in hybridné kombi

Srdcom auta je pohonná sústava, ktorá pozostáva z naftového dvojlitra so štyrmi valcami, ktorý dopĺňa elektromotor. Kombinovaný výkon sústavy je 313 koní a 700 Nm, avšak ak budeš chcieť jazdiť iba v elektrickom režime, k dispozícii máš stále veľmi slušných 130 koní a 440 Nm.

Pri vybitej batérii sa ale nemusíš báť, že by ti tých elektrických 130 koní chýbalo. Auto si vždy v batérii necháva rezervu, aby vedelo v prípade potreby poskytnúť aj plný elektrický výkon. Batéria sa následne dobije zo spaľovacieho motora.

Mercedes E300 de All-Terrain, ako už jeho názov napovedá, ale nie je žiaden pretekár. Je to mimoriadne univerzálny kombík s terénnymi vlastnosťami, za ktoré by sa nemusela hanbiť väčšina SUV. Tým, že testovaný model bol obutý na príplatkových AMG diskoch, ktoré, povedzme si na rovinu, do terénu príliš nie sú, som ho preveril len v takom ľahšom teréne.

Aj napriek jeho rozmerom a hmotnosti 2 315 kg však nemal absolútne najmenší problém ani s ľahším krížením náprav. Čo ale ale pre mňa bolo podstatnejšie je fakt, že počas jazdy cez nerovnosti ani raz nezavŕzgala jediná časť auta. Auto disponuje terénnym režimom, takže už od výroby je predurčené na to, aby podobné situácie zvládalo ľavou zadnou.

Pri offroadovom režime sa zdvihne aj svetlá výška, zmení sa odozva na plynový pedál a budíky infotainmentu zobrazia dôležité informácie o náklonoch. Napriek špičkovým terénnym schopnostiam ale E300 de All-Terrain nestráca absolútne nič z hľadiska cestného a cestovného komfortu.

Ide o plnohodnotnú triedu E, teda „baby S-class“ a s poslednou generáciou triedy E sa rozdiely medzi ňou a vlajkovým S-kom ešte viac zmenšili.

Mercedes E300 de All-Terrain je naftový plug-in hybrid s famóznou spotrebou

Vzduchový podvozok sa správa počas jazdy na diaľnici ako jachta na morských vlnách. Vozenie je veľmi príjemné a v kombinácii s asistentami riadenia, ktoré už dnes dokážu na diaľnici viesť vozidlo prakticky bez zásahu vodiča celé stovky kilometrov, som bol aj po dlhších trasách úplne oddýchnutý.

Ako som už povedal v úvode, plug-in hybridy od Mercedesu dokážu v elektrickom režime prejsť na jedno nabitie hravo okolo 100 km. E300 de All-Terrain nie je výnimkou. Keď ti ale dôjde šťava, na rad prichádza naftový motor.

V meste je spotreba s vybitou batériou na úrovni až okolo 9,5 l/100 km. Predsa len ide o ťažké auto a preto je výhodné v meste jazdiť primárne na elektrinu, čo vo všeobecnosti platí pri všetkých plug-in hybridoch.

Diaľnica je už ale o niečom inom a tu je naftový agregát doma. Pri 120 km/h sa spotreba zastavila na famóznych 5 l/100 km a pri 130-ke to bolo rovných 6,1 l/100 km. Podotýkam, že diaľničný test som absolvoval s vybitou batériou. Väčšina iných plug-in hybridov zaostáva práve v diaľničnej spotrebe, ktorá býva príliš vysoká, no tu je to presný opak. Dlhodobo vieš teda s týmto autom jazdiť so spotrebou pod 2 l/100 km. Všetko ale pochopiteľne závisí od toho, ako často nabíjaš a ako často robíš dlhé trasy nad rámec elektrického dojazdu.

Ja som za testovací týždeň najazdil takmer 1 000 km, auto som nabíjal len keď som mal k dispozícii nejakú nabíjačku v obchode a moja naftová spotreba sa zastavila na cca 3 l/100 km.

Ako som už povedal, pomyslená medzera medzi triedou E a triedou S sa extrémne zmenšila a laik by na prvý pohľad možno ani nevedel povedať, ktoré z dvojice áut má luxusnejší interiér. A to už vôbec nie, keď sa dá kokpit triedy E nakonfigurovať tak, že v ňom máš to úplne najlepšie, čo automobilka ponúka.

Nová koncepcia interiéru, ktorá je akýmsi hybridom medzi obrazovkou Hyperscreen a klasickými digitálnymi budíkmi, je z môjho pohľadu určite krok vpred. Kokpit je vďaka tomu „plastickejší“ a s jednotlivými detailmi sa dá viac vyhrať. Jednoducho nepôsobí tak plocho a fádne. Infotainment disponuje vynoveným menu s výrazne farebnými, veľkými ikonami.

Na prvý pohľad to pôsobí trocha zvláštne, ako keby tie ikony boli požičané z infotainmentu nejakej inej automobilky, no vo finále je to veľmi praktické. Vďaka ich veľkosti je jednoduché na ne kliknúť aj na dotykovej obrazovke a vďaka farebnosti sa medzi nimi omnoho ľahšie zorientuješ.

Ako som už povedal, testovaný kúsok mal vo výbave to najlepšie a azda to bolo aj všetko, čo si do „Éčka“ dokážeš dať. Spomeniem napríklad špičkové 4D audio značky Burmester. Okrem prvotriedneho priestorového zvuku, ktorý je za mňa osobne najlepším prémiovým zvukom v automobiloch, bol tento systém doplnený o budiče v sedačkách vodiča a spolujazdca. Tie dokážu prenášať zvukové vlny, zväčša basy, do samotných sedadiel v podobe vibrácií, pričom vytvárajú efekt, ako by si sedel priamo na nejakom reproduktore.

Zhodnotenie

Mercedes E300 de All-Terrain je najlepšie kombi s trojcípou hviezdou. Univerzálne, všestranné, luxusné, nabité technológiami. Čakáš na to ale? Ale je drahé. Testovaný kus s množstvom príplatkovej výbavy sa so svojou cenou vyšplhal až na vyše 120 000 € a to už sa dostávame do vôd najluxusnejšej triedy S v základe.

Základ triedy E All-Terrain začína na 77 500 €, takže som mal v aute príplatkovú výbavu, respektíve motorizáciu s príplatkovou výbavou za vyše 40 000 €. Nuž, tie rozdiely vedia byť v tejto triede áut ohromné, no to nič nemení na tom, že E-čkový All Terrain s plug-in hybridným naftovým motorom je naozaj ultimátne auto.

Pošli nám TIP na článok



Teraz čítajú