Predomnou je neľahká úloha – vybrať najhoršiu hru, ktorá vyšla na počítače za posledných päť rokov. Samozrejme, strašných hier vyšlo niekoľko aj predtým, no rozsah je naschvál znížený na takúto hranicu, nakoľko na väčšinu titulov si zrejme ešte budeš pamätať a nejaký E.T. z ’82 na ATARI ťa zrejme nebude zaujímať.

Sleduj Fontech.sk aj na Facebooku, YouTube a Instagrame!

Vybrať tú najhoršiu je však veľmi subjektívne. Každému sa páči niečo iné a nezaváži pritom len grafika, hrateľnosť či príbeh, ale tiež aj to, či sa dostatočne naplnili očakávania hráča samotného. Vývojári totiž vedia nasľubovať hory – doly, no realita môže byť niekedy iná. Osobne som napríklad nikdy neprišiel na chuť Zaklínačovi, pritom to je jedna z najlepšie hodnotených hier.

Výsledný zoznam však nebude len tak z brucha, no prihliadnuté bude aj na hodnotenie kritikov a samozrejme aj samotných hráčov. Poďme si tak postupne prejsť roky 2014 – 2018 a z každého vybrať tú najhoršiu hru, respektíve najväčšie sklamanie, ktoré sa dostalo na pulty obchodov.

2014 – Asassins Creed: Unity

Hodnotenie: 5/10

Aj keď nešlo o vyslovene zlú hru, nenaplnila svoje očakávania a navyše bola veľmi zle optimalizovaná. Síce má AC v tomto veľkého konkurenta v podobe Watch Dogs, zvíťazilo AC, nakoľko Watch Dogs prišlo ako úplne nová séria so zaujímavým konceptom. Titul Unity je tiež označovaný ako najhorší z celej série a vzhľadom na viaceré nedostatky aj právom. Síce sa v tomto roku nájdeš viacero horších hier, tak práve tento omyl utkvel viacerým v pamäti a len ťažko sa na to zabúdalo.

2015 – Tony Hawk’s Pro Skater 5

Hodnotenie: 2/10

Kým prvé diely boli vysoko hodnotené a hral ich zrejme každý z nás, posledný pokus v roku 2015 sa nedá nazvať inak než trapas. Síce ide o titul výhradne pre konzoly, no je možno dobre, že sa port na PC nikdy nedostal. Hrozná hrateľnosť, slabá grafika a vysoká cena sa podpísali pod to, že sa ďalšieho pokračovania už zrejme nedočkáme. Síce koncom roka vyšiel titul Tony Hawk’s Skate Jam, no ten je už pod iným štúdiom a je orientovaný na mobilné telefóny.

2016 – No Man’s Sky

Hodnotenie: 4/10

Podobne ako Asassins Creed, tak aj tu je to skôr o tom, že z hry vzišlo viac sklamania než kritiky. Malo ísť o trhák, no vzišiel z toho prepadák. Prvé ukážky síce vyzerali veľmi kvalitne a na hru si robil zálusk zrejme každý, no po jej vydaní nastala vlna sklamania a práve tento titul patrí medzi tie, ktoré zažili najviac refundácií. Netrvalo totiž dlho a hra začala hráča nudiť a všetky úkony sa stali rutinou. Osobne nepoznám nikoho z môjho okolia, čo by si danú hru vôbec zakúpil. Hra je síce stále podporovaná, no možno aj zbytočne.

2017 – DESTINY 2

Hodnotenie: 4/10

Aj keď podľa kritikov bola táto veľmi dobrá, hráči na to už mali iný názor. Negatívne komentáre výrazne prevyšujú tie pozitívne a hru hodnotia ako nudnú. Kritiku si vzalo aj odstránenie niektorého obsahu, ktoré bolo dostupné len v rámci DLC. Bohužiaľ, takýmto smerom sa ubralo viacero vývojárov akoby nestačilo, že už samotné hry stoja niekoľko desiatok eur. Postupne však Destiny prešlo zmenami a dnes je to relatívne dobrá zábavka, aj keď spočiatku šlo o menšie sklamanie.

2018 – Fallout 76

Hodnotenie: 3/10

Malo ísť o pompézny návrat, no aj v tomto prípade prevládol pocit sklamania. Svedčí o tom aj prvý patch, ktorý mal masívnych 48 GB. Hra zo začiatku často padala, mala veľa chýb a aj verní hráči sa na ňu rýchlo vykašľali. Bethesda však pilne pracuje na opravách no je otázne, či si dokáže získať srdcia hráčov späť.

O autorovi
Martin Lajčák
Volám sa Maťo a momentálne som študentom vysokej školy. Medzi moje záľuby patria nové technológie, športovanie a nepohrdnem ani dobrou knihou. Môžeš ma sledovať aj na Instagrame - @matolajcak