Alternatívny spôsob pohonu automobilov nespočíva len v čisto elektrickej forme napíjanej batériami, no popri nej sa niektoré automobilky zameriavajú aj na vývoj vodíkových technológií. Ako informoval portál Engadget, Volvo Group a Daimler Truck AG spájajú sily a spoločne chcú priniesť vlastné palivové články pre nákladné vozidlá.
O využití vodíkového pohonu sa neraz hovorilo najmä pri nákladnej doprave, kde by mohla mať táto technológia najefektívnejšie využitie. Koniec koncov, dôkazom, že vodík a nákladná doprava si spolu rozumejú, je aj úspešný vodíkový ťahač od Hyundai. Prvých 50 kusov kamióna Xcient sa už dostalo k zákazníkom do Švajčiarska, informuje Reuters.
Palivové články na vodík od Volva a Daimleru by si mali nájsť svoje využitie v prvom rade v nákladnej doprave, napríklad v koncepte ťahača Mercedes GenH2, no dvaja giganti uvažujú o ich využití aj v prípade stacionárnych generátorov. Vodíkové generátory by mohli nahradiť dieselové, vďaka čomu by mohli byť ekologickejšie aj ďalšie odvetvia priemyslu.
V rámci vývoja palivových článkov budú obe spoločnosti vyvíjať aj samotný systém pohonu, ktorý bude dostupný v niekoľkých výkonnostných verziách. Pre ťažký priemysel a nákladnú dopravu to má byť pohon, ktorý poskytne nepretržitý výkon 300 kW, informuje Daimler v tlačovej správe.
Pokiaľ však uvidíme brázdiť prvé vozidlá s technológiami týchto dvoch spoločností po cestách, ubehne ešte veľa času. Spoločný podnik na vývoj a výrobu sa má dokončiť až v druhej polovici 2021, pričom prvé testy vodíkových článkov plánujú začať vykonávať o tri roky a masová výroba by mala začať až po roku 2025.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Expert na elektromobilitu: Vstupujeme do éry, kedy spaľováky nemajú šancu konkurovať. Nabíjačku bude mať každé parkovacie miesto
Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Na semafory chcú pridať štvrtú farbu. Vyrieši večný problém, má to ale veľký háčik
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
-
- Slováci už na spaľovák ani nepozrú. Prichádza elektromobil pod 10 000 € s obrovským dojazdom
- Ľudia prosia, aby to nerobili. Prvé európske mesto zavádza „bič” na elektrické bicykle
- Nič také tu ešte nebolo. Prvá automobilka má riešenie najväčšieho problému elektromobilov
- Najlacnejšia Tesla v histórii je konečne tu. Máme dátum, kedy spustia výrobu
- Z týchto parametrov odpadneš. Prichádza prvý sériový elektromobil s revolučnou batériou
Európa by sa mala inšpirovať. Prvý krát v históriitáto krajina reštartuje jadrovú elektráreň
Najdrahší benzín spomedzi okolitých krajín EÚ má práve Slovensko
Elektrické nákladiaky Tesla môžu byť vyrábané v Európe, firma rokuje s touto krajinou
Žije. Japonská Sonda prekvapivo zvládla lunárnu noc
Doteraz nikde nebol dostupný. Najlepšieho Spider-Mana si v novom filme pozrieš úplne zadarmo
Copyright© 2024 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené