Prvé sériovo vyrábané elektrické Porsche v najsilnejšej verzii Turbo S vyzvalo na šprintérsky súboj Model S Performance od Tesly. Ako informuje portál Electrek, výsledok súboja bol až prekvapivo veľmi tesný.

Tesla Model S v edícii Performance bola doposiaľ jednoznačne neohrozeným kráľom akcelerácie v kategórii sériovo vyrábaných automobilov.

Vozidlá so spaľovacími motormi pochopiteľne na elektrickú Teslu výrazne strácali, Model S dostal poriadnu konkurenciu od Porsche. Taycan Turbo S je prvý sériovo vyrábaný elektromobil zo Stuttgartu, ktorý sa v teste akcelerácie postavil proti Tesle.

Okamžite od predstavenia elektrického Porsche začali ľudia porovnávať nemecký športiak práve s Teslou Model S. Chlapci z YouTube kanálu DragTimes však toto porovnanie zobrali presne štýlom, ako sa patrí. Obe vozidlá postavili vedľa seba a vykonali niekoľko šprintov bok po boku.

Ako môžeš na priloženom videu vidieť, Tesla aj napriek novému „gepardiemu módu“ nie je v porovnaní s Porsche Taycan tak suverénna, ako v doterajších šprintoch oproti iným vozidlám. Samotný pretek začína vo videu v čase 12:27.

Celkovo šoféri spravili štyri šprinty, dva so štartom z miesta a dva so štartom v počiatočnej rýchlosti 20 mp/h, teda zhruba 32 km/h. Obe vozidla sú však tak vyrovnané, že o víťazovi pri každom štarte rozhodla skôr reakcia vodiča, než výkon samotného auta.

Oficiálne časy zrýchlenia z 0 na 60 míľ za hodinu sú podobné, v prípade Porsche sa jedná o čas 2,6 sekundy a Tesla si drží výrobcom stanovený čas 2,3 sekundy. Rozdiel vo váhe je tiež zanedbateľný, Porsche je oproti Tesle v edícii Performance ťažšie približne o 100 kg s finálnou váhou 2295 kg.

Zaujímavé ale boli výsledky pri štartoch s počiatočnou rýchlosťou 32 km/h. V oboch prípadoch môžeš vidieť, že Tesla vo vyšších rýchlostiach „nevládala“ a Porsche jej veľmi jednoducho „utieklo“. V tomto prípade sa prejavujú kvality a výhody dvojstupňovej prevodovky, ktorá sa nachádza práve v nemeckom elektrickom športiaku.

Pošli nám TIP na článok



Elektromobilita