Historická chvíľa pre Daciu. Hybridný Jogger oficiálne dorazil, no je nezvyčajne drahý
V Európe by sme asi márne hľadali „ľudovejšiu“ značku ako Dacia. Rumunská automobilka prináša autá pre masy, pri ktorých ale zákazníci často museli robiť kompromisy aj z hľadiska výkonu, respektíve motorizácií. Pred pár hodinami ale svetlo sveta uzrelo doposiaľ najvýkonnejšie rodinné MPV Dacia Jogger s hybridným motorom.
Elektrifikácia sa tak dostáva už aj do segmentu tých najlacnejších áut. Dacia už má aj svoj prvý elektromobil, ktorým je Spring. Aj keď ide o najlacnejší elektromobil na našom trhu, vzhľadom na veľkosť auta a jeho parametre je cena pre mnohých stále príliš vysoká a pohybuje sa na úrovni tesne pod 20 000 €.
Prvý hybrid z dielne Dacia
Dacia Jogger Hybrid 140 je vôbec prvým hybridom rumunskej automobilky. Motorizácia pre nás nie je až tak neznáma, mali sme s ňou skúsenosť v hybridnom Renaulte Arkana, ktorý sme testovali v lete.
Pohonná jednotka pozostáva z 1,6 litrového 4-valcového benzínového spaľováku s výkonom 90 koní, ktorému sekunduje elektromotor s výkonom 50 koní, takže kombinovaný systémový výkon je 140 koní. Maličká batéria s kapacitou iba 1,2 kWh údajne dokáže pokryť až 80 % mestských jázd v čisto elektrickom režime. Toto tvrdenie Dacie je prinajmenšom odvážne, nakoľko s Arkanou sme prešli v elektrickom režime maximálne 3 km.
Batéria sa následne nabíja rekuperovaním, respektíve pomocou spaľovacieho motora počas jazdy. Rekuperáciu možno zvýšiť zvolením režimu B na voliči automatickej prevodovky. Táto motorizácia ale vyniká dobrou spotrebou, ktorá by mala byť v mestských podmienkach až o 40 % nižšia v porovnaní s čisto spaľovacou verziou. To dokázala aj Arkana, s ktorou sme v meste jazdili za 4-5 l/100 km. Plná nádrž by mala vystačiť na prejdenie 900 km podľa cyklu WLTP.
O radenie sa aj v prípade sedemmiestnej Dacie Jogger bude starať automatická multimódová prevodovka (4+2), pričom štyri prevody sú pre spaľovací motor a dva pre elektromotor. Auto bude určite živé, podobne ako Arkana, no priprav sa na takzvaný „vysávačový efekt“, kedy pri zošliapnutí plynu prevodovka podradí a motor vystrelí do vysokých otáčok, čo je aj počuť. Každopádne sedemmiestnemu rodinnému autu sa výkon 140 koní určite hodí.
Bohatšia štandardná výbava za vyššiu cenu
Dacia Jogger Hybrid 140 bude v Európe, respektíve vo Francúzsku štartovať na sume 24 600 €. To je vzhľadom na veľkosť, praktickosť a motorizáciu auta veľmi prijateľná cena, avšak v prípade Dacie sme zvyknutí na sumy pod 20 000 €.
Dacia Jogger Hybrid 140 je najdrahším modelom rumunskej automobilky
Už v štandarde ale automobilka prináša 7″ farebný displej virtuálnych budíkov a v základe je dostupná aj elektronická parkovacia brzda, čo takisto v Dacii nebýva bežné. Jogger Hybrid 140 sa bude dať objednať od januára 2023 a prvé kusy by mali dílerom doraziť už v marci.
Ďakujeme, že čítaš Fontech. V prípade, že máš postreh alebo si našiel v článku chybu, napíš nám na redakcia@fontech.sk.
Teraz čítajú
Rysuje sa brutálny škandál Tesly. Vodičovi počas jazdy odpadol volant, reakcia servisu nahnevala svet
Sme krok od dôležitej chvíle, takto bude vyzerať elektromobil od Xiaomi
Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
- 24 hod
- 48 hod
- 7 dní
-
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
- Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
-
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
- Elektromobilisti v susednej krajine nechápu. Takéto zdraženie nabíjania si Slováci ani nevedia predstaviť
- Obrovská automobilka bude v Európe vyrábať len elektromobily. Medzi zamestnancami to vyvolalo paniku
- Druhá “Tesla” vyletela do výšin. Akcie ľuďom zarobili skoro 50 % za deň, vďaka rope
-
- Tento typ pohonu je definitívne obrovský emisný podvod. Potvrdzuje to ďalšia štúdia
- Začína nová éra, autá dostanú od 1. januára iné ŠPZ. Toto všetko treba vedieť
- Výrobca elektromobilu s 1000 km dojazdom nečakane skrachoval už po pár týždňoch
- V Číne zapojili do prevádzky gigantickú powerbanku pre státisíce ľudí. Nemá v sebe ani štipku lítia
- Majitelia sú zúfalí. Chyba na známych nabíjačkách „usmažila“ batérie drahých elektromobilov
Nové EČV už majú viacerí vodiči, míňajú sa aj zásoby tých starých
Slovensko spúšťa projekt Slovenská kvantová komunikačná infraštruktúra
O biometrické občianske preukazy už požiadalo vyše 155 000 ľudí
Androidy spred roka ho už majú. iPhone 15 Ultra dostane dôležité technické vylepšenie
Facebook ti úmyselne ničí batériu v mobile, tvrdí bývalý zamestnanec. Vyhodili ho
NAJČÍTANEJŠIE ZO STARTITUP
Muž sa chcel stať psom, zaplatil za to 14-tisíc eur. Bojí sa, že priatelia si pomyslia, že je divný
Potraviny Patrika Tkáča oslávili rok: Obslúži ťa robot, požičiaš si Mercedes a kúpiš tu víno aj za 5 900 eur
Jeden typ nehnuteľnosti bude v roku 2023 super investíciou, lacnejší nebude
Ľuďom z nich padla sánka. Najlepšie slovenské gastro podniky, ktoré tento rok otvorili
Česko je aj 30 rokov po rozdelení popredu. To, v čom sme lepší, je našou najväčšou slabinou
Copyright© 2023 by Startitup, s. r. o. Všetky práva vyhradené