Ďalšia automobilka končí v EÚ so spaľovacími motormi. Prestane ich predávať už o 2 roky
Elektrifikácia automobilového priemyslu je naďalej na vzostupe a mnohé automobilky sa musia vydať po ceste, na ktorú ich tlačí Európska únia. Niektoré sa ale rozhodli s výrobou spaľovákov skončiť úplne. Takúto stratégiu nasadí v Európe aj japonská Honda, ktorá skončí s výrobou benzínových a dieselových modelov, zameria sa výlučne na elektrické a plug-in hybridné autá, informuje Autocar.
Európske automobilky sú tlačené do výroby ekologickejších modelov, ktoré budú spĺňať predstavy EÚ a znížia množstvo produkovaných emisií. Emisné limity už doteraz únia znížila na kritickú hranicu, ktorú mnohí výrobcovia stále nedokážu dosiahnuť. Pomôcť im v tom má práve objemnejšia výroba elektromobilov a plug-in hybridov.
Japonská Honda pritom patrí medzi odporcov elektromobility, na adresu ktorej sa v negatívnom zmysle vyjadrilo už viacero popredných zástupcov spoločnosti. Elektromobilom neprikladá veľkú váhu Takahiro Hachigo, výkonný riaditeľ Hondy, ani jeho kanadský zástupca Jean Marc Leclerc, ktorý pred časom informoval, že elektromobily v osobnej doprave nedokážu vyriešiť problém s emisiami.
Honda sa vzdá spaľovacích motorov už o 2 roky
Napriek všetkým doterajším vyjadreniam sa však nakoniec Honda bude musieť podriadiť európskym pravidlám. V tomto zmysle potvrdil nové informácie viceprezident európskej divízie spoločnosti, Ian Howells, ktorý prezradil, že automobilka skončí s predajom benzínových a spaľovacích vozidiel už v roku 2022. Ďalej sa má sústrediť len na produkciu čistých elektromobilov a plug-in hybridov.
Honda sa však aj po doterajších vyjadreniach popredných predstaviteľov prikláňa k elektromobilom, hoci naďalej presadzuje názor, že elektromobily nie sú dostatočným prostriedkom pre rýchle zníženie emisií.
Práve s emisiami majú mnohé automobilky, vrátane Hondy, nemalé problémy. Spoločnosť, podobne ako mnoho iných, nesplnila európske normy, a tak sa po vzore ostatných rozhodla nakupovať tzv. emisné kredity.
Týmto rozhodnutím sa výrobca pripojil ku koncernu FCA, ktorý rovnako nakupuje emisné kredity. Tie pochádzajú od americkej Tesly, píše InsideEVs. Pokiaľ by ani Honda tieto kredity nekúpila, musela by za nedodržanie emisných limitov zaplatiť obrovskú sumu.
EÚ tlačí na automobilky. Musia sa prispôsobiť
Podľa dostupných informácií predala Honda v západnej Európe tento rok iba približne 1000 elektromobilov Honda E, čo tvorí len 2 % z celkového objemu predaných vozidiel v regióne. Táto japonská automobilka sa však nechce naplno vrhnúť do segmentu elektromobilov ako ostatní výrobcovia, ktorí začali portfólio vozidiel rozširovať o čoraz viac elektrických modelov.
Miesto toho vidí Honda cestu v prechode k elektromobilom v plug-in hybridoch. Zároveň sa však snaží podporovať aj vodíkové autá, ktoré ale narážajú v praxi na veľké problémy s infraštruktúrou a ich rozšíreniu mnohokrát bránia aj vysoké ceny.
Napriek svojim presvedčeniam ale nebude mať Honda príliš na výber a nakoniec sa bude musieť ako ostatní pustiť do veľkej elektrifikácie svojich vozidiel, pokiaľ nechce čeliť problémom v EÚ.
Čítajte viac z kategórie: Elektromobilita
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
Ponúkajú rýchle tankovanie aj dlhý dojazd. Stellantis stopol vodíkové plány, má na to jasné dôvody
Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými" palivami, vieme kedy
Z 0 na 100 za 3,2 sekundy a zvuk motora V8. Hyundai odhalil svoj nový pretekársky elektromobil (+VIDEO)
Bentley ukázal elektrickú beštiu s výkonom tanku. Vedľa nej vyzerá nový Jaguar ako hračka
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Slováci si polepšia: Budú mať vyššie výplaty, aj keď im zamestnávateľ nepridá
Umelá inteligencia mi ušetrila 780 eur mesačne. Nie je to hype, zjednodušilo mi to život
4 kúpaliská a vodné plochy, kde sa radšej nekúp. V obľúbenej lokalite bol potvrdený výskyt parazitov (ZOZNAM)
„Sme pripravení predať milión áut ročne.“ Tím startupistov ide zmeniť jeden z najkonzervatívnejších trhov v Európe
Firmy sa chystajú na nástup generácie Alfa: „Manažér už nebude autorita, ale game master“
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
-
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- Slováci stále nostalgicky veria emisnému bludu. Spaľováky zhoreli do tla v najnovšej štúdii
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Slovensko zlyhalo v elektromobilite na celej čiare. Štát dostal tvrdý výprask od vlastného úradu
-
- V spoľahlivosti nemajú konkurenciu. Týchto 5+1 automobiliek má najlepšie motory (PREHĽAD)
- V Európe sa vylodili tisícky čínskych elektromobilov. Doviezla ich obrovská loď so šokujúcim pohonom a výkonom
- Benzín a nafta definitívne skončili. Čerpacie stanice ich nahradia „novými“ palivami, vieme kedy
- Hyundai a Kia spustili masívne zľavy po celom svete. Autá zlacneli aj o desaťtisíce eur
- Stalo sa jej to najhoršie. Žena si kúpila lacný elektromobil, po roku ním nedôjde ani do práce
Trump mení stratégiu: Zbrane pre Ukrajinu pôjdu cez NATO, voči Rusku chystá zásadné vyhlásenie
Takto sa zneužíva home office. Odborári odhalili praktiky, ktoré sa ťa môžu týkať
Očkovanie neodmietali nevzdelaní. Nová štúdia odhalila iný faktor
Tržby TSMC prekonali očakávania. Čipy pre AI lámu rekordy
Slovensko má najdrahšie palivá v regióne. Analytici majú vysvetlenie
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP