Odkedy sa začal vyrábať elektromobil Porsche Taycan a bol označený za hlavného konkurenta Tesly Model S, šprintérskych súbojov týchto dvoch „titánov“ vzrástlo ako húb po daždi. Ďalší súboj bol opäť tesný, no aj tak sme spoznali víťaza, informuje Insideevs.

Kým neprišiel na trh Porsche Taycan vo verzii Turbo S, dalo sa tvrdiť, že Tesla Model S nemá v šprintérskom súboji konkurenta medzi elektromobilmi, tobôž nie medzi spaľovacími automobilmi. Porsche Taycan Turbo S je momentálne jediným autom, ktoré dokáže držať krok s najrýchlejšími vozidlami Tesly a je dokonca malý kus pred nimi.

Aj z tohto dôvodu vzniklo už množstvo šprintérskych súbojov. V našom nedávnom článku sme informovali o výsledku súboja, keď obe vozidlá postavili vedľa seba a vykonali niekoľko šprintov. Tesla aj napriek novému „gepardiemu módu“ nebola v porovnaní s Porsche Taycan tak suverénna, ako v doterajších šprintoch oproti iným vozidlám.

Na YouTube kanáli Cars with Pilot Tseno sa objavil ďalší súboj, keď sa vedľa seba postavili Tesla Model S P100D s módom Ludicrous Plus z roku 2019 a Porsche Taycan Turbo S. Obe autá patria jednému majiteľovi.

Elektromobily pretekali na trati dlhej štvrť míle, oba boli nabité na 85 % kapacity batérie a vonkajšia teplota bola presne 20 °C. Ako je možné vidieť vo videu, Porsche aj Tesla majú identický výkon 750 koní a takmer rovnakú hmotnosť približne 2,3 tony, aj keď Taycan je oproti Modelu S o viac ako 100 kg ťažší. Jediné, v čom sú úplne odlišné, je ich cena. Kým približná cena Tesly je 105 000 €, pri Porsche je takmer dvojnásobná. Presnejšie sa bavíme o čiastke okolo 200 000 €.

Ihneď po štarte mala k víťazstvu našliapnuté Tesla, ktorá získala náskok aj vďaka pohotovej reakcii šoféra. Avšak po určitej vzdialenosti pri vyššej rýchlosti sa Taycan začal k Tesle približovať až ju nakoniec predbehol aj napriek pomalšej reakcii pri štarte. Opäť to však bolo spôsobené aj dvojstupňovou prevodovkou, ktorá sa nachádza práve v nemeckom elektrickom športiaku.

E-autá